Den første fødselsdag, noget helt specielt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.941 visninger
5 svar
1 synes godt om
2. august 2013

EnSødMor

Godaften dejlige damer & Herre...

Vi har en fantastisk datter fra 30 september, dvs hun bliver et år lige om lidt ( I mine øjne) 

Problemet er at vi bor rigtig småt, så vi har ikke rigtig plads til at invitere særlig mange hjem til fødselsdag..

Jeg søger derfor ideer til hvor vi kan invitere folk hen? - Ikke en restaurant, da vi ikke ønsker at betale en masse mad til folk.. 

Jeg søger også nogle ideer til hvordan hendes første fødselsdag skal være, hvad skal der pyntes med, hvad skal der serveres, hvad gør man til sin 1 års fødselsdag.?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2013

Masig

Frk-S skriver:

Vi har en fantastisk datter fra 30 september, dvs hun bliver et år lige om lidt ( I mine øjne) 

Problemet er at vi bor rigtig småt, så vi har ikke rigtig plads til at invitere særlig mange hjem til fødselsdag..

Jeg søger derfor ideer til hvor vi kan invitere folk hen? - Ikke en restaurant, da vi ikke ønsker at betale en masse mad til folk.. 

Jeg søger også nogle ideer til hvordan hendes første fødselsdag skal være, hvad skal der pyntes med, hvad skal der serveres, hvad gør man til sin 1 års fødselsdag.?? 

Vi serverede bare boller, kagemand og lagkage... og så kolde sodavand og øl, kold saft og kold kakao da han har fødselsdag i juli og det var mere end alm varmt i år!!!

og så fik han sin egen lagkage (var bare en kvart lagkage jeg havde pyntet)... Og ja ved godt nogle er imod sukker og kage og den slags til så små børn, men det er altså en tradition i min familie til 1 års fødselsdag...

vi holdt den på terrassen, men ellers kunne i jo lege et forsamlingshus... Og ellers er det ofte godt vejr i september synes jeg så måske en picnic eller noget, hvor folk bare har det rette tøj med/på....

Anmeld

2. august 2013

-Sigrid-

Frk-S skriver:

Vi inviterede mandens (store) familie til brunch og min (mindre) familie til aftensmad. Om eftermiddagen havde vi hende alene, og der fik hun kagen. Så var der ingen splid imellem familierne, og vi "fik lov" til at nyde hende lidt 

Sådan gør vi også med de næste børn 

Anmeld

2. august 2013

VIPpigen

Vi holdte det ved svigerforældrene (farmor og farfar)

Hvad man lige skal servere ved jeg ikke, min svigermor var så sød at hun lavede svinemørbrad i ovnen, med flødekartofler, jeg lavede en masse forskelligt salat, og kage til kaffen.

Her i min familie er der også tradition for at barnet får egen lagkage ved det 1 år... Så selvfølgelig fik hun også det

Anmeld

2. august 2013

Masig

Masig skriver:

Vi serverede bare boller, kagemand og lagkage... og så kolde sodavand og øl, kold saft og kold kakao da han har fødselsdag i juli og det var mere end alm varmt i år!!!

og så fik han sin egen lagkage (var bare en kvart lagkage jeg havde pyntet)... Og ja ved godt nogle er imod sukker og kage og den slags til så små børn, men det er altså en tradition i min familie til 1 års fødselsdag...

vi holdt den på terrassen, men ellers kunne i jo lege et forsamlingshus... Og ellers er det ofte godt vejr i september synes jeg så måske en picnic eller noget, hvor folk bare har det rette tøj med/på....

Hov og så serverede vi grillede pølser og frikadeller med kartoffelsalat og alm salat til skrup-af mad 

Anmeld

2. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi har heller ikk ret meget plads, vi holdte det for svigerfamilien lørdag eftermiddag (14personer i alt) og for min familie søndag eftermiddag (10 personer i alt). hans rigtige fødselsdag lå onsdagen efter, og her kom farmor, farfar, mormor og morfar til aftensmad synes det var underligt ikke at gøre noget PÅ dagen

vi serverede boller, lagkage, kaffe, varm kakao m flødeskum og en kold øl. Den lille fik en minilagkage med et lys i (og elskede det begge dage :-P)   jeg stak to lagkagebunde ud med et alm glas, og så lagde jeg dem sammen med flødeskum, banan og hindbær  

vi pyntede op med flag. Flag i potteplanterne, små flagstænger på bordet og en flag-guirlande i vinduet i stuen

vi holdte det bevidst efter hans middagslur, sådan at hans værelse også kunne bruges til at være i, så vi ikke blev klemt totalt sammen i stuen. (Stue og værelse er egentlig to stuer med en stor dobbeltdør imellem, så selskabet blev ikke adskilt).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.