Voksipose-spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.363 visninger
10 svar
2 synes godt om
7. august 2013

FrkDitte

Hey!

Jeg går og lurer på sådan en voksipose..

men er sgu lidt i tvivl om hvordan jeg skal bruge den...

Bruger man den også til nyfødte? Den virker bare så stor til en lille ny baby.. men den ser jo lækker og blød ud.. 

Jeg har termin i starten af september. 

Vi har købt en kombivogn, og der er ingen lift med. Så bruger man voksiposen som lift, hvis man tilkøber bærepladen?

Og er det nødvendigt med sommerdyne til voksiposen når vi er i september?

Jeg er lidt forvirret..

Håber der er nogle erfarne voksipose-brugere derude.. 

D.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2013

l.kjoeller

FrkDitte skriver:

Hey!

Bruger man den også til nyfødte? Den virker bare så stor til en lille ny baby.. men den ser jo lækker og blød ud.. 

Vi har købt en kombivogn, og der er ingen lift med. Så bruger man voksiposen som lift, hvis man tilkøber bærepladen?

Jeg er lidt forvirret..

D.

vi købte efter meget overvejelse en slee bee bag-. der er tre funktioner. sommer dyne, vinterdyne og så kan de knappes sammen. så er man dækket ind hele året. den kan vaskes hvilket var derfor vi valgte den og så koster den ikke nær så meget. hvad angår voksi er der en anden tråd herinde hvor jeg kan høre på folk den bliver meget varm, medmindre man køber sommer dyne (hvilket også er min erfaring med uld, selvom man siger det er selvregulerende) så du skal nok tilkøbe en sommerdyne, hvilket du vil få rig brug for i foråret

Anmeld

7. august 2013

FrkDitte

l.kjoeller skriver:

vi købte efter meget overvejelse en slee bee bag-. der er tre funktioner. sommer dyne, vinterdyne og så kan de knappes sammen. så er man dækket ind hele året. den kan vaskes hvilket var derfor vi valgte den og så koster den ikke nær så meget. hvad angår voksi er der en anden tråd herinde hvor jeg kan høre på folk den bliver meget varm, medmindre man køber sommer dyne (hvilket også er min erfaring med uld, selvom man siger det er selvregulerende) så du skal nok tilkøbe en sommerdyne, hvilket du vil få rig brug for i foråret

Tak for svar 

Så i brugte jeres lige fra i fik baby?

Jeg kan ikke helt finde ud af om det er overflødigt med voksiposen i begyndelsen.. 

D.

Anmeld

7. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
FrkDitte skriver:

Tak for svar 

Jeg kan ikke helt finde ud af om det er overflødigt med voksiposen i begyndelsen.. 

D.

Når i ikke har en lift, kan den sagtens være nyttig fra nyfødt, som lift med plade i

jeg brugte vores som lift, da han voksede ud af den rigtige lift der var han ca 3 måneder, og vi kunne sagtens have gjort det da han var ny også.

jeg tror også du vil få brug for at tilkøbe sommerdyne senere, men i starten (efterår og vinter måneder) er det jo fint med vinterdynen alene. 

Vi har sleebee og den fungerer 100% ligeså godt som voksi, bare hvis du vil være lidt økonomisk.

Anmeld

7. august 2013

modesty

FrkDitte skriver:

Hey!

Jeg er lidt forvirret..

D.

Vi brugte vores fra starten. Vær dog opmærksom på at en klassisk Voksi er for stor til visse typer kombivogn. Så tjek størrelsen inden du køber. Ellers findes der en mindre Voksi specifikt til kombivogne som vist nok hedder Voksi Urban. Men den kan være svær at finde billigt brugt, hvis I køber brugt.

Min søn er oktoberbarn og vi var meget glade for voksien hen over vinteren.

Anmeld

7. august 2013

gonefishing

FrkDitte skriver:

Hey!

Jeg er lidt forvirret..

D.

Jeg brugte heldragter til mit første barn. Og det gik fint hun er født i dec.
Her anden gang har jeg så købt en Voksi (skal føde til september), men KUN fordi jeg fandt den på nettet til 800kr inkl bæreplade.
Jeg må indrømme at jeg aldrig personligt ville gå ud og bruge, det den koster fuld pris!
Af dem jeg kender så kan du kun bruge den om vinteren, for selv sommerdynen er for varm! og den koster også kassen ved siden af.
Den er rimlig besværlig lige at lære at kende i starten, vi var to voksne + en skrædder til at lave hullerne til selen, bærerpladen, og generelt at finde ud af hvordan den skulle bruges. For den er nemlig mega stor!

Jeg har samtidig købt en Cuddel pose (tror jeg den hedder), brugt. Og flere har skrevet herinde at den er genial (hvis man har bil).

Min plan er nemlig helt at droppe de heldragter, baby kommer i voksi, og ellers i cuddel pose i bilen. Så vi undgår det problem at man hele tiden skal ha baby ud af en masse tøj, hver gang du kommer indedørs.

Men kan du ikke finde den på tilbud eller brugt, og har heldragter, så ville jeg bare bruge heldragter.

Anmeld

7. august 2013

l.kjoeller

FrkDitte skriver:

Tak for svar 

D.

hun blev født lige op til sommer men ellers så ja. specielt fra de er nogle måneder er det en fordel. vi købte den på forhånd da den ikke var så dyr men i kan jo også ønske til barnedåb eksempelvis

Anmeld

7. august 2013

Lunae

FrkDitte skriver:

Hey!

Jeg er lidt forvirret..

D.

Min datter er fra 9. September. Vi havde en original voksipose til hende og ingen sommerdyne! Vi brugte den langt mere end liften! Vores datter havde også kolik og vi fandt hurtigt ud af, at hvis vi pakkede hende godt ind i voksien og svingede hende blidt i den, faldt hun til ro!
Jeg kan kun anbefale den!

Anmeld

7. august 2013

FrkDitte

Det er voksien jeg er mest lun på..

Overvejer at købe brugt.. 

Kan godt se fidusen med at man ikke skal have dem i så meget tøj, men bare kan lægge dem i voksien..

Tak for alle jeres gode svar! 

D.

Anmeld

7. august 2013

Isabella_mor

Vi brugte den først i liften, (uden plade) og derefter uden liften og stadig uden plade. Her var den yderst effektiv. Vi fik et januarbarn, og med slebee posen var mange ting bare lettere. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.