Test af egen bryst mælk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.350 visninger
4 svar
4 synes godt om
3. august 2013

Sara Camilla Tarp

Til andre mødre herinde.

Er der nogen der ved om man kan få testet sin mælk, så man kan se om der egentlig er næring nok, for der er delte meninger om hvorvidt brystmælk har næring nok, så nu vil jeg gerne have svar én gang for alle, hvis der er nogen med samme undren???

Hilsner en lidt forvirret førstegangs mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2013

Hyacinth

Sara Camilla Tarp skriver:

Til andre mødre herinde.

Er der nogen der ved om man kan få testet sin mælk, så man kan se om der egentlig er næring nok, for der er delte meninger om hvorvidt brystmælk har næring nok, så nu vil jeg gerne have svar én gang for alle, hvis der er nogen med samme undren???

Umiddelbart kan du jo se det på dit barns vægt/længde om h*n vokser som h*n skal

Jeg kender i al fald ikke til andre metoder og det er vist helt normalt at være lidt usikker på netop næring i egen mælk, når man er førstegangsmor med en flaske kan man jo måle præcist hvad baby får og det skaber selvfølgelig en større tryghed for mor.

Jeg ville bare tage det roligt og nyde amningen, hvis jeg var dig

Anmeld

3. august 2013

L&V

Til andre mødre herinde.

Det eneste parameter du har er din bebs, hvis den trives og tager fint på så er det jo som det ska..

Jeg har feks overproduktion så ska amme længe før vi kommer til det fede mælk og ska helst ikke amme mere end hver 3time da der ellers vil være al for meget af det tynde mælk men han bliver stadig mæt og tager fint på..

Anmeld

4. august 2013

Sara Camilla Tarp

Tusind tak for jeres svar, jamen så tror jeg bare at jeg vil slappe lidt af med mine bekymringer på den front, og så få status når vores sundhedsplejerske kommer igen

Anmeld

4. august 2013

FrkZier

Til andre mødre herinde.

hvis dit barn tager på som han skal så er der intet at være urolig for, det er først hvis barnet pludselig IKKE tager på som forventet at man kan overveje om der er nok mælk.

men laaaaaaaaangt de fleste har jo massere af mælk og næringsrig mælk, så slå du bare koldt vand i blodet - du skal stole på dig selv og din mælk, ellers kan du stresse kroppen hvilket kan gå ud over din produktion

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.