Barsel og syg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

409 visninger
2 svar
0 synes godt om
1. august 2013

Lukas&Liam<3

Står i den situation at jeg er på barsel, har ikke endnu snakket med arbejdsgiver om hvornår jeg kommer tilbage. Lukas skal starte i vs 1/11. Så regnede med at starte 1/12. Men men men, er gravid igen og skal på barsel ca 14/2, og allerede nu har jeg virkelig ondt, så tvivler på at jeg kan arbejde (har fysisk hårdt arbejde) hvornår skal jeg sygemelde mig? Får jeg fuld løn fra arbejdet når jeg kommer direkte fra barsel (får normalt fuld løn under sygdom) og sygemelder mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2013

Holbæktrunten

Maria&Lukas skriver:

Står i den situation at jeg er på barsel, har ikke endnu snakket med arbejdsgiver om hvornår jeg kommer tilbage. Lukas skal starte i vs 1/11. Så regnede med at starte 1/12. Men men men, er gravid igen og skal på barsel ca 14/2, og allerede nu har jeg virkelig ondt, så tvivler på at jeg kan arbejde (har fysisk hårdt arbejde) hvornår skal jeg sygemelde mig? Får jeg fuld løn fra arbejdet når jeg kommer direkte fra barsel (får normalt fuld løn under sygdom) og sygemelder mig?

Jeg arbejder som Ssa og ja, jeg ville have ret til fuld løn i din situation.

Jeg synes at du skal aflevere vandrejournalen og aftale arb opstart. Når tiden så nærmer sig, skal du gå til din læge og få en sygemelding, hvis ikke du på daværende tilspukt er i stand til at varetage dit arbejde. Så er det kun en formalitet når din arb giver beder om en lægeerklæring så de kan få refusion :0)

Anmeld

1. august 2013

Lukas&Liam<3

Men kan jeg så "starte" arbejde før? Og sygemelde mig der? Det kan bedre svare sig og være sygemeldt end barsel jo.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.