Jalousi! (staves)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

849 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. august 2013

Mettefpigen

For noget tid siden skrev jeg denne debat om mine følelser og tanker....

https://www.baby.dk/debat/214920pi1/ordet-er-frit/d et-hjaelper----.aspx

Det har hjulpet lidt, men er nu begyndt at få nogle andre følelser...
Jeg er blevet drøn jaloux på andre gravide eller nybagte mødre... Det gør så ondt på mig når de har det godt og er rigtig glade... Jeg synes det er så snyd at jeg ikk har fået det samme... Og det gør så ondt når jeg har det sådan fordi jeg virkelig gerne vil være glade på deres vegne, og faktisk også er det, men det hober sig bare op stille og roligt hver gang jeg høre der er en der er blevet gravid eller har født!...

Er der nogle der har haft det på samme måde og hvad hjalp jer?...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2013

Mettefpigen

8. oktober 2013

modesty

For noget tid siden skrev jeg denne debat om mine følelser og tanker....

https://www.baby.dk/debat/214920pi1/ordet-er-frit/d et-hjaelper----.aspx

Det har hjulpet lidt, men er nu begyndt at få nogle andre følelser...
Jeg er blevet drøn jaloux på andre gravide eller nybagte mødre... Det gør så ondt på mig når de har det godt og er rigtig glade... Jeg synes det er så snyd at jeg ikk har fået det samme... Og det gør så ondt når jeg har det sådan fordi jeg virkelig gerne vil være glade på deres vegne, og faktisk også er det, men det hober sig bare op stille og roligt hver gang jeg høre der er en der er blevet gravid eller har født!...

Er der nogle der har haft det på samme måde og hvad hjalp jer?...

Jeg har ikke haft de samme følelser, men vil blot sige at jeg udemærket forstår det. Du er blevet frarøvet den lykkelige første tid med din lille baby, og den tid er i stedet blevet afløst af frygt og bekymringer. Det lyder helt naturligt at der kommer en reaktion i form af jalousi overfor dem som oplever den lykke du blev snydt for.

Har du snakket med en psykolog om dine følelser? Eller er det noget du ville overveje at gøre?

Anmeld

8. oktober 2013

Mettefpigen

modesty skriver:

Jeg har ikke haft de samme følelser, men vil blot sige at jeg udemærket forstår det. Du er blevet frarøvet den lykkelige første tid med din lille baby, og den tid er i stedet blevet afløst af frygt og bekymringer. Det lyder helt naturligt at der kommer en reaktion i form af jalousi overfor dem som oplever den lykke du blev snydt for.

Har du snakket med en psykolog om dine følelser? Eller er det noget du ville overveje at gøre?

Har snakket med en psykolog 1 gang om ugen i 5-6 måneder, men har tænkt mig at gøre det igen

Anmeld

8. oktober 2013

Mettefpigen

modesty skriver:

Eller ikk om de her følelser det var om det andet.. Men jaa vil gerne snakke med en psyk igen....

Anmeld

8. oktober 2013

modesty

Mettefpigen skriver:

Eller ikk om de her følelser det var om det andet.. Men jaa vil gerne snakke med en psyk igen....

Det tror jeg er en god idé - altså at få snakket godt og grundigt om de følelser du har nu. Men som sagt synes jeg at det er helt forståeligt at du har dem.

Anmeld

8. oktober 2013

Mettefpigen

modesty skriver:

Det tror jeg er en god idé - altså at få snakket godt og grundigt om de følelser du har nu. Men som sagt synes jeg at det er helt forståeligt at du har dem.

Tak

Jaa det ved jeg godt det er, bare irreterende at der stadig skal være "rester" efter 2 år.....

Anmeld

9. oktober 2013

Rockertand

Mettefpigen skriver:

Tak

Jaa det ved jeg godt det er, bare irreterende at der stadig skal være "rester" efter 2 år.....

Føj da for et forløb.
Hvordan går det med din mor i dag?
Har ikke så mange råd, men knus herfra og håb om, at du med tiden får lov at opleve en lykkelig barsel, når vi nu ikke kan ændre fortiden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.