Men pyt med det. Nu frygter vi mere for at kommunen bare vil gøre livet surt for os mht. når min barsel slutter.
Min kæreste får jo kontanthjælp pt., fordi han blev fyret pga. finanskrisen.... Men han blev nok nødt til at holde alligevel, da hans nældefeber er blevet helt invaliderende for ham, og lægen siger, at det desværre nok kun bliver værre til han bliver omk. 60 år, så kan det være det går den anden vej igen.
Det slår helt vildt ud, når han laver noget fysisk krævende. Det klør, han får feber og bliver irritabel. Derfor har han søgt revalidering, så han forhåbentlig kan blive uddannet som web integrator, det er jo ikke krævende fysisk. Men jeg tror nu ikke på, han kan få det, da jeg bare føler de er ude efter os hele tiden. Indtil sagen er behandlet har de så fundet noget aktivering, som han ikke kommer til at svede over, så de har i fredags sagt til ham, at han skal møde i aktivering i dag.... Nå ja ok, så tager vi da bare til Sjælland i næste uge, men nej.... Han skal som den ENESTE være på aktiveringsstedet sammen med et par kontordamer i industriferien... SUK... men sådan er reglerne...
Nu frygter vi bare, hvad de vil med mig efter barslen, for jeg har takket nej til gæstepleje de første tre uger. Synes det er totalt synd for Emma, hun har gennemgået så meget... Vi havde regnet med at min kæreste ikke skulle sendes ud før de havde fundet ud af om han kan få revalidering, det fik han af vide, men nu har de åbenbart skiftet mening... Ville jo osse gerne have lov, at køre hende stille og roligt ind i dp, men det får jeg jo ikke lov til, da hun holder ferie de første tre uger... Så jeg håber bare at min nye sagsbehandler har et godt hjerte, og kan se at det er synd for Emma!!!
Anmeld