Monica P skriver:
Johanne bliver 2 til September og da vi får lillebror engang her om lidt er pt i uge 37 så var tanken at når Daniel kommer så skal han sove i liften så længe vi vurderer den er stor nok, og så overtage Tremmesengen når Johanne får en Juniorseng.
Men jeg er ved at få kolde fødder, jeg ved ganske simpelt ikke om jeg syntes hun er stor nok til en Juniorseng, hvordan ved man det??
Hun har og er en nem unge der altid har sovet kanongodt i sin tremmeseng, ca 12-14 timer hver nat (med ganske få undtagelser) og hendes søvnrytme vil vi ikke ødelægge ved at ændre hendes seng, hvis man kan gøre det.
MEN
HVORDAN VIDSTE DU DIT BARN VAR KLAR TIL EN JUNIORSENG??
Hun bliver jo kun 2 år og er så bleven storesøster, men hun skal heller ikke gøres større end hun er, en 2 årig pige er jo stadig en lille pige.
Må jeg høre om din erfaring 
Monica
Vi havde samme "problem". Lillesøster kommer til sep, og storesøster bliver 3 til dec, så jeg tænkte at hun jo selvfølgelig skulle i juniorseng og lillesøster skulle overtage tremmesengen. Hvor min mand synes en juniorseng ville blive for stor.
Men vores datter er stadigvæk rigtig glad for sin tremmeseng og prøver ikke at komme ud, og ligger stadig rigtig godt i den. Så lige meget hvor meget mor her gerne ville ha en juniorseng til sit barn, måtte jeg jo også erkende at hun bare ikke er klar endnu.
Jeg har selv læst en del om det herinde og på nettet, og normalt siger man at når de selv prøver at komme ud, eller bliver for store, så er det tid. Jeg kender også børn der er også 3 år og ligger i tremmeseng endnu.
Her har jeg måtte erkende at vi venter til det nye år og hun er over 3.
Vi har købt en ekstra tremmeseng på dba fra Babysam til 60kr.