spiral duer ikke, hva så nu ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.351 visninger
13 svar
1 synes godt om
28. juli 2013

Anonym trådstarter

ja jeg har snart prøvet nogen forskellige præventioner og jeg er i vildrede hvad nu jeg skal gøre

jeg har prøvet piller, men nej, jeg er en nød til at huske dem, så det duer ikke

jeg har prøvet hormonspiral, men min krop kunne slet ik ha den, så prøvede jeg kobberspiral og det er den jeg har nu, men avs hvor det gør ondt når jeg har sex
og mit humør er sindsygt plus at jeg bløder afsindigt kraftigt

hvad så nu ??`

jeg tænker på staven i armen , mennn mon min krop reagere som med hormonspiralen ???
¨
er også bare rigtig ked hvis det er penge ud af lommen EN gang til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2013

Bshizzle

Har du fået tjekket om din Spiral sidder rigtigt?!

Jeg er blevet frarådet at prøve P-Stav.. Så jeg er indtil videre godt tilfreds med min Kobberspiral 

Anmeld

28. juli 2013

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Jeg er blevet frarådet at prøve P-Stav.. Så jeg er indtil videre godt tilfreds med min Kobberspiral 

ja, den blev først tjekket hos lægen, så blev den tjekket hos en underlivslæge (kan ik huske hva de hedder rigtigt) og så blev jeg røntgenfotograferet , og får at vide hver gang at den sidder rigtigt

Anmeld

28. juli 2013

ModerNatur

Bshizzle skriver:

Må jeg spørge hvorfor du blev frarådet det?..

Vi skal nemlig også til at vælge og jeg blev derimod rådet til at få P-stav da det skulle være det mest sikre, og ikke have så mange bivirkninger som fx P-piller da den ikke indeholder østrogen..

Anmeld

28. juli 2013

baby012

Puha, har selv haft samme problemer  

ingen prévention har virket ordenligt.. 

er nu på P-sprøjte - det er FANTASTISK! Har blødt en gang på tre måneder i fire dage.. 

og det påvirker mig ikke, og kun hver 3. Måned skal jeg tænke på prévention !  

Måske det var en mulighed ?? 

Anmeld

28. juli 2013

Bshizzle

Issa skriver:

Må jeg spørge hvorfor du blev frarådet det?..

Vi skal nemlig også til at vælge og jeg blev derimod rådet til at få P-stav da det skulle være det mest sikre, og ikke have så mange bivirkninger som fx P-piller da den ikke indeholder østrogen..

Ja da

Man har oplevet flere er blevet uønsket Gravid på den.

Man får et lille ar af den.

Mange kan ikke tåle den.

Den kan vandre i armen (dog tror jeg ikke på det).

Man kan mærke den.

Man kan plet bløde og andre gange bløde alt for tit.

Derfor valgte jeg Kobberspital og den er osse billig og holder i 5 år 

Anmeld

28. juli 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

Puha, har selv haft samme problemer  

ingen prévention har virket ordenligt.. 

er nu på P-sprøjte - det er FANTASTISK! Har blødt en gang på tre måneder i fire dage.. 

og det påvirker mig ikke, og kun hver 3. Måned skal jeg tænke på prévention !  

Måske det var en mulighed ?? 

hvad gir du for det ??

Anmeld

28. juli 2013

Ayasmor

Hvad med p-ring?? Den var jeg glad for. En ring, der sættes op i skeden og skal sidde i 3 uger. Man kan have sex med den i, men den kan også tages ud i op til 3 timer uden, at det påvirker beskyttelsen

Anmeld

28. juli 2013

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Hvad med p-ring?? Den var jeg glad for. En ring, der sættes op i skeden og skal sidde i 3 uger. Man kan have sex med den i, men den kan også tages ud i op til 3 timer uden, at det påvirker beskyttelsen

hvordan fungere det ? er det til lægen hver 3 uge og skifte ? eller kan man det selv??

og hvad med prisen ?

Anmeld

28. juli 2013

Ayasmor

Anonym skriver:

hvordan fungere det ? er det til lægen hver 3 uge og skifte ? eller kan man det selv??

og hvad med prisen ?

Det er meget nemt og simpelt og ikke noget med lægebesøg hver 3. uge. Når du køber dem er der 3 i en pakke, altså til 3 mdr. Praktisk set fungerer det på samme måde som med de fleste p-piller mht. pauser. Du sætter den selv op i skeden og lader den sidde i 3 uger. Herefter tager du den ud og holder pause i 1 uger. I den uge vil du så få din menstruation. Efter en uge sætter du en ny ring op og lader den sidde i 3 uger... osv. osv. osv. Mener de kostede omkring 350 kr. for en pakke med 3 ringe i.

Man kan som sagt sagtens dyrke sex med ringen siddende i, da den ligger sig op af skedevæggen, men nogen synes det er ubehageligt eller kommer til at hive den med ud under samleje. Men det er ikke noget problem, for så tager du den bare ud under sex. Bare den sættes i igen indenfor 3 timer, så er du stadig sikret beskyttelse. Dem må kun skylles i koldt vand, for ikke at udskille for meget hormon. Den fungerer nemlig på den måde, at den udskiller en hvis mængde hormon imens den sidder der. Men fordi den sidder lokalt og virker lokalt, udskiller den en mindre mængde af hormon end eks. p-piller, som virker systemisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.