Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Jeg synes, det er et fint navn, som udtales meget ligeud af landevejen.
Navnet forbinder jeg med lys. Jeg tænker på en hvidhåret, lille sommerdreng.
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Monski skriver: Jeg kan faktisk rigtig godt lide navnet på trods af at eg aldrig har tænkt på det før - men jeg kommer til at forbinde det med noget ondt, altså eks ham fra Harry Potter eller lucifer mærkelig!
Jeg kan faktisk rigtig godt lide navnet på trods af at eg aldrig har tænkt på det før - men jeg kommer til at forbinde det med noget ondt, altså eks ham fra Harry Potter eller lucifer mærkelig!
Jeg har ikke set harry potter men der er en Lucius med i Batman filmene, hvilket er en good guy! havde dog den med lucifer i bagtankerne. :-)
tak for input
Hjaltesmor skriver: Jeg synes, det er et fint navn, som udtales meget ligeud af landevejen. Navnet forbinder jeg med lys. Jeg tænker på en hvidhåret, lille sommerdreng.
Det er faktik latin og sku betyde lys, så det giver mening. dog har vi nok ikke så mange chancer for at få lyshårede børn... men jeg kender det med et navn og man forestiller sig hvordan en sådan ser ud.
Tak for svar, jeg kunne have skrevet udtalelsen som du gjorde, det giver nok mere mening men er for mig lidt det samme. Vil lige høre dig om du havde gættet dig til den udtalelsen uden jeg skrev noget??
Ja det havde jeg, men tænkte også på lucius malfoy fra Harry Potter Synes langt bedre om navnet på engelsk end på dansk
lio skriver: Er Lucius et svært drengenavn? udtalelses mæssigt? Kan lige prøve at stave udtalelsen hvis nogen er i tvivl: LUS-I-US kOM GERNE MED KONSTRUKTIV KRITIK HVIS NAVNET IKKE LIGE PASSER I JERES ØRER. :-)
Er Lucius et svært drengenavn? udtalelses mæssigt?
Kan lige prøve at stave udtalelsen hvis nogen er i tvivl:
LUS-I-US
kOM GERNE MED KONSTRUKTIV KRITIK HVIS NAVNET IKKE LIGE PASSER I JERES ØRER.
:-)
jeg synes det er et rigtig fint navn jeg kan så os godt lide specielle navne
ano14316 skriver: Jeg tænker med det samme på lucius malfoy.. Dernæst ligger lidt tæt op af Lucifer... Jeg synes det er en smukt navn men associere det til dårligdom og ondskab...
Jeg tænker med det samme på lucius malfoy.. Dernæst ligger lidt tæt op af Lucifer... Jeg synes det er en smukt navn men associere det til dårligdom og ondskab...
Jeg er ikke så meget til specielle navne, men synes faktisk at Lucius er ret fedt og nemt nok at udtale
Er Lucius et svært drengenavn? udtalelses mæssigt? Kan lige prøve at stave udtalelsen hvis nogen er i tvivl: LUS-I-US kOM GERNE MED KONSTRUKTIV KRITIK HVIS NAVNET IKKE LIGE PASSER I JERES ØRER. :-)
Næh, det synes jeg ikke. Det er nemt at udtale. Kender en 8-årig dreng der hedder Cassius, som er lidt i samme boldgade. Der er ingen problemer :-)
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128