Kan man blive gravid når man har mens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

420 visninger
5 svar
2 synes godt om
2. august 2013

Anonym trådstarter

Hvis jeg har dyrket sex samme dag som jeg begyndte at bløde, dvs at jeg fandt ud af at jeg lige havde fået min menstruation imens vi dyrkede sex..... Hvor store er chancerne så for at jeg er blevet gravid der?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Hvis jeg har dyrket sex samme dag som jeg begyndte at bløde, dvs at jeg fandt ud af at jeg lige havde fået min menstruation imens vi dyrkede sex..... Hvor store er chancerne så for at jeg er blevet gravid der?

Næsten ikke-eksisterende, det er uhyre sjældent, at en kvinde har ægløsning så tæt på menstruation, og derudover er lutealfasen slet ikke god nok til at give grobund for en levedygtig graviditet, så hvis blødningen er normal, så er det meget lidt sandsynligt.

Anmeld

2. august 2013

Ciss

Vi fik besked på i bioligitimen i gymnasiet, at der faktisk har været enkelte eksempler på, at det er sket, selvom det lyder mærkværdigt. Kroppen er ikke en maskine, som altid gør ting på samme måde, og alle er ikke ens - men nej, sansynligt er det ikke, man kan bare ikke være helt sikker.

Anmeld

2. august 2013

gædde/gitte

tja.... nok ikke lige på 1. dagen

men jeg kunne jo i teorien godt - altså i og med at jeg har prøvet at have ægløsning på 6 dagen..og normalt på imellem 7-10 dagen.

Så hvis vi havde sex i mens periodens slutning og sæd kan holde sig i 3 dage, så kunne jeg godt

Anmeld

2. august 2013

FamilenStorm

Anonym skriver:

Det er ikke safe.. Jeg selv er lavet under mens, og begge mine børn er lavet dagen efter mens...

Anmeld

2. august 2013

mor88

Anonym skriver:

Kender en, som er blevet gravid af at sexe på mens 3. Dag, med normal mens, der varede 7 dage og hun troede altså hun havde styr på det med ægløsningen  Så nej, man kan på intet tidspunkt være 100% at man kan have sex uden at blive gravid 

Hvis man ikke ønsker at blive gravid, er det altid altid altid bedst at bruge kondom, p-piller el.lign 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.