At lave kagen dagen før.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.182 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. august 2013

Marie1

Hej piger. 

Jeg skal i gang med at lave min første store lagkage. Jeg har en stor bradepande som er firkantet, hvor jeg havde tænkt mig at lave lagkagebundene. Disse laver jeg dagen før. Dagen før vil jeg også lave de cremer der skal i. Regner med jordbærmousse og noget hvid chokolade creme. 

Så havde jeg egentlig tænkt mig at samle kagen, smøre den op og dække med fondant osv på selve dagen. Men skal kagen på køl inden den serveres? Tænker at jeg kan få et pladsproblem hvis jeg skal have den på køl når den er så stor.. 

Håber meget på jeres hjælp.. 

Karina. 

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

10. august 2013

Dot D

Det kan du sagtens... Men kagen skal på køl, hvis du har fløde i dine cremer, ellers bliver den desværre dårlig

Anmeld

10. august 2013

Marie1

Dot D skriver:

Det kan du sagtens... Men kagen skal på køl, hvis du har fløde i dine cremer, ellers bliver den desværre dårlig

Også selvom jeg samler den lige inden den skal spises? Så kommer cremerne jo direkte fra køl.. 

Anmeld

10. august 2013

Team Putte

Marie1 skriver:

Også selvom jeg samler den lige inden den skal spises? Så kommer cremerne jo direkte fra køl.. 

jeg vil sige den skal ligges sammen senest dagen før så cremerne kan nå at sætte sig og gøre selve kagen godt svampet men i princippet kan du godt vente.. Tror bare kagen bliver rimelig ustabil når den ikke er trukket og kan blive svær at få overtrukket helt skarpt

Anmeld

11. august 2013

Dot D

Marie1 skriver:

Det kan du sagtens gøre. Men der går jo lidt tid med pyntningen, så  du skal komme kagen på køl, når den kan, og ellers kan du fint servere den med det samme. 

Jeg laver altid kagerne så friske som muligt, det vil sige, at jeg samler og pynter så vidt muligt på dagen, den skal bruges, og det går helt fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+