Eksperthjælp: Irritabel baby, der ikke vil ligge for sig selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.675 visninger
0 svar
0 synes godt om
5. august 2013

Kari Skovmand

"Irritabel baby, der ikke vil ligge for sig selv"

Hej Kari.
Jeg har en datter på snart 5 måneder, som jeg synes virker irritabel. Hun sover fint om natten, men om dagen, vil hun ikke ligge hverken ved aktivitetsstativ på gulvet, ikke på tæpper, i banevogn, i autostol. Hun vil hænge på armen dagen lang. Falder hun i søvn ved brystet, skriger hn såsnart jeg lægger hende fra mig.
Hun rokker numsen irriteret fa side til side når jeg skifter hende og kradser sig voldsomt på maven.
Ellers er på brand varm på hovedet, men ej febril. Skal jeg mon være bekymret for noget?
Mvh

Karis svar

Hej Svop

Tak for dit brev, og undskyld den lange svar respons, men jeg har holdt sommerferie til nu.
Jeg forstår din usikkerhed, det kan synes mærkværdigt når en baby sover fint i liggende stilling hele natten, men stort set nægter at være i andet end lodret position om dagen. Det er umuligt at vurdere gennem et brev, om der kan være grund til bekymring, men netop fordi der i så udtalt grad synes at være noget stillings betonet i det, vil jeg anbefale dig at få din datter vurderet. Hvis stillingssansen er påvirket er det en grad af påvirkning af hendes nervesystem, og en DYGTIG og ERFAREN børnekiropraktor i dit lokalområde kan være et godt sted at starte.
Iøvrigt kan det være en idé at stimulere hendes stillingssans gennem lege, hvor hun snurres rundt, trilles og vendes kortvarigt med hovedet nedad, jeg kan her f.eks. anbefale fysioterapeut Vibeke Winters små fine hæfter som inspiration til leg, se mere her:
http://www.boernogmotorik.dk

Held og lykke
De bedste hilsner
Kari

Kari tilbyder grundig undersøgelse, kiropraktisk behandling og vejledning af ovennævnte problemer. Hun har klinik i Kolding, men har et godt kendskab til andre børnekiropraktorer rundt om i landet, og kan derfor henvise til en kiropraktor tæt på dig.

Se Karis hjemmeside: FlicFlac.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.