Ingen ferietur til os alligevel... :o(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

453 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. juli 2009

Bondepigen

Men pyt med det. Nu frygter vi mere for at kommunen bare vil gøre livet surt for os mht. når min barsel slutter.

Min kæreste får jo kontanthjælp pt., fordi han blev fyret pga. finanskrisen.... Men han blev nok nødt til at holde alligevel, da hans nældefeber er blevet helt invaliderende for ham, og lægen siger, at det desværre nok kun bliver værre til han bliver omk. 60 år, så kan det være det går den anden vej igen.

Det slår helt vildt ud, når han laver noget fysisk krævende. Det klør, han får feber og bliver irritabel. Derfor har han søgt revalidering, så han forhåbentlig kan blive uddannet som web integrator, det er jo ikke krævende fysisk. Men jeg tror nu ikke på, han kan få det, da jeg bare føler de er ude efter os hele tiden. Indtil sagen er behandlet har de så fundet noget aktivering, som han ikke kommer til at svede over, så de har i fredags sagt til ham, at han skal møde i aktivering i dag.... Nå ja ok, så tager vi da bare til Sjælland i næste uge, men nej.... Han skal som den ENESTE være på aktiveringsstedet sammen med et par kontordamer i industriferien... SUK... men sådan er reglerne...

Nu frygter vi bare, hvad de vil med mig efter barslen, for jeg har takket nej til gæstepleje de første tre uger. Synes det er totalt synd for Emma, hun har gennemgået så meget... Vi havde regnet med at min kæreste ikke skulle sendes ud før de havde fundet ud af om han kan få revalidering, det fik han af vide, men nu har de åbenbart skiftet mening... Ville jo osse gerne have lov, at køre hende stille og roligt ind i dp, men det får jeg jo ikke lov til, da hun holder ferie de første tre uger... Så jeg håber bare at min nye sagsbehandler har et godt hjerte, og kan se at det er synd for Emma!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2009

Klumpe-dumpe

Jamen kæreste. først et stort . Hvor er det bare ØV at være jer lige nu.

Jamen det er da super at han skal sidde der og kukkelure, med et par kontormadammer... Er det så dem der skal aktiver ham eller hvordan?
Håber da godt han kan få revl. så han/I kan få et normalt liv igen.

Og mht. Emma og DP, ja så ved du jeg er helt klar på krigsstien, hvis ham sb, bare er en skovl.

Igen

Anmeld

14. juli 2009

Ni-ko-li-ne

ja de ved godt hvad de vil de kommuner..... eller rettere sagt når de først har bestemt sig er der ingen kære mor... føler sgu med jer!

søde det nældefeber er det noget han altid har haft? det viser sig nemli at meget af Nikoline´s børneeksem var nældefeber!

Anmeld

14. juli 2009

Bondepigen

malucca09 skriver:

Jamen kæreste. først et stort . Hvor er det bare ØV at være jer lige nu.

Jamen det er da super at han skal sidde der og kukkelure, med et par kontormadammer... Er det så dem der skal aktiver ham eller hvordan?
Håber da godt han kan få revl. så han/I kan få et normalt liv igen.

Og mht. Emma og DP, ja så ved du jeg er helt klar på krigsstien, hvis ham sb, bare er en skovl.

Igen

Tak.

Ja, det er kontordamerne der skal aktivere ham, og de har vist ikke helt styr på det. Men han har lige fundet ud af (på nettet), at han vist har ret til 9 ugers kursus på dagpenge, så det må han tale med jobcentret om, når de kommer tilbage fra ferie på mandag. Men hvis han kan det, synes jeg det er for dårligt, at de ikke har oplyst ham om det....

Anmeld

14. juli 2009

Bondepigen

ka-ri-na skriver:

ja de ved godt hvad de vil de kommuner..... eller rettere sagt når de først har bestemt sig er der ingen kære mor... føler sgu med jer!

søde det nældefeber er det noget han altid har haft? det viser sig nemli at meget af Nikoline´s børneeksem var nældefeber!

Jeg har fået af vide, at det er meget almindeligt, at have nældefeber som barn, som så oftest forsvinder igen.

Han har haft det siden han var 15, men det er først det sidste par år, at det bare er eksploderet, og intet hjælper, hverken antihistaminer, binyrebarkhormon eller noget. Han har ellers fået sprøjter, for at se om det kunne hjælpe, men det kunne det desværre ikke.

Jeg tror og håber ikke, du skal være bekymret for om Nikolines går væk. For som oftest varer det højst i et års tid, men nogle er uheldige som min kæreste. Der er flere i min familie, som har haft nældefeber...nogle som barn og andre som voksne, men fælles for dem er at det er forsvundet fuldstændigt igen indenfor et år. Det er bare min stakkels mand, der åbenbart skal plages af det konstant.

Håber snart Nikoline slipper for det!!!

Anmeld

14. juli 2009

Klumpe-dumpe

bondepigen skriver:

Tak.

Ja, det er kontordamerne der skal aktivere ham, og de har vist ikke helt styr på det. Men han har lige fundet ud af (på nettet), at han vist har ret til 9 ugers kursus på dagpenge, så det må han tale med jobcentret om, når de kommer tilbage fra ferie på mandag. Men hvis han kan det, synes jeg det er for dårligt, at de ikke har oplyst ham om det....

Ja jeg mener bestem også han har ret til noget kursus. Tror det hedder sig at det skal fremme dine chancer for at få et job. Men da jeg var ledig, kunne jeg fildstændig selv bestemme. Havde meldt mig til noget mekaniker-halløj, ikke fordi jeg ville arb med dette. Men så var der da en chance for jeg selv kunne skifte et dæk  Og nej de er IKKE særlige behjælpelige med hvad ens muligheder er.

mon ikke de kontordamer sys det er lige så belastende at ha´ham.... Så kan du jo ikke bare sidde og sladre dagwn lang.

Anmeld

14. juli 2009

Bondepigen

Ja jeg mener bestem også han har ret til noget kursus. Tror det hedder sig at det skal fremme dine chancer for at få et job. Men da jeg var ledig, kunne jeg fildstændig selv bestemme. Havde meldt mig til noget mekaniker-halløj, ikke fordi jeg ville arb med dette. Men så var der da en chance for jeg selv kunne skifte et dæk 

Jamen det er da osse rart at kunne klare sig selv, godt du selv kunne bestemme. 

Og nej de er IKKE særlige behjælpelige med hvad ens muligheder er.

mon ikke de kontordamer sys det er lige så belastende at ha´ham.... Så kan du jo ikke bare sidde og sladre dagwn lang.

Jo da, de har osse givet udtryk for at de synes systemet er lidt mærkeligt mht. ferie...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.