noget hjælp om regler/lov

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.530 visninger
17 svar
4 synes godt om
4. august 2013

heidi prettyface hansen

hej har hørt at når ens barn starter i dagpleje privat/kommunal så må de ikke havde en kombi vogn med passer det at man virkelig skal ud og købe barnevogn når man har en kombivogn der er lige så god

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2013

Trine89

heidi prettyface hansen skriver:

hej har hørt at når ens barn starter i dagpleje privat/kommunal så må de ikke havde en kombi vogn med passer det at man virkelig skal ud og købe barnevogn når man har en kombivogn der er lige så god

Jah det er rigtig, ved dog ikke helt hvorfor, andet end det har noget med sikkerheden at gøre.

Anmeld

4. august 2013

heidi prettyface hansen

Trine89 skriver:

Jah det er rigtig, ved dog ikke helt hvorfor, andet end det har noget med sikkerheden at gøre.

der er jo lige så meget sikkerhed i en kombivogn med sele som der er i en alm barnevogn

Anmeld

4. august 2013

Maja88

Nu har jeg ingen kombivogn.. men har min dp aldrig nævnt...

Men kan det være noget at gøre med de er lavere og derved giver dårligere arbejssstilling

Anmeld

4. august 2013

Trine89

der er jo lige så meget sikkerhed i en kombivogn med sele som der er i en alm barnevogn

Jeg ved det som sagt ikke, så du må ikke hænge mig op det. 

men mener at have hørt at det kan have noget med stellet at gøre. min igen aner det. Da jeg høre at man ikke måtte bruge combi i DP/vuggestue valgte jeg det hurtigt fra fordi jeg gad ikke at skulle en ny som kunne bruges til det. Jeg ville gerne have min pige skulle sove i den samme vogn hele tiden så hun har trygheden fra den uanset om hun er hun sin egen dp i legestuen, gæste huset eller hvor hun nu skulle sove sin lur

Anmeld

4. august 2013

Morgensol

Det har noget at gøre med hvordan du bremser barnevognen. På en barnevogn er der for det meste en bremse der går ned i jorden både foran og bagpå, hvilket gør at barnevognen ikke kan vælte hvis barnet "gynger" i den. Det er der ikke på en kombi, plus en kombivogn ikke er isoleret som en barnevogn er.

Anmeld

4. august 2013

optimistmor

en barnevogn er en fast vogn, der har i udlandet været sket uheld med væltede kombivogne og en "klapvognssele" er heller ikke godkendt til dp brug, det skal være en rigtig vognsele samt de skal korrekt kunne monteres(hvilket de ikke kan i en klapvognsdel... 

Anmeld

4. august 2013

Anonym8827

Har noget af gøre med arbejdsstillinger og sikkerhed for dit barn. Altså højde og hvis man skal løfte 4 børn op 2-3 gange dagligt, så er en barnevogn en perfekt ting. Erfaring fra 1 år i vuggestue. men kan godt se at det er irriterende når du har en kombi. Vogn.

Kan du ikke finde en billig brugt B.vogn på DBA.? Eller en altanvogn.?

Anmeld

4. august 2013

Valle81

Det er også fordi at selen skal være en godkendt barnevognssele:-)

Anmeld

4. august 2013

K&S

Valle81 skriver:

Det er også fordi at selen skal være en godkendt barnevognssele:-)

Vi kunne godt montere en godkendt barnevognssele i klapvognsdelen af vores kombivogn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.