F foran alt (næsten )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

970 visninger
4 svar
3 synes godt om
3. august 2013

MyLove E

God lørdag da dag

Elias taler hele tiden og han er begyndt at sige rigtig meget. Det er BARE så svært at forstå ham. Han siger F foran næste det hele. Han kan ikke sige S, K, T, G og N nogen gange. Han kan godt sige nej men når han skal sig Nu siger han Mu.

Når han siger noget gentager jeg det altid både for at være sikker på at jeg har hørt det rigtig og for at han høre de rigtige ord

Han er begyndt at sige mange sjove ting. I går aftes hopper han ned fra sin stol mens vi spiser, han vil høre Cirkus Summarum cd'en.

Mor : Ok men så skal du sætte dig op igen

Elias : Står bare og kigger ved stolen

Mor : Du skal sætte dig op

Elias : MOAR er I fan !!! (er i gang )

Taler jeres børn også med f'er? Hvornår gik de i gang med at tale rigtig?
Skal man gøre noget på et tidspunkt (han er fo år, når han selv skal sigedet, altså to år?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2013

Dorthe1986

Kan se vores drenge er næsten lige gamle :-) men min søn har snakket meget længe og han har også haft problemer med enkelte forbogstaver... Han kunne i starten ikke udtale f, så når han sagde far blev det til bar. Men det er han kommet over nu. Han udtaler stadig ikke alt helt korrekt men i forhold til for en måned siden er der allerede sket vildt meget :-)

Jeg gør ligesom dig gentager hvad han siger og det er en god ting at gøre. Jeg har så også gjort det at hvis jeg vil lære ham et nyt ord eller han selv begynder, så udtaler jeg det meget tydeligt for ham. Et eksempel kunne være gravko. Så siger jeg kan du sige gravko? Og han svarer måske grakke :-) så siger jeg kan du sige grav? Han svarer grav. Kan du sige ko? Han siger ko. Og så siger jeg gravko og så kan han oftest udtale det helt korrekt :-)

Anmeld

3. august 2013

MyLove E

Dorthe1986 skriver:

Kan se vores drenge er næsten lige gamle :-) men min søn har snakket meget længe og han har også haft problemer med enkelte forbogstaver... Han kunne i starten ikke udtale f, så når han sagde far blev det til bar. Men det er han kommet over nu. Han udtaler stadig ikke alt helt korrekt men i forhold til for en måned siden er der allerede sket vildt meget :-)

Jeg gør ligesom dig gentager hvad han siger og det er en god ting at gøre. Jeg har så også gjort det at hvis jeg vil lære ham et nyt ord eller han selv begynder, så udtaler jeg det meget tydeligt for ham. Et eksempel kunne være gravko. Så siger jeg kan du sige gravko? Og han svarer måske grakke :-) så siger jeg kan du sige grav? Han svarer grav. Kan du sige ko? Han siger ko. Og så siger jeg gravko og så kan han oftest udtale det helt korrekt :-)

Jeg kan ikke rigtig få ham til at gentage efter mig. Altså sådan som du forklare det. For han gentager fint når vi siger noget så prøver han at sige det samme..

Anmeld

3. august 2013

Mami_Ravn

Tag det helt roligt..både min nevø og niece havde problemer med forstavelser..Det aftager stille og roligt, lad være med at presse, men bare sig det rigtige når han siger noget..lidt a la

barn: jeg har drikket det hele

dig: neeej har du drukket det hele..

de skal nok lærer det..ved ihvertfald at Nossepladsen ER blevet til Lossepladsen hos min dejlige nevø

Anmeld

3. august 2013

Mother-love

Vi har ikke så mange problemer med f.et men tilgengæld siger Isabella B eller d foran de fleste ord. Hun kan sagtens sige får men gider ikke sige far så det er stadig dada. Og hun kan også sige mormor men jeg hedder bare mo. Hehehe

Men synes ikke du skal være bekymret det skal nok komme. Vi gentager de ting hun siger hele tiden så skal det nok komme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.