Mos på glas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.135 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. juli 2009

Emmaskatten

Så kom tiden hvor Emma skulle prøve mos....meen det kan frøkenen ikke li....har prøvet med både kartoffel, gulerod og blomkål.
Så har vi prøvet at købe mos på glas og det spiser hun råt......sp siger at man ikke skal begynde på det da det er proppet med sukker....men hvis det kun er det hun vil spise skal man så ikke bare give hende det???
Er der andre der kun serverer mos fra glas???Er der næring nok i det????
Frøkenen er 5 mdr. nu...
Hvad serverer i for jeres små bebser????Skal til og give noget frokost snart.....hvad kan man servere???
Knus fra Emma og mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2009

Diana...

Her får Lucas risgrød med 3 tsk glas mos i og han elsker det. 
Jeg fik så at vide af min sp at så længe de ikke spiser så meget som de jo ikke gør i starten var det fint med det. men selvfølgelig ikke kun det men blande det i grøden. ALLE fra min mødre gruppe bruger mos på glas til at blande det i deres grød og nogen gange bart men kun som mellem måltider.  

Knus

Anmeld

14. juli 2009

Diana...

Og velkommen til denne side håber du bliver glad for at være her 

Anmeld

15. juli 2009

Emmaskatten

Diana... skriver:

Og velkommen til denne side håber du bliver glad for at være her 

Jo tak.
Det er dejligt at man som 1.gangs mor har en side hvor man kan spørge andre mødre til råds....Virkelig dejligt....
Så 1000 tak for rådene...
Knus fra os

Anmeld

15. juli 2009

louisepigen23

hvornår begyndte i at give grød/mos?

Anmeld

15. juli 2009

Diana...

louisepigen23 skriver:

3 1/2 måned 

Anmeld

15. juli 2009

finkedinke

Her bruger jeg glas og pulver som suppplement.
Her i sommerferien har jeg haft mine to store piger hjemme fra skole og børnehave og så er det ikke alle dage jeg har haft tid til at stå i køkkenet og lave maden til Clara fra bunden selv. Andre dage har vi været på tur. På tur har jeg et glas mos med i tasken. Gerne kartoffel/gulerod fra hipp, det smager også fint selv om det ikke bliver varmet. Jeg vil give din SP ret i at det smager sødere med færdiglavet mad, både grød og mos, men om det er fordi der er sukker i ved jeg ikke. Der er jo gerne frugt i og det søder jo også en del.

Min Sp siger at man kan leve fint på glas og pulver mad, men at det smager meget ens og at børnene ikke får udfordret deres smagsløg nok. Jeg syntes også mine egne børn har været glad for ting der smager kraftigt fra en forholdsvis tidlig alder.

Berith

Anmeld

15. juli 2009

Muffinmus

brugte det sjældent som måltid, kun som snack faktisk..eller som de andre, en smule i grøden, men har man en stavblender kan man jo tage en skive æble og smide i...det er lækkert for dem

Anmeld

15. juli 2009

finkedinke

louisepigen23 skriver:

Mine tre piger har alle været 4 mdr da vi startede på andet mad.
Da jeg fik min første datter for 8 år siden var ammeanbefalingen også at man bare skulle fuldamme til 4 mdr, derefter kunne man starte mad. I dag anbefaler de jo 4-6 mdrs amning.

Berith

Anmeld

16. juli 2009

Emmaskatten

Hej igen..
tror at jeg har fundet tricket....prøvede igår at give hende hjemmelavet kartoffel og så putte lidt frugtmos ovenpå skeen med kartoffelmos og så ca hver trejde skefuld ren kartoffel for på den måde at ¨snyde¨ hende......er det forkert????Frøkenen spiste en hel kartoffel på den måde.....
Hvad syntes i?????
Mange knus fra os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.