Hvad skal man have som "start-pakke" til sit nyfødte barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.726 visninger
11 svar
6 synes godt om
9. august 2013

Smilehul

Hej alle dejlige kvinder/piger 

Hvad er en super "start-pakke" i starten? Der mener jeg, hvad skal man have klar til babyen hjemme? 

Hvor meget tøj er det godt/praktisk at have, i hvilken str. og hvor mange af de forskellige ting (bodyer, bukser mv.)? Andre shopper jo for fuld skrue i de MEGET sm å str. og inden man har vendt sig om, s å har babyen slet ikke f ået brugt 1/3 del af det og det vil jeg ikke spilde penge p å - hellere bruge det p å noget, h*n vil f å brugt.  

Hvilke bleer er bedst og kvalitet, v ådservietter - ja, jeg tæ nker mest hygiejne og den slags 

Ser frem til at læse de forskellige svar! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2013

Dorthe1986

Smilehul skriver:

Hvad er en super "start-pakke" i starten? Der mener jeg, hvad skal man have klar til babyen hjemme? 

Hvor meget tøj er det godt/praktisk at have, i hvilken str. og hvor mange af de forskellige ting (bodyer, bukser mv.)? Andre shopper jo for fuld skrue i de MEGET sm å str. og inden man har vendt sig om, s å har babyen slet ikke f ået brugt 1/3 del af det og det vil jeg ikke spilde penge p å - hellere bruge det p å noget, h*n vil f å brugt.  

Hvilke bleer er bedst og kvalitet, v ådservietter - ja, jeg tæ nker mest hygiejne og den slags 

Jeg købte mest str 56 og 62. Havde nogle få stykker tøj i 50, hvilket han kun kunne passe meget kort

Men ellers brugte vi libero i starten, men bruger nu Remas. Vi bruger ikke vådservietter til bleskift. Selvom de er parfumefri er der stadig meget kemi i, og det mener jeg personligt ikke hører til på barnenumsen I stedet bruger vi engangsvaskeklude, også fra Rema de er lækre bløde og i starten kan man bare klippe dem over, så er de ikke så store Så har vi et fad vand ved puslebordet, hvor vi selvfølgelig kun dypper hver klud en gang. Har han lavet stort slutter jeg af med en dråbe parfumefri sæbe på en klud og slutter endeligt af med at vaske sæben af

Vådservietter kan være fine når man er ude

Anmeld

9. august 2013

Lukas&Liam<3

Hvor meget tøj kommer jo an på hvor meget du vasker vi brugte kun 1 body om dagen og 1 par strømpebukser/bukser og et par sokker. Lukas gylper næsten aldrig, og de sviner først når de begynder at spise grød og sådan

Anmeld

10. august 2013

Smilehul

Mit svar var umiddelbart ikke g ået igennem, men tusind tak for svar alle  

Hvor mange pakker bleer skal man have klar hjemme og hvilken str? 

Anmeld

10. august 2013

Juliekp

Du kan bare starte med at købe en pakke bleer str. 1 (3-6 kg tror jeg det er)  Du kan få nogle til ingen penge og så er der rigtig mange bleer i.

Men start med at køb én pakke, for hvis barn ikke kan bruge den type ble, så er det lidt træls at have købt flere pakker..

Anmeld

10. august 2013

MariaKyedDK

Smilehul skriver:

Jeg har 3 pakker bleer, i str. 1 fra 3-5 kilo... 

fra 3 forskellige steder  

Libero 

Minirisk 

Pampers 

Anmeld

10. august 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Smilehul skriver:

Vi havde "testpakke" bleer fra Libero hvor der var 6-7 bleer i, men den fik vi ikke brugt, for allerede i de 14 dage vi var indlagt efter fødslen opdagede vi at knægten ikke kunne tåle andet en Coop's bleer...  derfor; køb kun en lille pakke så du er sikker på du ikke ender med en masse bleer dit barn alligevel ikke kan tåle...

ang. vådservietter, så brugte vi de billigste fra Brugsen hvis vi var et sted hvor vi ikke kunne komme til vand, men ellers brugte vi engangsklude.

Anmeld

10. august 2013

Victoria2013

Tror det kommer an på forældre og barn og hvor meget man gider vaske, når det kommer til hvor meget tøj man har brug for

Jeg er glad for vi havde en del tøj i str 50, for det voksede hun først ud af da hun var 4-5 uger gammel. Vi havde også en del i str 56, men bodyerne kunne hun kun passe i to uger (da hun var 7 uger gik vi over til str 62). Jeg vasker vel hendes tøj og stofbleer 2 gange om ugen, jeg gider ikke vaske hver dag, så kan godt lide at have meget tøj. Hun bruger 1-2 bodyer om dagen, afhængigt af om hun får gylpet på den eller tisser/laver igennem bleen eller ej

Et råd jeg fik og som passer, det er at man kan aldrig få for mange stofbleer... min kæreste var ikke helt overbevist inden fødslen, men han lærte hurtigt at det var rigtigt. Nu flere man har, nu sjældnere behøver man vaske dem jo  og man kan altså godt nå at bruge mange stofbleer på en dag... 

ang. bleer syntes jeg Liberos var bedst i den mindste størrelse, da hun var nyfødt... i str. 2 og nu str. 3 er Rema1000's bleer rigtig gode. Vi bruger vådservietter når hun skal skiftes, skifter lidt mellem forskellige mærker altefter hvad der er på tilbud - men selvfølgelig skal de være svanemærkede og uden parfume osv osv

Anmeld

10. august 2013

modesty

Smilehul skriver:

Prøv søgefunktionen herinde, der er rigtig mange tråde om den slags, hvor der står gode råd.

Anmeld

10. august 2013

Smilehul

Victoria2013 skriver:

Tror det kommer an på forældre og barn og hvor meget man gider vaske, når det kommer til hvor meget tøj man har brug for

Jeg er glad for vi havde en del tøj i str 50, for det voksede hun først ud af da hun var 4-5 uger gammel. Vi havde også en del i str 56, men bodyerne kunne hun kun passe i to uger (da hun var 7 uger gik vi over til str 62). Jeg vasker vel hendes tøj og stofbleer 2 gange om ugen, jeg gider ikke vaske hver dag, så kan godt lide at have meget tøj. Hun bruger 1-2 bodyer om dagen, afhængigt af om hun får gylpet på den eller tisser/laver igennem bleen eller ej

Et råd jeg fik og som passer, det er at man kan aldrig få for mange stofbleer... min kæreste var ikke helt overbevist inden fødslen, men han lærte hurtigt at det var rigtigt. Nu flere man har, nu sjældnere behøver man vaske dem jo  og man kan altså godt nå at bruge mange stofbleer på en dag... 

ang. bleer syntes jeg Liberos var bedst i den mindste størrelse, da hun var nyfødt... i str. 2 og nu str. 3 er Rema1000's bleer rigtig gode. Vi bruger vådservietter når hun skal skiftes, skifter lidt mellem forskellige mærker altefter hvad der er på tilbud - men selvfølgelig skal de være svanemærkede og uden parfume osv osv

Jeg har ogsaa hoert en fugl synge om, at stofbleer - det er bare DET, man bruger mangeeee 

Jeg har koebt noget som start i str. 56 og saa har jeg en del i 62, 68 osv lidt i hver str.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.