Yep, spørgsmålet giver sig selv 
Nogle af jer ved nok hvem jeg er, men emnet er endnu lidt følsomt og ikke besluttet, så derfor anonymitet.
Vi er 30 og 27 år, har et barn på 3 mdr og overvejer om vi ikke bare skal gå i gang med nr. 2? (alternativt - vente til jeg har fast job?).
Jeg mangler lidt af min uddannelse, men økonomisk klarer vi os fint. Vi har hus med plads til to unger, og kæresten har fast job (har haft det gennem 11 år efterhånden).
Det der bekymrer mig, er den mulighed at nr. 2 evt. kunne nå at komme inden jeg bliver færdig med uddannelsen, og dermed kommer på barsel TO GANGE i min elevtid. Udnytter jeg så ikke min arbejdsplads lidt?
Noget andet der også bekymrer mig, er den mulighed at jeg ikke får fast job bagefter, og så alligevel skal på dagpenge. Vi vil gerne have ungerne tæt på hinanden, men sker det at jeg bliver arbejdsløs, så føler vi lidt at vi har spildt tiden (luksusproblem, I know).
Dog vil det jo være en fordel hvis nr. 2 kommer mens jeg er ledig eller under uddannelse, for så bliver jeg måske mere attraktiv for en kommende arbejdsgiver, når jeg har overstået barsels-ræset.
Ja hvad tænker i??? 
Anmeld