Erfaring med at få amning op at køre igen efter pause ....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.061 visninger
4 svar
1 synes godt om
6. august 2013

Mum33

Sagen er den, at jeg næsten er stoppet med at amme min søn på 6mdr af flere årsager. Han spiser ved mig morgen og aften, men der kommer mindre og mindre mælk og han gider ikke så jeg har nok lidt fortrudt, at jeg stoppede og vil egentlig gerne igang igen. Men kan man det  Den venstre gider han overhoved ikke og er "helt færdig". Højre har stadig noget. 

Øjet kan ikke bare lægge ham til, da han bliver sur over at ligge ved et næsten tomt bryst. Men kan man leje en pumpe (elektrisk, da jeg ellers får krampe i hånden) og på den måde øge mælkmængden? Hvis man kan, hvor meget og hvor ofte skal man malke ud? Er det besværet værd? 

Håber virkelig nogen kan komme med et par gode råd  Tak !!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2013

Mum33

6. august 2013

NessaXenia

har hørt at hvis man 'går tilbage til fødsel' altså ligger hud mod hud, prøver at etablere amning som det gøres ved fødsel, vil det give anlæg til mælk igen..

Mht pumpe, så lyder det klart noget der kunne stimulere for mælken..
Om det virker... aner det ikke.. men det er et forsøg værd..

Anmeld

7. august 2013

Ka+Ma=Be

Det kan du sagtens! en pumpe kunne være en god idé (og ja,  man kan leje dem både i nogle babyforretninger og hos falck).

Men du kan også "blot" øge hyppigheden af amningerne. Jeg selv ammede meget lidt da min søn var 6 måneder men fortrød. Så jeg ammede så ofte jeg kunne og lagde ham til selvom mælken var sparsom og han blev sur/frustreret over manglende mælk. Efter et par dage var amningen tilbage på fuld styrke

Held og lykke med det

Anmeld

7. august 2013

Mumto3

Du kan evt. ringe til en ammerådgiver (gratis og anonymt, du finder telefonnummer på Forældre og Fødsels hjemmeside).

Men ellers vil jeg også sige, hud mod hud, og lægge ham til når han gider. Måske når han ikke er alt for sulten, for så bliver han bare frusteret.

Jeg var holdt op med at amme da min datter var omkring 1 år gammel, men så blev hun syg og ville hverken spise eller drikke. Så stod jeg der....., jeg prøvede så at amme hende, og det kunne godt lade sig gøre, der gik ikke ret lang tid før mælken var tilbage (og det var rimelig heldigt, selvom det var træls at skulle stoppe med at amme 2 gange)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.