Sover dårligt om morgenen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

535 visninger
3 svar
1 synes godt om
4. august 2013

Victoria2013

Jeg syntes min lille skat bliver ved med at sove dårligt om morgenen og undrer mig over hvorfor det kan være...

Om natten sover hun gerne 5-6 timer i træk og dér sover hun godt. Så vågner hun og jeg ammer og skifter hende. Hun falder som regel rimelig hurtigt i søvn igen derefter og bliver puttet i seng igen. Og så bliver hun sulten efter 3 timer... men i de 3 timer der går, sover hun kun godt den første times tid. Så er det hun begynder at ligge og møfle og klynke lidt et par minutter, og så sover hun 5 minutter, og møfle-klynker så igen - og det fortsætter hun med i 1½-2 timer, før hun vågner rigtigt og melder hun er sulten igen. 

Jeg plejer jo også at gå i seng igen, men sover jo så heller ikke helt godt de par timer, fordi jeg jo vågner ved at hun klynker og møfler i sin lift, som er ved siden af min seng. Så der er ingen af os der sover vildt godt de par timer... men ved ikke hvorfor hun ligger sådan?

Hun er 8 uger gammel nu, i øvrigt, hvis det har noget at sige. Ved ikke om andre har oplevet det samme?

Hun sover forresten for det meste fint i sine lure resten af dagen. Det er mest der tidlig morgen/formiddag hun har de ture...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2013

Valle81

Hvad tid er det hun begynder på det:-) det er ret normalt at babyer-små børn vågner og er klar til dagen køkken 5-6. Mine er oftest stået op der kl. 6 for at være vågen en times tid og så sove en god lur igen:-)

Anmeld

4. august 2013

modesty

Victoria2013 skriver:

Jeg syntes min lille skat bliver ved med at sove dårligt om morgenen og undrer mig over hvorfor det kan være...

Om natten sover hun gerne 5-6 timer i træk og dér sover hun godt. Så vågner hun og jeg ammer og skifter hende. Hun falder som regel rimelig hurtigt i søvn igen derefter og bliver puttet i seng igen. Og så bliver hun sulten efter 3 timer... men i de 3 timer der går, sover hun kun godt den første times tid. Så er det hun begynder at ligge og møfle og klynke lidt et par minutter, og så sover hun 5 minutter, og møfle-klynker så igen - og det fortsætter hun med i 1½-2 timer, før hun vågner rigtigt og melder hun er sulten igen. 

Jeg plejer jo også at gå i seng igen, men sover jo så heller ikke helt godt de par timer, fordi jeg jo vågner ved at hun klynker og møfler i sin lift, som er ved siden af min seng. Så der er ingen af os der sover vildt godt de par timer... men ved ikke hvorfor hun ligger sådan?

Hun er 8 uger gammel nu, i øvrigt, hvis det har noget at sige. Ved ikke om andre har oplevet det samme?

Hun sover forresten for det meste fint i sine lure resten af dagen. Det er mest der tidlig morgen/formiddag hun har de ture...

Det lyder fuldstændig normalt. Hun er så lille nu at der er intet der hedder rytme. Desuden er det jo logisk at jo tættere hun nærmer sig sin stå op tid, jo mere overfladisk sover hun.

Min søn lød sådan dér konstant de første 4 mdr.  

Du skriver ikke noget om hvilket klokkeslet hun begynder at møfle?

Anmeld

4. august 2013

Victoria2013

Jamen det er bare efter tidlig-morgen-amningen...

Det er som regel mellem 4 og 6 hun bliver ammet og skiftet og så falder hun som sagt i søvn igen (dvs. ikke parat til at være vågen). Og så vågner hun igen mellem 7 og 9 og skal spise igen. Nogle gange sover hun så igen videre bagefter dér og nogle gange er hun vågen en time eller to. Men det er der tidligt om morgenen efter den lange nattesøvn at hun sover dårligt  og det er uanset om hun sover videre igen efter 7-9 amningen eller ej, at hun sover dårligt tidligt om morgenen...

Den lange nattesøvn er som sagt god, der sover hun rigtig godt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.