Dilemma - skal vi have nr. 2 nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal vi lave baby nr. 2 eller vente?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

662 visninger
7 svar
13 synes godt om
6. august 2013

Anonym trådstarter

Yep, spørgsmålet giver sig selv 

Nogle af jer ved nok hvem jeg er, men emnet er endnu lidt følsomt og ikke besluttet, så derfor anonymitet.

Vi er 30 og 27 år, har et barn på 3 mdr og overvejer om vi ikke bare skal gå i gang med nr. 2? (alternativt - vente til jeg har fast job?).

Jeg mangler lidt af min uddannelse, men økonomisk klarer vi os fint. Vi har hus med plads til to unger, og kæresten har fast job (har haft det gennem 11 år efterhånden).

Det der bekymrer mig, er den mulighed at nr. 2 evt. kunne nå at komme inden jeg bliver færdig med uddannelsen, og dermed kommer på barsel TO GANGE i min elevtid. Udnytter jeg så ikke min arbejdsplads lidt?

Noget andet der også bekymrer mig, er den mulighed at jeg ikke får fast job bagefter, og så alligevel skal på dagpenge. Vi vil gerne have ungerne tæt på hinanden, men sker det at jeg bliver arbejdsløs, så føler vi lidt at vi har spildt tiden (luksusproblem, I know).

Dog vil det jo være en fordel hvis nr. 2 kommer mens jeg er ledig eller under uddannelse, for så bliver jeg måske mere attraktiv for en kommende arbejdsgiver, når jeg har overstået barsels-ræset.

Ja hvad tænker i??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2013

Mum33

Jeg ville vente. Nyd jeres lille pus nogle år endnu 

Anmeld

6. august 2013

Nadia&Daniel

l.b. skriver:

Jeg ville vente. Nyd jeres lille pus nogle år endnu 

Samme tanke fra mig

Anmeld

6. august 2013

Kløver

Jeg har selv to med 14 mdr imellem og det hærværket meget hårdt både under graviditet og barsel, så udfra du også skal tage udd ville jeg anbefale at vente

Anmeld

6. august 2013

Monski

Anonym skriver:

Yep, spørgsmålet giver sig selv 

Nogle af jer ved nok hvem jeg er, men emnet er endnu lidt følsomt og ikke besluttet, så derfor anonymitet.

Vi er 30 og 27 år, har et barn på 3 mdr og overvejer om vi ikke bare skal gå i gang med nr. 2? (alternativt - vente til jeg har fast job?).

Jeg mangler lidt af min uddannelse, men økonomisk klarer vi os fint. Vi har hus med plads til to unger, og kæresten har fast job (har haft det gennem 11 år efterhånden).

Det der bekymrer mig, er den mulighed at nr. 2 evt. kunne nå at komme inden jeg bliver færdig med uddannelsen, og dermed kommer på barsel TO GANGE i min elevtid. Udnytter jeg så ikke min arbejdsplads lidt?

Noget andet der også bekymrer mig, er den mulighed at jeg ikke får fast job bagefter, og så alligevel skal på dagpenge. Vi vil gerne have ungerne tæt på hinanden, men sker det at jeg bliver arbejdsløs, så føler vi lidt at vi har spildt tiden (luksusproblem, I know).

Dog vil det jo være en fordel hvis nr. 2 kommer mens jeg er ledig eller under uddannelse, for så bliver jeg måske mere attraktiv for en kommende arbejdsgiver, når jeg har overstået barsels-ræset.

Ja hvad tænker i??? 

Jeg ville vente - men mest fordi jeg synes jeres barn skal have liv til at være den lille noget tid endnu

Anmeld

6. august 2013

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar alle sammen, det er super godt med input 

Vi har selvfølgelig talt om det her med at to små børn er hårdt arbejde osv. 

Jeg har en lille smule svært ved den holdning om at man skal nyde den første og vente med den næste.

Ikke fordi jeg ikke nyder mit barn, men fordi jeg (selvfølgelig) er overbevist om at jeg vil nyde det lige så meget når nr. 2 kommer, og fordi nr. 2. jo ikke kan få chancen for at "blive nydt som nr. 1" (altså som enebarn). I min verden ser jeg ingen forskel - udover at man i stedet for at have et barn at nyde, vil have to børn at nyde, på samme tid!

Anmeld

6. august 2013

modesty

Anonym skriver:

Tak for jeres svar alle sammen, det er super godt med input 

Vi har selvfølgelig talt om det her med at to små børn er hårdt arbejde osv. 

Jeg har en lille smule svært ved den holdning om at man skal nyde den første og vente med den næste.

Ikke fordi jeg ikke nyder mit barn, men fordi jeg (selvfølgelig) er overbevist om at jeg vil nyde det lige så meget når nr. 2 kommer, og fordi nr. 2. jo ikke kan få chancen for at "blive nydt som nr. 1" (altså som enebarn). I min verden ser jeg ingen forskel - udover at man i stedet for at have et barn at nyde, vil have to børn at nyde, på samme tid!

Jeg synes at I skal gøre præcis hvad I har lyst til og skide på hvad der er mest praktisk - hvis I mener at jeres parforhold kan klare to helt små.

Men vær forberedt på at det bliver hårdt. 

Anmeld

6. august 2013

lycly

Jeg ville vente Siger jeg fordi jeg sidder her og er på barsel for anden gang i min elevtid Nu ved jeg ikke hvor langt du har igen af uddannelsen, men selvom I venter vil der jo stadig ikke være langt mellem børnene - og så er det altså en kæmpe fordel at den ældste er bare lidt selvstændig ellers får man hurtigt hænderne fulde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.