Vintertøjs-mareridt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

540 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. august 2013

Lenea

Halløj. 

Måske er der nogen hjælpsomme mennesker herinde der kan hjælpe mig med at få lidt styr på alt det vintertøj. Jeg har en søn der bliver 1 år til januar. Han starter i dp til november. 

Hvilket vintertøj er nødvendigt? En flyverdragt og en jakke eller?

og hvilke mærker kan i anbefale?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2013

serinasmor

Lenea skriver:

Halløj. 

Måske er der nogen hjælpsomme mennesker herinde der kan hjælpe mig med at få lidt styr på alt det vintertøj. Jeg har en søn der bliver 1 år til januar. Han starter i dp til november. 

Serina er fra jan. 2010

Hun havde 1 flyverdragt, jakke, termotøj og regntøj .. hun sov i barnevogn i en "sovepose" a la voksiposen Hun havde jakke på når hun sad i barnevognen i posen på vej hjem(og ellers aldrig) ...

Herudover er det vigtigt at have en god hue i elefantmodel (varmer også halsen) og gode vanter (snak med dp om hvilke hun helst vil have - vores ville helst fingervanter med for så snart det var muligt da børn bliver sure over ikke at kunne lege med vanter på)

Anmeld

8. august 2013

Lone Jakobsen

jeg tænker også flyverdragt, vandtætte vanter og måske tynde strikvanter (så kan man variere det efter hvor koldt det er) en god hue... elefanthuen er bare super da den beskytter halsen. vandtætte, varme futter og så termotøj og regntøj til de dage hvor det er lidt lunere.

Anmeld

8. august 2013

ette1987

Villum er også fra januar, og den første vinter havde han flyverdragt, elefanthue, luffer og sådan nogle termo - sokker til fødderne. Han gik ikke endnu der.. Vinterjakken havde han ikke med i dp da det var koldest

Anmeld

8. august 2013

gonefishing

Lenea skriver:

Halløj. 

En flyverdragt og en vinterjakke.
Når han kun er et år ville jeg ikke gå ud og bruge 1000kr på fæyverdragt og jakke.
Jeg ved at hvis man f.eks køber her om sommeren kan du godt få en mikk-line til 200-300kr.
Mhs til mærker har jeg lært en regel fra en veninde der er med til at designe areima. "De tøj mærke der KUN laver overtøj: reima, mikk-line osv. De er bare bedre i udetøj, end dem som f.eks Molo der laver alt type børnetøj og medt er for mærket. De har ikke brugt så meget tid på at finde de rigtige materiale osv".

Anmeld

8. august 2013

lycly

serinasmor skriver:

Serina er fra jan. 2010

Hun havde 1 flyverdragt, jakke, termotøj og regntøj .. hun sov i barnevogn i en "sovepose" a la voksiposen Hun havde jakke på når hun sad i barnevognen i posen på vej hjem(og ellers aldrig) ...

Herudover er det vigtigt at have en god hue i elefantmodel (varmer også halsen) og gode vanter (snak med dp om hvilke hun helst vil have - vores ville helst fingervanter med for så snart det var muligt da børn bliver sure over ikke at kunne lege med vanter på)

Det er ikke alle 1-årige der kan passe finger vanter, det kunne min datter ikke

Men ja jeg vil også sige flyverdragt, regntøj og en vinterjakke. Termotøj kan du godt spare væk i år og vente til foråret eller næste efterår. Evt køb en fleecetrøje til at have under regnjakke

Anmeld

9. august 2013

Miss BananaHammock

Min knægt er fra december og starter i vuggestue om en uge - jeg har købt/køber:

- flyverdragt
- regntøj (2 delt og med seler)
- termotøj
- vinter jakke (nok mest til brug hos os selv)
- fleece jakke til bilturer
- fleece dragt
- flere par vanter (luffer med tommeltot til udenfor, joha luffer til at sove med)
- Overtræks støvler (altså ikke rigtige sko)
- Elefanthue, djælvehue til at sove med

Men jeg er også første gangs - så jeg køber nok for meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.