hvordan kan jeg hjælpe ham?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

497 visninger
7 svar
2 synes godt om
4. august 2013

Anonym trådstarter

Jeg bor sammen med min kæreste som jeg er rigtig glad for.
Da vi gik i gang med projekt Baby sagde han meget hurtigt at så måtte han heller blive røgfri, men nu da jeg er blevet gravid ryger han 1/2 - 1 pakke flere om dagen end før. Jeg nævnte det for ham og han sagde at han er nervøs og at han knapt nok kan forstå at der er et barn på vej.
Hvad kan jeg gøre for at hjælpe ham med bedre at forstå?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

Bell'star

Anonym skriver:

Da vi gik i gang med projekt Baby sagde han meget hurtigt at så måtte han heller blive røgfri, men nu da jeg er blevet gravid ryger han 1/2 - 1 pakke flere om dagen end før. Jeg nævnte det for ham og han sagde at han er nervøs og at han knapt nok kan forstå at der er et barn på vej.

Altså min kæreste blev beordret med på fanden for at ryge, indtil han amskaffede sig en e-cigaret, da jeg blev gravid.. Det var både for at få ham til at holde op/skære ned, (det hjælper altså at man ikke bare lige tager em smøg i sofaen) men selvfølgelig også for at baby skulle slippe for alle de skadelige stoffer..

Og nu, med 10 dage til termin, er aftalen at når baby kommer, er det slut med e-cigaretten indendørs også, så hedder det igen ned på gaden for at ryge.. 

Ved ikke om det kan hjælpe jer, men nogen mindre 'delmål' end total rygestop og en deadline der hedder babytermin, har i hvert fald hjulpet her indtil videre..  

Anmeld

5. august 2013

FrkRaarup

Anonym skriver:

Kan desværre ikke hjælpe her, da vi begge stoppede inden for 1 uge efter jeg testede positiv.

Det var ikke let og vi har begge stadig lidt lyst engang i mellem.

Det er over 1 år siden og har ikke røget så meget som en eneste smøg siden og er ovenud lykkelig for det.

Jeg købte dog en e-cigaret inden jeg blev gravid og brugte den meget. Jeg røg 1½-2 pakker smøger om dagen før det.

Tror på at delmål gør det lettere at overholde og gør det mere realistisk. Det er en dum og hård vane der skal knækkes.

Held og lykke

Anmeld

5. august 2013

LRJ

Min x hjalp jeg ved at jeg købe noget tyggegummi til ham, og bolsjer han kunne have i munden i stedet for en cigaret.. og jeg Roste ham først for hver dag der gik uden en cigaret og derefter for hver uge der gik
Gav forresten os en dato hvor han skulle være helt røgfri

Anmeld

5. august 2013

Chili

Anonym skriver:

Tage det stille og roligt!
Min mand røg også, han har altid røget ude på altanen, så blev aftalen at han skulle gå ned og ryge (vi boede på 3. ) så han røg næsten ikke når han var hjemme.
Så holdt jeg hans cigaretter, han fik et antal om dagen som vi stille og roligt skar ned på, også købte vi en e-cig, som han også skulle ryge på udenfor, han stoppede med at ryge på sin e-cig da vores dreng var 6 måneder. han er 9 måneder nu. Aldrig i nærheden af ham! Eller sammen med ham. (Selvom det var e-cig)
Han røg dog en enkelt rigtig smøg under fødselen!

Held og lykke

Anmeld

5. august 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Kan du ikke stikke ham en pose slik i stedet for? Virkede her.

Anmeld

5. august 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Kan du ikke stikke ham en pose slik i stedet for? Virkede her.

Min kæreste har tidligere været overvægtig, så slik er nok ikke det bedste.

Anmeld

5. august 2013

Anonym trådstarter

Bell'star skriver:

Altså min kæreste blev beordret med på fanden for at ryge, indtil han amskaffede sig en e-cigaret, da jeg blev gravid.. Det var både for at få ham til at holde op/skære ned, (det hjælper altså at man ikke bare lige tager em smøg i sofaen) men selvfølgelig også for at baby skulle slippe for alle de skadelige stoffer..

Og nu, med 10 dage til termin, er aftalen at når baby kommer, er det slut med e-cigaretten indendørs også, så hedder det igen ned på gaden for at ryge.. 

Ved ikke om det kan hjælpe jer, men nogen mindre 'delmål' end total rygestop og en deadline der hedder babytermin, har i hvert fald hjulpet her indtil videre..  

han havde købt en e-smøg, men efter jeg fortalte at jeg er gravid er han gået tilbage til almindelige smøger - og flere af dem.
Jeg siger ikke at han ikke må ryge, han skal bare ikke udsætte vores barn for det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.