Gravid igen efter 2 SA og 1 MA

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

831 visninger
7 svar
3 synes godt om
27. juli 2013

Tulipan

Hej alle dejlige damer

Så er jeg blevet gravid igen!!!! 

Er simpelhen så glad!

Men jeg er også mega bange for at det skal gå galt igen.

Har haft 2 SA og en MA i uge 8/9 inden for et år, så det at jeg tester positivt betyder ikke nødvendigvis at der blir en baby ud af det

Hvad har I andre der har tabt før gjort for at holde på barnet og holde nerverne i ro?

Kan man få tidlig scanning fordi man har tabt før? 

Har I fået taget blodprøver eller bare stolt på hjemmetest?

Tør næsten ikke tro på det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2013

sandramor

Først mange gange tillykke med den positive test

Jeg har selv haft en sa og en ma inden jeg blev gravid med min den mindste... Og jeg ved hvor nervøs man er når man igen står med en positiv test
Jeg blev henvist til en scanning i uge 8 og fik målt mit hcg hormon over nogle dage for at sikre det steg som der skulle men det var fordi min første graviditet var en partiel mola så de ville sikre der ikke var tilfældet igen..... Derefter betalte jeg mig fra en privat scanning i uge 10.... Og ja heldigvis kom der en lækker pige ud af det.... Dog vil jeg sige at trods de svanninges var jeg stadig nervøs og det var jeg faktisk i lang tid igennem graviditeten.... Det er helt normalt når man har mistet flere gange.....
Men sys du skal prøve at tale med din læge om han vil henvise dig til en scanning.... Det er meget forskelligt hvad lægerne gør... Nogen er ikke meget for det og andre gør det gerne....

Jeg krydser ihvertfald alt for at den lille spire bliver denne gang

Anmeld

27. juli 2013

Tulipan

sandramor skriver:

Først mange gange tillykke med den positive test

Jeg har selv haft en sa og en ma inden jeg blev gravid med min den mindste... Og jeg ved hvor nervøs man er når man igen står med en positiv test
Jeg blev henvist til en scanning i uge 8 og fik målt mit hcg hormon over nogle dage for at sikre det steg som der skulle men det var fordi min første graviditet var en partiel mola så de ville sikre der ikke var tilfældet igen..... Derefter betalte jeg mig fra en privat scanning i uge 10.... Og ja heldigvis kom der en lækker pige ud af det.... Dog vil jeg sige at trods de svanninges var jeg stadig nervøs og det var jeg faktisk i lang tid igennem graviditeten.... Det er helt normalt når man har mistet flere gange.....
Men sys du skal prøve at tale med din læge om han vil henvise dig til en scanning.... Det er meget forskelligt hvad lægerne gør... Nogen er ikke meget for det og andre gør det gerne....

Jeg krydser ihvertfald alt for at den lille spire bliver denne gang

Tak for et dejligt svar

Dejligt at høre at du har fået en lækker pige ud af det

Jeg tror jeg vil høre min læge om jeg kan få scanning så tidligt som muligt. Sidste gang var den gået til i uge 5 men det fandt vi først ud af i uge 8 så er så bange for at gå rundt med et dødt foster og tro at jeg er gravid!

De HCG-målinger du fik, var det først i uge 8 eller tidligere?

Anmeld

27. juli 2013

sandramor

Anonym23 skriver:

Tak for et dejligt svar

Dejligt at høre at du har fået en lækker pige ud af det

Jeg tror jeg vil høre min læge om jeg kan få scanning så tidligt som muligt. Sidste gang var den gået til i uge 5 men det fandt vi først ud af i uge 8 så er så bange for at gå rundt med et dødt foster og tro at jeg er gravid!

De HCG-målinger du fik, var det først i uge 8 eller tidligere?

Jeg vil ikke anbefale at du blir scannet inden uge 6 eller 7... Ved godt det kan være længe ar vente men faktisk først der de reelt kan se det de skal se.... Jeg blev scannet i uge 5 anden gang og der var så begrænset hvad de kunne se... Kun at graviditeten sad hvor den skulle... Og ellers ikke så meget... Og ja der fik jeg en ma... Fandt ud af det til nf.... Den var gået til et par dage før så i uge 12...
Men denne gang med min datter blev jeg scanner første gang i uge 7+ og der var både hjerteblink og man kunne se noget der selvfølgelig nok mest lignede en spunk....
Mine hcg målinger startede i uge 5 eller 6 mener jeg... Og stoppede igen i uge 8 da de var sikker på at det udviklede sig som det skulle...

Anmeld

27. juli 2013

Lukas&Liam<3

Vil heller ikke anbefale før uge 7. Fandt ud af jeg var gravid men vidste ikke hvornår det var sket da jeg sidst havde min mens 3 måneder inden og i hvert fald vidste jeg ikke var så langt henne. Så fik en scanning med det samme og de kunne intet se, fik en tid ugen efter og kunne kun ane lidt og mente der jeg måske var 5+5. Der får man sig også noget af et chok når man får beskeden om at de slet intet kan se.

Anmeld

27. juli 2013

Karla

Anonym23 skriver:

Hej alle dejlige damer

Så er jeg blevet gravid igen!!!! 

Er simpelhen så glad!

Men jeg er også mega bange for at det skal gå galt igen.

Har haft 2 SA og en MA i uge 8/9 inden for et år, så det at jeg tester positivt betyder ikke nødvendigvis at der blir en baby ud af det

Hvad har I andre der har tabt før gjort for at holde på barnet og holde nerverne i ro?

Kan man få tidlig scanning fordi man har tabt før? 

Har I fået taget blodprøver eller bare stolt på hjemmetest?

Tør næsten ikke tro på det!

Stort tillykke

Jeg har selv været igennem et lignende forløb. Smed p-pillerne i september 2011, blev gravid i juni 2012, som så viste sig at være en graviditet udenfor livmoderen, som blev opdaget i uge 9.
Jeg havde så en SA i september 2012 og en bio i oktober 2012.

I marts 2013 blev jeg gravid igen. Og hold nu op hvor var det en følelsesmæssig rutsjetur. Jeg var fuldstændig panisk det første stykke tid. Den første uges tid var jeg meget pessimistisk og prøvede på ikke at glæde mig for meget. Da jeg bar 6+4 (7+0 efter fastsættelse af termin til NF) blev jeg akut indlagt med mistanke om endnu en graviditet udenfor livmoderen. Men vi så den fineste lille spire på scanningen. Jeg blev lidt mere rolig, men sagde til mig selv, at jeg ikke ville glæde mig alt for meget før NF var overstået. Mest for at beskytte mig selv. Men ville nu ikke have været foruden de to tidlige scanninger jeg var til

for at den lille spire bliver der denne gang

Anmeld

27. juli 2013

Tulipan

Karla skriver:

Stort tillykke

Jeg har selv været igennem et lignende forløb. Smed p-pillerne i september 2011, blev gravid i juni 2012, som så viste sig at være en graviditet udenfor livmoderen, som blev opdaget i uge 9.
Jeg havde så en SA i september 2012 og en bio i oktober 2012.

I marts 2013 blev jeg gravid igen. Og hold nu op hvor var det en følelsesmæssig rutsjetur. Jeg var fuldstændig panisk det første stykke tid. Den første uges tid var jeg meget pessimistisk og prøvede på ikke at glæde mig for meget. Da jeg bar 6+4 (7+0 efter fastsættelse af termin til NF) blev jeg akut indlagt med mistanke om endnu en graviditet udenfor livmoderen. Men vi så den fineste lille spire på scanningen. Jeg blev lidt mere rolig, men sagde til mig selv, at jeg ikke ville glæde mig alt for meget før NF var overstået. Mest for at beskytte mig selv. Men ville nu ikke have været foruden de to tidlige scanninger jeg var til

for at den lille spire bliver der denne gang

Tak til jer alle 

Det lyder som om jeg må væbne mig med tålmodighed og vente med at blive scannet til uge 7. 

dejligt at høre at det kan gå godt efter man har mistet!

kan godt forstå at du Karla har haft svært ved at glæde dig når du har haft så langt et forløb! Hvor langt er du nu? 

Anmeld

27. juli 2013

Karla

Anonym23 skriver:

Tak til jer alle 

Det lyder som om jeg må væbne mig med tålmodighed og vente med at blive scannet til uge 7. 

dejligt at høre at det kan gå godt efter man har mistet!

kan godt forstå at du Karla har haft svært ved at glæde dig når du har haft så langt et forløb! Hvor langt er du nu? 

Ja, selvom man har svært ved at tro på, at det nogensinde lykkes, så kan det lade sig gøre

Men synes helt sikkert du skal få en scanning omkring uge 7. Det gør utroligt meget at se hjerteblink det kan være din læge vil sende en henvisning til en scanning. Det gjorde min læge, da jeg havde mistet før.

Jeg er 22+1 med en livlig lille pige. Har termin d. 29. november

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.