blodprøver til gravide.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.085 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. juli 2013

Anonym trådstarter

Hej Piger..

hvorfor får man taget blodprøver som gravid? hvad er det som de vil spore eller teste for? sexsygdomme som evt kan overføre til barnet eller ens blodprocent .. ? har aldrig helt forstået meningen ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Hej Piger..

hvorfor får man taget blodprøver som gravid? hvad er det som de vil spore eller teste for? sexsygdomme som evt kan overføre til barnet eller ens blodprocent .. ? har aldrig helt forstået meningen ..

du får taget blodprøve i starten af din graviditet (doubletest) der sammen med en scanning kan give et ret godt billede af om du bærer et barn med downs syndrom(eller risico for downs)

senere i graviditeten kan du måske skulle have taget blodprøve for at måle blodsukkeret ifht. svangerskabs betinget diabetes.

eller svangerskabsforgiftning.

Anmeld

30. juli 2013

Tulipan

Det kan være af mange forskellige årsager
Som standard bliver alle gravide testet for HIV hvis de ikke siger nej til det. Så skal de vide din blodtype for hvis du er rhesus negativ og din mand er rhesus positiv kan du danne antistoffer mod barnet og det skal man holde øje med...

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

Anonym23 skriver:

Det kan være af mange forskellige årsager
Som standard bliver alle gravide testet for HIV hvis de ikke siger nej til det. Så skal de vide din blodtype for hvis du er rhesus negativ og din mand er rhesus positiv kan du danne antistoffer mod barnet og det skal man holde øje med...

- hvis man bliver testet for Hiv - hvilket jeg ikke har svaret nej til eller fået kommenteret for, så er jeg forhåbenlligt rask :-)? ikke fordi jeg skulle have det eller har været sammen med mange. Men passer bare på mig selv :-)

Anmeld

30. juli 2013

Tulipan

Anonym skriver:

- hvis man bliver testet for Hiv - hvilket jeg ikke har svaret nej til eller fået kommenteret for, så er jeg forhåbenlligt rask :-)? ikke fordi jeg skulle have det eller har været sammen med mange. Men passer bare på mig selv :-)

Det er jo ikke sikkert du er testet endnu, jeg ved ikke hvornår i graviditeten de tester for det:/
Og hvis du har det skal du nok helt sikkert få det at vide! Det er jo bare en sikkerhedsscreening de laver og det er ikke ret mange der blir opdaget der ikke vidste det i forvejen

Anmeld

30. juli 2013

Noahmor

Anonym skriver:

Ved min læge er Nymann hos sygeplejersken nogle dage før første graviditetsundersøgelse hos lægen.

her bliver der taget blodprøve for hepatitis, hiv, til doubletesten og om man er rhesus negativ eller positiv.

ved første graviditetsundersøgelse fik jeg så svar på om jeg havde hiv eller hepatitis samt om jeg var rhesus positiv eller negativ. 

Svaret på doubletesten får du i forbindelse med NF. 

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

Noahmor skriver:

Ved min læge er Nymann hos sygeplejersken nogle dage før første graviditetsundersøgelse hos lægen.

her bliver der taget blodprøve for hepatitis, hiv, til doubletesten og om man er rhesus negativ eller positiv.

ved første graviditetsundersøgelse fik jeg så svar på om jeg havde hiv eller hepatitis samt om jeg var rhesus positiv eller negativ. 

Svaret på doubletesten får du i forbindelse med NF. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.