Hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

889 visninger
9 svar
12 synes godt om
5. august 2013

Ida b

Min dejlige 10 år gamle hund har fået 5 rimelig store knuder forskellige steder på kroppen, så vi var en tur til dyrlægen. Dyrlægen sagde at de kunne være godartede eller ondartede kræftknuder, men ville ikke anbefale en operation pga. det var for farligt med den alder hun har, og med så mange knuder. Hun virker ikke smerteplaget, er glad  og spiser fint. Ville i vælge en operation, hvis det var jeres hund?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

B&J

jeg må indrømme jeg ville lytte til dyrlægen og ikke give en operaiton 10år på en hund er super flot og når de bliver ælder kan de godt få de fedt knuder også. jeg syntes så længe jeres hund ikke har skifet adfær eller feber kaster op tynd mave osv og den er så den plejer vil jeg lade dem være, hvis det viser sig de er ondartet jamen så har jeres hund gjord det flot og hvem ved om det vil rede den hvis i fjerner dem når jeres dyrlæge siger ikke god for det

sender jer en kæmpe krammer

Anmeld

5. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
B&J skriver:

jeg må indrømme jeg ville lytte til dyrlægen og ikke give en operaiton 10år på en hund er super flot og når de bliver ælder kan de godt få de fedt knuder også. jeg syntes så længe jeres hund ikke har skifet adfær eller feber kaster op tynd mave osv og den er så den plejer vil jeg lade dem være, hvis det viser sig de er ondartet jamen så har jeres hund gjord det flot og hvem ved om det vil rede den hvis i fjerner dem når jeres dyrlæge siger ikke god for det

sender jer en kæmpe krammer

Helt enig! Vh stine

Anmeld

5. august 2013

o1Mutte

Enig med de andre.. Ville ikke byde en så gammel hund en operation. Synes den skal nyde sin alderdom, og hvis det så er ondartet, og i kan mærke hunden får det værre, ja så ville jeg vælge aflivning. Hun har haft en langt, og helt sikkert dejligt liv.

Anmeld

5. august 2013

aarhusmor

Vi har lige fået aflivet vores 8 år gamle hund pga. en tumor og det var det klogeste at gøre. Tumoren havde nok været der i lang tid (lillehjernen) men lige pludseligt gik det hurtigt nedad.
Vores dyrlæge sagde at hun måske havde 6 mdr. igen og at den dag vi så livsgnisten forsvinde i hendes øjne, så skulle vi tage skridtet. Det gjorde vi så efter blot en uge Det var et stort tab for os. Men dengang dyrlægen ankom hjemme ved os, var alt roligt og det virkede lige som om min hund godt vidste at det var et farvel. Hun var helt rolig. Det var forfærdeligt at tage afsked med hende. Men det rigtige valg. Det har vi ikke været i tvivl om siden, selvom vi savner hende hver dag.

Jeg tror det er vigtigt at ens hund ikke lider i sin sidste tid, så hellere afslutte dens liv, mens den stadig er lidt hund. Men jeg føler med jer

Anmeld

5. august 2013

MortilElias2010

aarhusmor skriver:

Vi har lige fået aflivet vores 8 år gamle hund pga. en tumor og det var det klogeste at gøre. Tumoren havde nok været der i lang tid (lillehjernen) men lige pludseligt gik det hurtigt nedad.
Vores dyrlæge sagde at hun måske havde 6 mdr. igen og at den dag vi så livsgnisten forsvinde i hendes øjne, så skulle vi tage skridtet. Det gjorde vi så efter blot en uge Det var et stort tab for os. Men dengang dyrlægen ankom hjemme ved os, var alt roligt og det virkede lige som om min hund godt vidste at det var et farvel. Hun var helt rolig. Det var forfærdeligt at tage afsked med hende. Men det rigtige valg. Det har vi ikke været i tvivl om siden, selvom vi savner hende hver dag.

Jeg tror det er vigtigt at ens hund ikke lider i sin sidste tid, så hellere afslutte dens liv, mens den stadig er lidt hund. Men jeg føler med jer

Vi har lige taget beslutningen i onsdags i sidste uge for vores 14-årige familiehund, pågrund af gigt. Så derfor et virtuelt knus fra mig til dig for jeres tab 

Anmeld

6. august 2013

aarhusmor

MortilElias2010 skriver:

Vi har lige taget beslutningen i onsdags i sidste uge for vores 14-årige familiehund, pågrund af gigt. Så derfor et virtuelt knus fra mig til dig for jeres tab 

Mange tak og et tilbage

Anmeld

6. august 2013

FrkDitte

Ida b skriver:

Min dejlige 10 år gamle hund har fået 5 rimelig store knuder forskellige steder på kroppen, så vi var en tur til dyrlægen. Dyrlægen sagde at de kunne være godartede eller ondartede kræftknuder, men ville ikke anbefale en operation pga. det var for farligt med den alder hun har, og med så mange knuder. Hun virker ikke smerteplaget, er glad  og spiser fint. Ville i vælge en operation, hvis det var jeres hund?

Hejsa,

Jeg ville også vælge at se tiden an, og begynder hunden at vise en anerledes adfærd, blive dårlig eller andet bekymrende.. så ville jeg vælge at få den aflivet. 

Nogle dyrlæger vil gerne tage hjem og aflive hunden i vante omgivelser.. det vil jeg helt sikkert gøre brug af når den tid kommer med vores lille gravbasse.. forhåbentlig først om 12-14 år.. 

fra hundeejer til hundeejer...

D.

Anmeld

6. august 2013

Ida b

Tak for jeres råd

Anmeld

6. august 2013

FruStolpe

Vores tæve har også hat 5-7 kræftknuder rundt om på kroppen i 4-5 år nu. Hun bliver 15 til december og lever stadig smertefrit og uden medicin. Dyrlægen fraråede operation, da narkosen ville udgøre en stor risiko.

Så længe hun vil ud og tisse mm og hun spiser sin mad, så får hun lov til at være hos os.

Først den dag hvor vi kan se hun enten har ondt eller vores dyrlæge siger slut kommer hun i hunde himlen. (vi er ved dyrlægen hver 14.dag pga hendes negle, så hun kender hende rigtig godt)

I jeres tilfælde ville jeg snakke med dyrlægen og hvis hunden er smertefri og ellers glad så er der ingen grund til at operere den.

Stort kram og medfølelse herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.