Madplan, hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

735 visninger
4 svar
2 synes godt om
31. juli 2013

EnSødMor

Ja, hvordan forgår jeres forberedelse af madplan? - skriver i madplan for en uge, måned eller andet?  

Hvor tit handler i ind? 

Hvor får i ideer til madplanen uden det er det samme?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2013

Juliekp

Frk-S skriver:

Ja, hvordan forgår jeres forberedelse af madplan? - skriver i madplan for en uge, måned eller andet?  

Hvor tit handler i ind? 

Vi skriver madplan for en uge og handler ind én gang om ugen og så handler vi ind i løbet af ugen hvis vi mangler noget, f.eks mere shampoo, bleer el.l

Jeg kigger meget på nettet og plukker lidt ud fra forskellige opskrifter, så jeg danner min egen ret. Ellers når jeg går til og fra fitness går jeg forbi mange caféer og så lure jeg lidt på de menukort de har udeforan og så opdager jeg måske en ny ret.

Anmeld

31. juli 2013

De3Guldklumper

Frk-S skriver:

Hvor tit handler i ind? 

Vi skriver for 14 dage af gangen og handler så alt det store ind til de 14 dage på 1 gang. Så handler vi mælk og ekstra grøntsager en gang ekstra i løbet af de 14 dage.

Jeg kigger meget på nettet for at finde inspiration til nye retter.

Anmeld

1. august 2013

serinasmor

Især variationen er svær. Jeg er altid på udkig efter retter der kan laves på en halv time. Da kæresten ikke spiser fisk, begrænser det en smule. Alle retter vi kan lide putter vi i en mappe med opskrifter, de hurtige (og billige) for sig. Så har vi nogle at vælge ud fra til de dage hvor vi kan se det skal gå ekstra stærkt. Jeg satser næsten altid på ikke at skulle have pasta og kødsovs hver uge. Hvis der er noget man kører sur i er det det jeg har fundet meget inspiration i de forskellige gratis magasiner der ligger hver /hver anden måned i butikkerne. Ellers ser jeg på gamle madplaner og også på madplaner herinde.

Vi laver madplan hver uge den morgen vi handler (lørdag eller søndag typisk) og handler til hele ugen på en gang. Vi er oftest alle 3 med nede og handle. Vi ha i øvrigt ikke bil, så klapvognen får læs på

Anmeld

1. august 2013

Team Putte

Frk-S skriver:

Hvor tit handler i ind? 

vi er lidt atypiske i madplans lavning jeg køber stort ind af kød, pasta, ris, sauce, grøntsager på frost, pålæg og øvrige basisvarer når de er på tilbud fylder fryseren, og så laver vi status 1 gang om måneden hvor vi laver lister over hvad vi har.. De lister bruger jeg så til at planlægge dagene ud fra og på selve madplanen er der en kasse til at skrive hvad der mangler til den ret vi skal have så handler jeg alt vi mangler som kan holde sig eller komme på frost 1 gang og handler så yderligere ca 1-2 gange om ugen for at købe mælk, frisk grønt, rugbrød osv

hvis du har problemer med at i altid får det samme så skriv retterne ned Når i har fået noget godt, så er det nemmere at have et overblik end bare at skulle trække ideerne ud af hovedet på stående fod

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.