Klar eller ej til Juniorseng??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

542 visninger
5 svar
1 synes godt om
2. august 2013

Troldemommi

Johanne bliver 2 til September og da vi får lillebror engang her om lidt er pt i uge 37 så var tanken at når Daniel kommer så skal han sove i liften så længe vi vurderer den er stor nok, og så overtage Tremmesengen når Johanne får en Juniorseng.

Men jeg er ved at få kolde fødder, jeg ved ganske simpelt ikke om jeg syntes hun er stor nok til en Juniorseng, hvordan ved man det??

Hun har og er en nem unge der altid har sovet kanongodt i sin tremmeseng, ca 12-14 timer hver nat (med ganske få undtagelser) og hendes søvnrytme vil vi ikke ødelægge ved at ændre hendes seng, hvis man kan gøre det.

MEN

HVORDAN VIDSTE DU DIT BARN VAR KLAR TIL EN JUNIORSENG??

Hun bliver jo kun 2 år og er så bleven storesøster, men hun skal heller ikke gøres større end hun er, en 2 årig pige er jo stadig en lille pige.

Må jeg høre om din erfaring

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2013

birthee

Caroline var lige knap 2 år, da hun blev storesøster... Jeg er glad for at vi har været ude og købe en tremmeseng til lillebror, for selv om hun også sover de der 12 timer hver nat, så elsker hun at putte i sin tremmeseng, og ligger ofte og holder om en af tremmerne når hun sover... jeg tror det ville have givet hende utryghed, hvis hun skulle have været i juniorseng, nu her da lillebror begyndte at bruge tremmeseng for 3 mdr.'s tid siden...

Det er mine erfaringer  pøj pøj med det hele 

Anmeld

2. august 2013

NinaNymannMadsen

vi vidste ikke her. vi var bare nød til det for da asta blev 2 gik der 4 måneder så kom lillesøster altså til verden. vi brugte så de 4 måneder på at forberede asta på juniorsengen, ved at hun selv måtte vælge hvilken seng hun ville sove i. og efter kun 2 uger var tremmesengen skiftet ud.

Anmeld

2. august 2013

gonefishing

Monica P skriver:

Johanne bliver 2 til September og da vi får lillebror engang her om lidt er pt i uge 37 så var tanken at når Daniel kommer så skal han sove i liften så længe vi vurderer den er stor nok, og så overtage Tremmesengen når Johanne får en Juniorseng.

Men jeg er ved at få kolde fødder, jeg ved ganske simpelt ikke om jeg syntes hun er stor nok til en Juniorseng, hvordan ved man det??

Hun har og er en nem unge der altid har sovet kanongodt i sin tremmeseng, ca 12-14 timer hver nat (med ganske få undtagelser) og hendes søvnrytme vil vi ikke ødelægge ved at ændre hendes seng, hvis man kan gøre det.

MEN

Hun bliver jo kun 2 år og er så bleven storesøster, men hun skal heller ikke gøres større end hun er, en 2 årig pige er jo stadig en lille pige.

Monica

Vi havde samme "problem". Lillesøster kommer til sep, og storesøster bliver 3 til dec, så jeg tænkte at hun jo selvfølgelig skulle i juniorseng og lillesøster skulle overtage tremmesengen. Hvor min mand synes en juniorseng ville blive for stor.

Men vores datter er stadigvæk rigtig glad for sin tremmeseng og prøver ikke at komme ud, og ligger stadig rigtig godt i den. Så lige meget hvor meget mor her gerne ville ha en juniorseng til sit barn, måtte jeg jo også erkende at hun bare ikke er klar endnu.

Jeg har selv læst en del om det herinde og på nettet, og normalt siger man at når de selv prøver at komme ud, eller bliver for store, så er det tid. Jeg kender også børn der er også 3 år og ligger i tremmeseng endnu.

Her har jeg måtte erkende at vi venter til det nye år og hun er over 3.
Vi har købt en ekstra tremmeseng på dba fra Babysam til 60kr.

Anmeld

2. august 2013

serinasmor

hmmm ... hvornår er de klar ...

Serina fik en juniorseng da hun blev 2 år ( 2år 1 måned) en lidt sen fødselsdagsgave fra bedsterne ...

Hun havde kravlet over tremmesengens kant i et stykke tid. Det var meget sikrere for os og hende at kravle ud ad juniorsengen hun fik sengehest på og har det stadig

Anmeld

2. august 2013

Elgaard73

Monica P skriver:

MEN

Monica

Det er svært at svare på hvornår de forskellige børn er klar. Jeg tænker lidt, hvad med om I prøvede at pille den ene side af tremmesengen og se hvordan hun reagere på det. Og så tage den derfra.

Hvis hun ikke kan lide at der pludseligt er "åbnet" eller hvis hun ikke vil blive liggende, så sætter I jo bare siden på igen. Og så ved I jo, at I nok skal finde på noget andet til den lille ny. Hvis I starter nu, så har jo alligevel nogle måneder til øve/prøve det i.

Det er sådan vi har snakket om at gøre, når vores nærmer sig de 2 år. Eller når han begynder at klatre ud...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.