at blive gravid mens man er i skolepraktik som maler.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

983 visninger
1 svar
0 synes godt om
8. august 2013

pernille jørgensen

Heej alle

mig og min kæreste overvejer i nærmere fremtid et doner barn . ( vi er et lesbisk par)

planen er at min kæreste skal være gravid ( jeg har et barn fra tidligere forhold. )

men hun mangler pt lidt over 2 år af sin uddannelse som maler, og er i skolepraktik ..

vi har læst os til reglerne omkring det at male mens man er gravid, men er itvivl omkring barsel og hvis man evt bliver sygemeldt inden fødsel.

ang økonomi, hvis man bliver sygemeldt inden fødsel, får man så sin alm "skole praktik løn" indtil barsel.

og ved barsel overgår man så til kontanthjælp??

og lige nu vi er ved det, hvis nogne tilfældigvis sku vide det, hvis man som malerlærling i skolepraktik er medlem af en fagforening, og har været det et år ved barsel, ( selvom uddannelsen ikke er færdig)  er man så berettiget til dagpenge? eller er det først når uddannelsen er færdig man er det ??

hilsen Pernille J.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
pernille jørgensen skriver:

Heej alle

mig og min kæreste overvejer i nærmere fremtid et doner barn . ( vi er et lesbisk par)

planen er at min kæreste skal være gravid ( jeg har et barn fra tidligere forhold. )

men hun mangler pt lidt over 2 år af sin uddannelse som maler, og er i skolepraktik ..

vi har læst os til reglerne omkring det at male mens man er gravid, men er itvivl omkring barsel og hvis man evt bliver sygemeldt inden fødsel.

ang økonomi, hvis man bliver sygemeldt inden fødsel, får man så sin alm "skole praktik løn" indtil barsel.

og ved barsel overgår man så til kontanthjælp??

og lige nu vi er ved det, hvis nogne tilfældigvis sku vide det, hvis man som malerlærling i skolepraktik er medlem af en fagforening, og har været det et år ved barsel, ( selvom uddannelsen ikke er færdig)  er man så berettiget til dagpenge? eller er det først når uddannelsen er færdig man er det ??

hilsen Pernille J.

Prøv at spørg skolevejlederen de plejer at vide den slags. Eller ring til fagforeningen og hør ad, de plejer godt at ville svare på spørgsmål selvom du ik er indmeldt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.