Har I oplevet dette med SU.dk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.037 visninger
9 svar
1 synes godt om
29. juli 2013

FamilienSørensen

Hejsa alle sammen.

Jeg skal begynde på HF til august og skal derfor ind og søge SU.

Da jeg skal vælge Randers HF og VUC i fanen, kommer der sådan en pop up besked og fortæller mig at de er i gang med at behandle en ansøgning og det eneste jeg kan inde på "MIN SU" er at se status på den ansøgning eller se andre forhold.

Da jeg så går ind og ser "Status på min ansøgning" står der at der er sendt noget ind i marts måned 2013, og de er i gang med at behandle min ansøgning.

Det eneste jeg kan komme i tanke om der er sket i marts 2013 er at der var jeg oppe og snakke med en studievejleder vedr. tilmelding.

Mit spørgsmål til jer er: Kan mit uddannelses sted have søgt for mig i marts måned.

Jeg kan ikke spørge mit uddannelses sted da de stadig har ferielukket.

Mvh Kusuma

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2013

AnnaK89

Jeg ville ringe ind til SU-styrelsen
Det lyder ikke sandsynligt at de har søgt for dig i marts, da man højest kan søge en måned før man starter

Anmeld

29. juli 2013

Celine89

Kan det være fordi, du endnu ikke er registreret som optaget på uddannelsen? Det er det eneste, jeg lige kan komme i tanke om.

Du må tage fat i SU-vejlederen på VUC, lige så snart de åbner efter ferien.

Anmeld

29. juli 2013

Monski

FamilienSørensen skriver:

Hejsa alle sammen.

Jeg skal begynde på HF til august og skal derfor ind og søge SU.

Da jeg skal vælge Randers HF og VUC i fanen, kommer der sådan en pop up besked og fortæller mig at de er i gang med at behandle en ansøgning og det eneste jeg kan inde på "MIN SU" er at se status på den ansøgning eller se andre forhold.

Da jeg så går ind og ser "Status på min ansøgning" står der at der er sendt noget ind i marts måned 2013, og de er i gang med at behandle min ansøgning.

Det eneste jeg kan komme i tanke om der er sket i marts 2013 er at der var jeg oppe og snakke med en studievejleder vedr. tilmelding.

Mit spørgsmål til jer er: Kan mit uddannelses sted have søgt for mig i marts måned.

Jeg kan ikke spørge mit uddannelses sted da de stadig har ferielukket.

Mvh Kusuma

Det lyder meget mærkeligt .. Prøv at ring derind

Anmeld

30. juli 2013

FamilienSørensen

AnnaKJ skriver:

Jeg ville ringe ind til SU-styrelsen
Det lyder ikke sandsynligt at de har søgt for dig i marts, da man højest kan søge en måned før man starter

Jeg må ikke ringe til SU styrelsen om det, det er de meget strenge med, desværre..

Jeg har også undret mig rigtig meget over hvad der sker, og det du siger lyder rigtig, for jeg ved selv at min ansøgning automatisk bliver afvist, hvis jeg søger før jeg enten er kommet ind på uddannelsen eller mere end en måned før, derfor tænkte jeg at jeg jo blev meldt til der i marts, at det måske er noget uddannelses stedet har gjort for mig, da jeg har gået på VUC der, før jeg nu skal på HF.

Anmeld

30. juli 2013

FamilienSørensen

Celine89 skriver:

Kan det være fordi, du endnu ikke er registreret som optaget på uddannelsen? Det er det eneste, jeg lige kan komme i tanke om.

Du må tage fat i SU-vejlederen på VUC, lige så snart de åbner efter ferien.

Du siger også noget, da jeg tjekker videre efter jeg har logget ind på "MinSU" så står der øverst til venstre mine gamle oplysninger for tilmeldt uddannelse altså "august 2012-juli 2013"

Jeg tænker at hvis jeg er meldt ind så burde der stå "august 2013-

Jeg er forvirret, for jeg har betalt min indmeldelse det gjorde jeg for godt 2 måneder siden.. Jeg håber ikke de har kikset med min indmeldelse... Åh nej.. Nu tænker jeg det værste..

Anmeld

30. juli 2013

FamilienSørensen

Monski skriver:

Det lyder meget mærkeligt .. Prøv at ring derind

Jeg ringer helt klart ind på torsdag, hvis jeg ikke modtager SU i morgen, men det virker meget usandsynligt at jeg skulle modtage noget SU...

Anmeld

30. juli 2013

Celine89

FamilienSørensen skriver:

Du siger også noget, da jeg tjekker videre efter jeg har logget ind på "MinSU" så står der øverst til venstre mine gamle oplysninger for tilmeldt uddannelse altså "august 2012-juli 2013"

Jeg tænker at hvis jeg er meldt ind så burde der stå "august 2013-

Jeg er forvirret, for jeg har betalt min indmeldelse det gjorde jeg for godt 2 måneder siden.. Jeg håber ikke de har kikset med min indmeldelse... Åh nej.. Nu tænker jeg det værste..

Jeg tror helt sikkert, at det er derfor. Det er dog ikke sikkert, at du behøver at være bekymret - det kan sagtens være SU-styrelsen, der har lavet rod i tingene og ikke, fordi du ikke er tilmeldt uddannelsen.

To gange har jeg oplevet, at SU-styrelsen ud af det blå har lavet om på mine oplysninger, så der stod at jeg var færdig med uddannelse langt tidligere end det er tilfældet - de er altså nogle gange nogle klaphatte derinde. Begge gange har det blot taget et enkelt opkald fra skolens SU-vejleder at få rettet fejlen 

Anmeld

30. juli 2013

FamilienSørensen

Celine89 skriver:

Jeg tror helt sikkert, at det er derfor. Det er dog ikke sikkert, at du behøver at være bekymret - det kan sagtens være SU-styrelsen, der har lavet rod i tingene og ikke, fordi du ikke er tilmeldt uddannelsen.

To gange har jeg oplevet, at SU-styrelsen ud af det blå har lavet om på mine oplysninger, så der stod at jeg var færdig med uddannelse langt tidligere end det er tilfældet - de er altså nogle gange nogle klaphatte derinde. Begge gange har det blot taget et enkelt opkald fra skolens SU-vejleder at få rettet fejlen 

Nogle gange må jeg huske at SU styrelsen også er mennesker og kan sagtens begå fejl

Heldigvis har jeg en rigtig flink SU kontakt person oppe på skolen. Hende skal jeg snakke med på torsdag.

Min kæreste har været på banen og har forsikret mig om at det ikke gør noget at pengene ikke kommet til tiden, bare vi får dem..

Anmeld

3. august 2013

FamilienSørensen

Hej alle sammen

Jeg fik ringet til min SU kontakt person i torsdags og det viste sig at der var en gammel ansøgning om noget barsel der "sad fast" og skulle behandles, den fik min SU kontakt person slettet og jeg kunne så søge SU.

Sikke lettet jeg var. Hvis SU styrelsen kan behandle min ansøgning uden nogen problemer, så vil jeg kunne modtage SU på torsdag, det eneste der måske kunne hindre er at jeg ikke er dansk statsborger, men den ansøgning om ligestilling den gælder stadig inde hos dem.

Tusind tak til alle som har deltaget i debatten KNUS

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.