Vugge eller tremmeseng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

havde tænkt at jeg ville have en vugge først også for at kunne vugge ham i søvn..

men efter at have læst en del om det med at vugge dem i søvn og snakket med familien og deres erfaringer så valgte vi en tremmeseng

og det er vi glade for da han stadig kan være i den og ELSKER at komme ned i den og lege med et tøjdyr imens jeg går ned med klapvognen om morgenen... han bliver 2 år lige om lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2013

M (:

Februar-Baby<3 skriver:

Hej piger

Der er stadig en del måneder til at vores ønskebaby kommer, men synes det er hyggeligt at tænke over de forskellige forberedelser

Vi vil gerne ha sådan en lille Per seng, og tænkte egentlig at det måske var en god løsning til at starte med, da man jo kan fjerne den ene side og sætte sengen helt op af vores, selvfølgelig med en lift i til start
-men så fortæller min mor så at vores vugge der både er brugt af mig min søster, morbror og min mor står hjemme hos mine morforældre og at min morfar har gjort den i fin stand, hvis vi altså vil bruge den.

Så bliver jeg selvfølgelig i tvivl er det smartest at starte med en vugge der kan køres rundt eller bare bruge tremmesengen fra start?? Vi bor i en 2 værelses lejlighed så der er ikke vildt meget plads

Hvad har fungeret bedst for jer?

Kærligst malene

Vi brugte liften i tremmesengen.

Syntes det var SUPER praktisk at jeg aldrig behøvede spekulere over sovetider i fht. at skulle ud af døren, for hvis lillemanden var midt i en lur, ja, så greb jeg bare liften og gik ud af døren

Anmeld

3. september 2013

(august)

Hej 

Vi har brugt vugge til begge børn de første 4-6 mdr og derefter har vi brugt tremmeseng. Synes det er rart med vugge, da den er lille og hyggelig, så ikke de skal lille i den store seng, selvom de er i lift. 

Vi har aldrig haft problemer med at få dem til at sove i barnevognen selvom det kun var der vi brugte liften.

Anmeld

4. september 2013

...,

Tak for alle jeres svar

Vi har indtil videre besluttet at vælge tremmesengen og dropper vuggen. Selvom det er lidt hyggeligt med en vugge der går i arv, tror jeg det er mest praktisk for os med en tremmeseng (eller det er nu den der lille Per seng vi ska ha) synes det er smart at man kan fjerne den ene side og skubbe den helt op til vores seng i starten

Anmeld

4. september 2013

Hjaltesmor

Jeg ville starte med lift og derefter gå over til tremmeseng med sengeformindsker. Til sidst bare tremmeseng.

Anmeld

4. september 2013

Mother-love

Jeg ville vælge tremmeseng. Det gjorde vi heldigvis for da Isabella var knap 3 mdr kunne hun ikke ligge i liften mere. Så hun ville jo helelr ikke kunne ligge i vuggen ret meget længere hvis det var. Og synes godt nok det er dyrt og købe en vugge for 3 mdrs brug.

Tremmesengen fungerede super fint for os. Isabella stod i liften oppe i tremmesengen ved siden af vores seng i min side

Anmeld

4. september 2013

Ma-lu

vi brugte begge dele

Anmeld

4. september 2013

Victoria2013

Vi fik den gamle vugge hjem, som både min kæreste og hans søster har sovet i da de var små og hans to niecer også. Men vi har nærmest ikke brugt den, da den knirkede en del, så lillepigen har bare sovet i lift indtil videre. Hun har ikke sovet i vuggen, men vi har haft den stående ved puslebordet så hun kunne blive lagt i vuggen, mens man lige gik ud og vaskede hænder

Hun kommer i tremmeseng nu hvor hun er 3 mdr

Anmeld

4. september 2013

Wik

Nogen gange skal man prøve sig frem. Måske skal du takke ja til vuggen,  og se når baby kommer om det fungere. Så kan du altid få en seng senere. Jeg har købt alt muligt. 

Fin vugge, tremmeseng mv. Men mine babyer ligger dog ved min side i voksen sengen indtil de kommer over i egen seng  

Jeg brugte ikke engang liften om natten, selvfølgelig i barnevognen om dagen.

Anmeld

4. september 2013

StudPsyk

Februar-Baby<3 skriver:

Hej piger

Der er stadig en del måneder til at vores ønskebaby kommer, men synes det er hyggeligt at tænke over de forskellige forberedelser

Vi vil gerne ha sådan en lille Per seng, og tænkte egentlig at det måske var en god løsning til at starte med, da man jo kan fjerne den ene side og sætte sengen helt op af vores, selvfølgelig med en lift i til start
-men så fortæller min mor så at vores vugge der både er brugt af mig min søster, morbror og min mor står hjemme hos mine morforældre og at min morfar har gjort den i fin stand, hvis vi altså vil bruge den.

Så bliver jeg selvfølgelig i tvivl er det smartest at starte med en vugge der kan køres rundt eller bare bruge tremmesengen fra start?? Vi bor i en 2 værelses lejlighed så der er ikke vildt meget plads

Hvad har fungeret bedst for jer?

Kærligst malene

Altså vi samsov med James de første 3 måneder, så vi ville ikke kunne bruge en vugge. Faktisk samsover vi stadig med ham (knap 5 mdr), pånær lige når han bliver puttet om aftenen og jeg stadig er oppe. Men fra første amning om natten samsover vi.. Så jeg synes da fint i kan tage imod den som symbolsk ting, men herhjemme ville vi ikke have brugt den i praksis, da jeg føler at samsove giver mest mening (Med respekt for at andre gør det anderledes)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.