Selelukning - Britax 9-18 kg autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

894 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. august 2013

IT-nørd

Jeg undrer mig over, at min 2-årige pige kunne åbne selen i en helt ny Britax stol. Vi har selv en Cybex Pallas 2-fix og der bliver hun jo sat fast med en mavepude, så problemer er ikke relevant. 

Vi er lige kommet hjem fra Italien, hvor vi lejede en bil og en autostol, helt ny Britax. Til min store forskrækelse åbnede trunten selen mens vi kørte på motorvej! Den blev lukket og strammet ordentligt, låsen sagde klik. Det er alligevel sket to gange!

Er der andre som havde samme oplevelse? Jeg er glad for vi ikke ejer denne stol. Freya er en frygtelig pilfinger, så måske er det bare hende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2013

Autostol.dk

Lenchick skriver:

Jeg undrer mig over, at min 2-årige pige kunne åbne selen i en helt ny Britax stol. Vi har selv en Cybex Pallas 2-fix og der bliver hun jo sat fast med en mavepude, så problemer er ikke relevant. 

Vi er lige kommet hjem fra Italien, hvor vi lejede en bil og en autostol, helt ny Britax. Til min store forskrækelse åbnede trunten selen mens vi kørte på motorvej! Den blev lukket og strammet ordentligt, låsen sagde klik. Det er alligevel sket to gange!

Er der andre som havde samme oplevelse? Jeg er glad for vi ikke ejer denne stol. Freya er en frygtelig pilfinger, så måske er det bare hende?

Hvilken 9-18 kg. stol var det?

Britax/Römer har lavet en del modeller i den gruppe. 

Pt. er der fx. 7 modeller på det danske marked:

http://www.autostol.dk/romer-autostole/

Er det en af dem på linket i brugte?

Anmeld

7. august 2013

Team Putte

Lenchick skriver:

det er ikke så længe siden der blev kaldt en del stole tilbage fordi der var problemer med selelukningen.. Mener dette mærke havde et par stole iblandt, så måske sådan en stol i har fået dernede.. Godt der ikke skete noget!

Anmeld

7. august 2013

IT-nørd

Autostol.dk skriver:

Hvilken 9-18 kg. stol var det?

Britax/Römer har lavet en del modeller i den gruppe. 

Pt. er der fx. 7 modeller på det danske marked:

http://www.autostol.dk/romer-autostole/

Er det en af dem på linket i brugte?

Hej Kristian

Det var en Britax King Plus (jeg tjekkede i lejekontrakten) og den så ret ny ud! Jeg går ud fra, at det er den samme, som Römer, men i Italien hed den Britax.

Jeg var total i chock og gik nærmest i panik da jeg opdagede, at Freya åbnede seler midt på motorvejen.

Det skal siges, at jeg kender den type lukkemekanisme da vi havde en Römer Baby Safe som første stol. Derfor er jeg sikker på jeg lukkede selen korrekt og strammede den efterfølgende.

Anmeld

7. august 2013

IT-nørd

Team Putte skriver:

det er ikke så længe siden der blev kaldt en del stole tilbage fordi der var problemer med selelukningen.. Mener dette mærke havde et par stole iblandt, så måske sådan en stol i har fået dernede.. Godt der ikke skete noget!

Det kan godt være? Jeg har ikke kendskab til denne model da vi som sagt har en Cybex.

jeg overvejede ellers at købe en Rømer da vi synes Freya sad bedre i den, end i vores, hor hun bliver lidt klemt af mavepuden. Vi vil så bruge vores når hun bliver stor nok til at undvære puden.

Jeg tør dog ikke at købe en Rømer da hun åbenbart kan åbne selen, den frygtelige pilfinger.

Anmeld

7. august 2013

Eliza

Jeg har selv en britax (som vi er meget glade for) det er dog en anden model 

http://www.autostol.dk/model/romer-evolva-1-2-3-plus/

vi har endnu ikke oplevet, at han selv kunne åbne og faktisk er selen så "stram" at jeg knap selv kan. 

Jeg mener altså ikke at britax/rømer havde stole på listEn. 

Anmeld

7. august 2013

IT-nørd

Eliza skriver:

Jeg har selv en britax (som vi er meget glade for) det er dog en anden model 

http://www.autostol.dk/model/romer-evolva-1-2-3-plus/

vi har endnu ikke oplevet, at han selv kunne åbne og faktisk er selen så "stram" at jeg knap selv kan. 

Jeg mener altså ikke at britax/rømer havde stole på listEn. 

I den stol vi lejede var lukningen slet ikke stram, men klikkede fint og var helt lukket. 

Måske var der noget galt med selelukningen i netop denne stol...

Anmeld

12. august 2013

Autostol.dk

Lenchick skriver:

Hej Kristian

Det var en Britax King Plus (jeg tjekkede i lejekontrakten) og den så ret ny ud! Jeg går ud fra, at det er den samme, som Römer, men i Italien hed den Britax.

Jeg var total i chock og gik nærmest i panik da jeg opdagede, at Freya åbnede seler midt på motorvejen.

Det skal siges, at jeg kender den type lukkemekanisme da vi havde en Römer Baby Safe som første stol. Derfor er jeg sikker på jeg lukkede selen korrekt og strammede den efterfølgende.

Ja det er samme stole - så det er den alm. Römer King Plus

Jeg har ikke hørt om problemet før, men det var ikke specielt heldigt!

Var lukkespændet i plastisk eller metal? For på flere af de nye Römer modeller er det i plastisk og måske det kan være derfor.

Anmeld

12. august 2013

Lenats31

Jeg tænker at der er noget galt med låsen og at stolen ikke har været ny.

Jeg ved så også hvad låsene egenligt består af. Du kan være helt rolig på det punkt - har en god ven som er ansat hos Britax og har været det i 18 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.