Hmm kan det passe???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

487 visninger
8 svar
3 synes godt om
29. juli 2013

Anonym trådstarter

Årh jeg Har sådan brug for hjælp her. Jeg har en datter på lidt over 10 mdr. Og jeg diskutere sådan med nogen pædagoger om hvor vidt hun skal ha en eller 2 lure i løbet af en dag. Hun plejer gerne at stå op omkring kl 7 og får morgenmad. Omkring kl 10 vil hun gerne ud og lulle lidt i sin barnevogn hvor hun normalt sover 1,5-2 timer. Så kommer hun op og får rugbrød og så går der et par timer så bliver hun træt igen og der er så en pædagog som siger at jeg bare skal holde hende køerne frem til kl 20 hvor hun så kommer i seng for natten. 

hva siger i piger? For jeg syns måske at ca 8 timer hvor man bare er vågen er nok lige rigeligt når man kun er lidt over 10 mdr 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2013

Mettefpigen

Det er forskelligt fra barn til barn... Lukas sov 1 lur da han var 11 måneder....
Vil sige at hvis der ikk er nogle problemer med at få hende i seng om aftenen så kan hun da godt sove 2 lure...

Anmeld

29. juli 2013

Købmagerkonen

Anonym skriver:

Årh jeg Har sådan brug for hjælp her. Jeg har en datter på lidt over 10 mdr. Og jeg diskutere sådan med nogen pædagoger om hvor vidt hun skal ha en eller 2 lure i løbet af en dag. Hun plejer gerne at stå op omkring kl 7 og får morgenmad. Omkring kl 10 vil hun gerne ud og lulle lidt i sin barnevogn hvor hun normalt sover 1,5-2 timer. Så kommer hun op og får rugbrød og så går der et par timer så bliver hun træt igen og der er så en pædagog som siger at jeg bare skal holde hende køerne frem til kl 20 hvor hun så kommer i seng for natten. 

hva siger i piger? For jeg syns måske at ca 8 timer hvor man bare er vågen er nok lige rigeligt når man kun er lidt over 10 mdr 

I alle de vuggestuer jeg har arbejdet, har det været almindeligt at de mindste (omkring et år eller yngre) kom ud at sove om formiddagen når de var trætte og så igen sov efter frokost - så altså 2 lure. Hvis din datter er træt forstår jeg ikke at en pædagog siger hun skal holdes vågen - og slet ikke når hun ikke er ældre

Anmeld

29. juli 2013

Chris86

Små børn har brug for søvn! Mindes at det er noget med de udvikler hjernen under søvn???
Så helt klart to lure, hvis hun er træt!

Anmeld

29. juli 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Helt klart to lure så længe hun har brug for det. Når hun ikke længere har brug for begge lure, begynder luren (ofte) umiddelbart efter middag, således at hun stadig ikke kommer til at skulle være vågen 8 timer i træk.

Anmeld

29. juli 2013

Anonym trådstarter

TAK! 

Anmeld

29. juli 2013

Team Putte

Anonym skriver:

har du overvejet at ændre hendes rytme? Så hun måske står op kl 6, sover fra 9 til 10, igen efter middag ca 12-14 og putter til nat kl 19? bare et forslag for selvfølgelig skal hun have 2 lure så længe hun er træt tror det er den lange formiddagslur der gør det svært i vs.. Da Ida startede sov hun også 2 timer om formiddagen og 1 omkring kl 14-15 stykker om eftermiddagen.. Det lavede vi om til 1 time om formiddagen og så længe hun kunne om eftermiddagen

Anmeld

29. juli 2013

Tulle28

Børn er forskellige og en pædagog skal i mine øjne ikke blande sig, når der er tale om så lille et barn. Min yngste sov gerne 2-3 timers formiddagslur indtil hun var næsten 15 mdr. Hun sov igen om eftermiddagen i 1-1,5 time og kom i seng kl. 19.00. Hun kunne slet ikke undvære den lange formiddagslur.
Min yngste på næsten 11 mdr. sover 1 time formiddag og 1 time eftermiddag.

Jeg kan godt se, det er nemmere for pædagogerne, hvis din datter "retter ind", men man er jo også nødt til at tage hensyn til barnets behov.

Anmeld

30. juli 2013

Mor til Ella

Anonym skriver:

Ella har kun sovet en lur siden hun var 11 mdr, for ellers ville hun være oppe til kl 23.

og det synes Ellas mor var en skidt ide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.