uge 21 - stadig ikke meget mave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2013

Karina1

Den vil ikke overføre billedet fra 20+6 /:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

Faith

Da jeg ventede mine tvillinger var jeg til en fest i uge 19. INGEN troede på jeg var gravid! Nogle kom endda med totalt dumme kommenarer såsom "Er du sikker på de vokser som de skal?"

Men det gjorde de! Og jeg har i dag 2 skønne drenge på 3

Det er fuldstændig individuelt hvor hurtigt og hvornår maven begynder at vokse. Så prøv at tage den med ro. Så længe skanninger viser at alt er ok, har du intet at være bekymret for.

Anmeld

5. august 2013

LilleSmølf

miss_c skriver:

Hej allesammen. 

Jeg er gravid i uge 21 og har simpelthen verdens mindste mave.. Man kan faktisk nærmest ikke se, at jeg er gravid. 

Alle fortæller mig, at det er meget individuelt hvornår maven vokser, og det lytter jeg også til... men jeg er begyndt at tænke meget over, og faktisk være ret ærgerlig over, at man slet ikke kan se, at jeg er gravid. 

Jeg føler mig gravid, men det er som om der mangler noget, når mine omgivelser stadig ikke kan se det. 

Er der andre herinde der også var langt tid om at få mave?Jeg er lidt bekymret for om alt er som det skal være.. 

KH..

Min begyndte også først at kunne ses omkring de der 22-23 uger. Og selv som højgravid lignede jeg en i tredje måned.

Jeg valgte at se det positive i det fordi jeg kunne passe mit tøj i lang tid og ikke havde brug for hjælp til at komme op af sofaen og binde sko førend de sidtse par måneder

Jeg fik dog konstant dumme kommentarer som, "Ej, man kan jo slet ikke se det" (sagt af kærestens ven, som mente jeg gerne ville høre jeg stadig var tynd) efterfulgt af "Ej, nu kan man jo se det!" næste gang han kom på besøg, sagt på sådan en "Du ER faktisk gravid" agtig måde.

Og knapt en måned før fødsel fik jeg at vide, "Burde du ikke være højgravid".  Og her efter fødslen at nogle folk troede jeg løj omkring graviditeten fordi intet kunne ses... Det er ikke spor sjovt når man bliver sendt til vægtscanning to gange fordi han muligvis kunne være for lille (hvilket han ikke var, her er helt perfekt)

Så HVIS folk skulle kommenterer har du som gravid tilladelse til at bede dem om at lukke numsehullet

Desuden havde jeg er super fin, flad mave to dage efter fødslen, nøjagtigt som før Og mini mini strækmærker. Så fordele er der da.

Så nyd du bare graviditeten. Det skal nok komme og så kan du ikke vente med at være i stand til at bukke dig ned igen

Anmeld

6. august 2013

Christina89

Da jeg var 19 uger henne, havde jeg kun en mikro lille bule!! Først omkring uge 23-24 var der ingen tvivl om, at det rent faktisk var en gravid mave - og nu hvor jeg er 34+0, er min mave stadig ikke særlig stor. ALLE siger hele tiden "åh hvor er du lille, du ligner slet ikke en, der snart er højgravid" og bla bla.. Vildt irriterende, og det har da også gjort, at jeg har tvivlet på, om min søn vokser det, han nu skal, men hverken min læge eller jordemor har nogen mistanke om, at han er mindre end gennemsnittet..

Jeg har været meget ked af, at min mave ikke er større, men jeg har valgt at se positivt på det - jeg har kun taget 6 kg på indtil videre og har ingen strækmærker! Så forhåbentlig kan jeg hurtigt komme ned på min normale vægt igen efter fødslen

Som min jordemor sagde, så har ALLE altid en mening om ens gravide mave uanset, om man er lille eller stor.. Vi skal bare vende det døve øre til og være glade for, at vi har et lille vidunder i maven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.