Lønnet praktik dobbelt su

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.322 visninger
8 svar
1 synes godt om
27. juli 2013

Zelinasmor

Er der nogen der kan forklare hvorfor man får en dobbelt su måneden inden man starter i lønnet praktik? Er det fordi man ikke får løn før man har været i gang en måned? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2013

*Toffee*

xoxotasha skriver:

Er der nogen der kan forklare hvorfor man får en dobbelt su måneden inden man starter i lønnet praktik? Er det fordi man ikke får løn før man har været i gang en måned? 

Ja, det er fordi den dækker den måned hvor der ikke er nogen indkomst. Eller det er der, den kommer bare først i slutningen af måneden. Su er forudbetalt og praktikløn er bagudbetalt. Den ekstra SU bliver så trukket i slutning af praktikken, hvor der jo er løn (det gjorde den i hvertfald da jeg læste).

Anmeld

27. juli 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
xoxotasha skriver:

Det der med den ekstra su den anden dkriver om blover trukket til sidst i praktikken skal du lige undersøge med dit uddannelsessted.
På pæd semi. Er det sådan at den ekstra su først bliver trukket sidst på hele uddannelsen.

Anmeld

27. juli 2013

Zelinasmor

hannetheis skriver:

Det der med den ekstra su den anden dkriver om blover trukket til sidst i praktikken skal du lige undersøge med dit uddannelsessted.
På pæd semi. Er det sådan at den ekstra su først bliver trukket sidst på hele uddannelsen.

Jeg går netop på pædagog.. Men vi får dobbelt su måneden FØR lønnet praktik. Vi kan jo ikke få lån den første måned hvor vi starter i praktik da det er bagud betalt? Så med mindre den ekstra SU skal dække den måned så står jeg da uden penge en hel måned? Eller er jeg helt gal på den?

Anmeld

27. juli 2013

mpr

xoxotasha skriver:

Det er fordi når du slutter i praktikken kommer du til at stå en måned uden indkomst i slutningen da su er forud betalt og elev løn er bagud betalt 

Anmeld

28. juli 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
xoxotasha skriver:

Jeg går netop på pædagog.. Men vi får dobbelt su måneden FØR lønnet praktik. Vi kan jo ikke få lån den første måned hvor vi starter i praktik da det er bagud betalt? Så med mindre den ekstra SU skal dække den måned så står jeg da uden penge en hel måned? Eller er jeg helt gal på den?

Det er rigtig. Når du så når februar vil du få en løn og en su. Der skal du gemme den ene indtægt. Da man kun kan få dobbelt en gang. Så når 2 lønnet praktik starter vil du skulle bruge indtægten der da samme problem med forud og bagud betalinerne.

Anmeld

28. juli 2013

*Toffee*

Chel1992 skriver:

Det er fordi når du slutter i praktikken kommer du til at stå en måned uden indkomst i slutningen da su er forud betalt og elev løn er bagud betalt 

Det er omvendt  

Det er når du starter i praktik at du står uden indkomst i en måned

Anmeld

28. juli 2013

*Toffee*

hannetheis skriver:

Ja det har du da ret i.. Det var først efter den sidste praktik at der blev snuppet en måneds SU

Anmeld

28. juli 2013

mpr

*Toffee* skriver:

Det er omvendt  

Det er når du starter i praktik at du står uden indkomst i en måned

Nååårh ja.. hov :p var lige så sikker! Kæresten er nemlig også igang med den uddannelse :p nå ja i hvert fald en måned uden indkomst ^^

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.