Bedstemor & Bedstefar/ farmor & farfar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

778 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. juli 2009

MaleneGærup

Har i overvejet hvordan titlerne skal fordeles?
Vi har snakket lidt om det. Jeg er enebarn og mine færældre vil rigtig gerne være bedsteforældre, så vores børn er jo deres eneste chance. Men min kærestes forældre har allerede 4 børnebørn og de er bedsteforældre for den alle. Vil det så være underligt og forvirende at det kun er vores børn der kalder dem farmor og farfar?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2009

3rollinger

Jeg tror hurtig man vender sig til det "navn" man faar. Her hedder farmor "abuela" fordi det er paa spansk, mens mormor hedder mormor. Mormors nuvaerende mand hedder Bedstefar, men min far hedder morfar.

Det fungerer helt fint og alle ved praecis hvem de er. Og ungerne har heller ikke noget problem med at kalde alle deres rigtige titler.

Min mor har ligeledes boerneboern paa anden side og er ogsaa (pap) farmor. Hendes mand er i det tilfaelde farfar.

Knus
Trine

Anmeld

13. juli 2009

baby2010

Jeg ville nok kalde dem det, som de er dvs. hvis der er mors mor, så er det mormor uanset hvilke titler de ellers har...

Mine forældre er skildt, så min far (som er alene) bliver morfar og min mor bliver mormor og min mors mand bliver bedstefar  

Desuden har jeg to papbrødre, og de bliver altså bare onkler, for det er lidt for fesent at være papmorbror - hahaha

Anmeld

14. juli 2009

3rollinger

baby2010 skriver:

Jeg ville nok kalde dem det, som de er dvs. hvis der er mors mor, så er det mormor uanset hvilke titler de ellers har...

Mine forældre er skildt, så min far (som er alene) bliver morfar og min mor bliver mormor og min mors mand bliver bedstefar  

Desuden har jeg to papbrødre, og de bliver altså bare onkler, for det er lidt for fesent at være papmorbror - hahaha

Nu vi er ved emnet og i forlaengelse af dit indslag, hvad kalder I saa alle andre end bedsteforaeldrene. Altsaa, kalder I jeres morbroedre og mostre for "titlen" eller bruger I deres navn. I min familie kalder jeg alle ved deres fornavn, men i min mors mands familie kalder de altid deres familiemedlemmer ved deres titler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.