Lime/citron kage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.083 visninger
14 svar
1 synes godt om
7. august 2013

Mother-love

Hej piger.
Nu har jeg forsøgt at finde en opskrift på lime/ citronkage. Kan virkelig ikke findenogen.

Det er fordi Isabella og jeg lige var i Føtex. Og så delte vi lige sådan en lime bite lækkert altså.
Og nu skal der være sommerfest i isabellas vs den 30. August så tænkte jeg måske skulle lave sådan med tobleronecreme i.

Så de damer kan i hjælpe?

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

7. august 2013

Mother-love

7. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Prøv at søg efter "key lime pie" den limecreme der er brugt smager super sammen med chokobunde. måske du kunne bixe noget sammen med dén? 

Anmeld

7. august 2013

Maja_4000

Profilbillede for Maja_4000
Caroline - december '10, Alexander - juni '14
Der er en i en af Amos kogebøger .. Den er rigtig god

Anmeld

7. august 2013

Mother-love

Maja_4000 skriver:

Der er en i en af Amos kogebøger .. Den er rigtig god

Takker det prøver jeg lige og kigge efter

Anmeld

7. august 2013

Dot D

Uha, de er også bare såååååå gode. Jeg har ikke fundet noget der ligner endnu, for ville så gerne lave dem selv. 

MEN jeg har lavet "min" chokoladekage uden kakao, også kom jeg citronsaft i, dertil lavede jeg en creme med lemoncurd, det minder lidt om dem.... MUMS....

Anmeld

7. august 2013

Mother-love

Dot D skriver:

Uha, de er også bare såååååå gode. Jeg har ikke fundet noget der ligner endnu, for ville så gerne lave dem selv. 

MEN jeg har lavet "min" chokoladekage uden kakao, også kom jeg citronsaft i, dertil lavede jeg en creme med lemoncurd, det minder lidt om dem.... MUMS....

Er det en opskrift du vil dele?
Jeg tænker bare at det er som om der er nogle lime stykker eller sådan noget i?
Kan det passe?

Anmeld

7. august 2013

Dot D

Er det en opskrift du vil dele?
Jeg tænker bare at det er som om der er nogle lime stykker eller sådan noget i?
Kan det passe?

Det er sådan nogle "klatter" af et eller andet, der smager vildt godt af lime.... Jeg har forsøgt at få dem til at fortælle mig, hvad det er, men de kan ikke helt sige det, hi hi...

Jamen det er den chokolade  opskrift jeg altid bruger, så skal du bare tage kakaoen fra og tilsætte citronsaft, der hælder jeg bare, har desværre ikke noget præcist mål... Og chokoladen skal så være hvid i stedet for...

YNDLINGSCHOKOLADEKAGE

Tørre ting i en skål og våde i en anden, tilsidst blandes de...

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

180 g hakket mørk chokolade(jeg bruger nok liiiige lidt mere)

2 dl flydende margerine

5 dl A38 (jeg bruger pære-bananyoghurt)

2,5 dl mælk(jeg bruger kærnemælk)

2 æg

Bland det som beskrevet øverst (brug ikke maskine), hæl det i en smurt form. I ovnen ved 175 grader varmluft, ca. 45 min. + - i hvert fald til den ikke hænger på en strikkepind.

Også fantastisk til muffins – store/alm. får ca 17 minutter og små/mini ca 12 minutter...

Lemoncurd har jeg indtil nu købt i Superbest, de har en amerikaner afdeling, hvor det står, det er mumse godt...

Jeg blander det nogle gange i stift pisket flødeskum, så er det rigtigt lækkert og frisk....

Anmeld

7. august 2013

Mother-love

Tusinde tak. Og ja tænker om detmåske kan være noget tørret lime? Kan man ikke få det? Du ved de der tørrede frugter man kan købe i poser ligesom slik. Men husker ikke om jeg har set noget med lime eller citron.
Ved ikke om man kan blande frisk lime/citron i uden det bliver noget træls noget.eller om det bare smelter ud i dejen. Hmm må tænke lidt kreativt hehee

Anmeld

7. august 2013

Dot D

Havanagila skriver:

Tusinde tak. Og ja tænker om detmåske kan være noget tørret lime? Kan man ikke få det? Du ved de der tørrede frugter man kan købe i poser ligesom slik. Men husker ikke om jeg har set noget med lime eller citron.
Ved ikke om man kan blande frisk lime/citron i uden det bliver noget træls noget.eller om det bare smelter ud i dejen. Hmm må tænke lidt kreativt hehee

Jeg kan ikke regne den ud, øv øv, men jeg synes, at det er sådan lidt gennemsigtigt og klistret, så ved ikke lige...

Har tænkt MEGET over det, hi hi....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.