Ligamentssmerter.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

352 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. august 2013

Dididid

Vågnede i nat med kraftige mave smerter og blev rigtig bange så i morges var jeg ved lægen og fik bekræftet at jeg har fået ligamentssmerter. Hun gav ikke rigtig nogle svar, så nu spørger jeg jer:
Hvad må jeg ikke lave/gøre???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2013

Nadja+Baby+2012

Yessir skriver:

Vågnede i nat med kraftige mave smerter og blev rigtig bange så i morges var jeg ved lægen og fik bekræftet at jeg har fået ligamentssmerter. Hun gav ikke rigtig nogle svar, så nu spørger jeg jer:

Altså som udgangspunkt skal du gøre de samme ting som hvis dunkle var gravid :-).. Undgå mavebøjninger, og at løfte alt for tunge ting..

Hvor langt er du henne?

Anmeld

8. august 2013

Ayasmor

Yessir skriver:

Der er ikke rigtig noget du ikke må gøre. Ligamentsmerterne kommer fra ligamenterne når de giver sig. Det vil de gøre under alle omstændigheder, da din livmoder vokser under graviditeten og derved giver et stræk på ligamenterne. Jeg ville nok bare være opmærksom på smerte/ømhed ved eks. vrid og stræk, hvor du kommer til at få ligamenterne til at trække lidt yderligere, og holde lidt pause, hvis det bliver for slemt. Ligamentsmerter er normale i forbindelse med graviditet og typisk i første trimester er de kraftigst.

Hilsen Sara

Anmeld

8. august 2013

hekran

Yessir skriver:

Ligamentsmerter opstår når du laver bevægelser, der strækker de ledbånd. Der er som sådan ikke noget du ikke må. Det har ingen effekt på baby, men det er jo ikke ligefrem behageligt med de jag. 

Jeg oplever dem især når jeg rejser med enten fra liggende eller siddende stilling. Har haft dem gennem hele graviditeten og er 39+2 i dag. De er ikke konstante, men kommer an på din bevægelse, så pas bare på, at du bevæger dig langsomt og forsigtigt

Anmeld

8. august 2013

Dididid

Nadja+Baby+2012 skriver:

Altså som udgangspunkt skal du gøre de samme ting som hvis dunkle var gravid :-).. Undgå mavebøjninger, og at løfte alt for tunge ting..

Hvor langt er du henne?

Er 23+4 uger henne. Hun sagde at jeg godt måtte løfte rundt på ting og træne og det giver ingen mening i mine øre :s Så vidt jeg ved skal man tage den med ro og lade manden om de tunge ting.

Anmeld

8. august 2013

Dididid

hekran skriver:

Ligamentsmerter opstår når du laver bevægelser, der strækker de ledbånd. Der er som sådan ikke noget du ikke må. Det har ingen effekt på baby, men det er jo ikke ligefrem behageligt med de jag. 

Jeg oplever dem især når jeg rejser med enten fra liggende eller siddende stilling. Har haft dem gennem hele graviditeten og er 39+2 i dag. De er ikke konstante, men kommer an på din bevægelse, så pas bare på, at du bevæger dig langsomt og forsigtigt

Der gør forfærdelig ondt, og det er når man står, sidder og ligger ned, så må tage den med ro og lade manden om de værste ting. Skal heldigvis til jordemoder besøg i morgen og det ser jeg frem til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.