Kan det virkelig passe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2013

SjeBets

Frk-S skriver:

Rolig nu, kan se du ikke helt forstår hvad jeg skriver, men misforståelser er der massere af... 

Jeg tænker at når man har et barn, så har man lidt flere udgifter end en der ikke har barn, så derfor burde de vel gøre det mere attraktivt for forsørgere at få en uddannelse, istedet for satsen på f.eks kontanthjælp er højere, hvor man ikke laver en skid...

som jeg også har skrevet i mit indlæg, så gør jeg hvad der skal til at få en uddannelse, om så det er for 5000,-kr så gør jeg det... Mit spørgsmål var bare om man ikke fik mere for at være forsørgere som f.eks en kontanthjælp... ;-) 

Jeg forventer ikke at staten skal forsørge mit barn, det kan jeg udemærket selv... 

Mit indlæg handlede nu også mest om at jeg havde søgt om noget forsørgertillæg, da jeg troede man fik det, men fandt ud af det var er lån. Hvilket jeg ikke ønsker... 

Da jeg læste og havde barn, jeg var dog alene, der søgte jeg legater, det kan godt betale sig, tror stadig man kan låne en legatbog på biblioteket over alle de legater der er at søge. Jeg fik et den gang, det var da et rart suplement

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2013

EnSødMor

SjeBets skriver:

Da jeg læste og havde barn, jeg var dog alene, der søgte jeg legater, det kan godt betale sig, tror stadig man kan låne en legatbog på biblioteket over alle de legater der er at søge. Jeg fik et den gang, det var da et rart suplement

Okay... ;-) 

tak. 

Anmeld

28. juli 2013

EnSødMor

SjeBets skriver:

Su er en støtte til dem som uddanner sig, den er ikke høj nej, men det er også tiltænkt at man kan arbejde ved siden af. Så vis man har handicap kan man søge om at få et handicaptillæg nettop fordi at man ikke har muligheden for et bi job.

Da jeg fik min den første var det også i min uddannelse, men den gang fik enlige det samme som alle andre, der var intet der hed forsørger lån eller forsørger tillæg.  vi fik det samme, men fordi jeg havde barn var jeg nødt til at have en større bolig end en alm studerende. Så jeg havde 3 jobs ved siden af for at få det til at hænge samme økonomisk. og SU lån. fordi jeg ville have den uddannelse.

Jeg synes på ingen måder du kan sammenligne en KH og su, på SU har du frihed til at gøre hvad du vil og du får faktisk en uddannelse, helt gratis.

men man kan søge boligsikring hvis man bor til leje, og man kan søge om friplads ved institutionerne. Og jeg mener også som det er nævnt at hvis man vil have barn under en uddannelse eller før sin uddannelse, så må man tage højde for økonomien i det.

Ja det var hårde tider dengang, (siger ikke at du er gammel)  

Vildt nok du havde 3 Jobs, ved siden af studie. Jeg tænker også at finde et arbejde, da jeg kun har 3 fag, så kan jeg sagtens ha et arbejde ved siden af, men det er vidst begrænset hvor meget man må tjene ved siden af su som jeg har forstået det, men ellers må jeg droppe su og så leve af de penge jeg tjener ved et arbejde  

Jeg skal nok finde ud af noget  

Anmeld

28. juli 2013

M (:

Frk-S skriver:

Rolig nu, kan se du ikke helt forstår hvad jeg skriver, men misforståelser er der massere af... 

Jeg tænker at når man har et barn, så har man lidt flere udgifter end en der ikke har barn, så derfor burde de vel gøre det mere attraktivt for forsørgere at få en uddannelse, istedet for satsen på f.eks kontanthjælp er højere, hvor man ikke laver en skid...

som jeg også har skrevet i mit indlæg, så gør jeg hvad der skal til at få en uddannelse, om så det er for 5000,-kr så gør jeg det... Mit spørgsmål var bare om man ikke fik mere for at være forsørgere som f.eks en kontanthjælp... ;-) 

Jeg forventer ikke at staten skal forsørge mit barn, det kan jeg udemærket selv... 

Mit indlæg handlede nu også mest om at jeg havde søgt om noget forsørgertillæg, da jeg troede man fik det, men fandt ud af det var er lån. Hvilket jeg ikke ønsker... 

Jeg forstår godt det du siger, og synes det er helt i orden, at man som forsøger får et ekstra tillæg, hvis økonomien skranter. MEN hvis husstandsindkomsten er på 270.000+, så bør man kunne få det til at løbe rundt - børn eller ej. (:

Naturligvis er kontanthjælpssatsen højere end SU'en, da kontanthjælp er er en offentlig ydelse til personer, der ikke er i stand til at forsørge sig selv eller deres familie, hvor SU'en er en udannelsesSTØTTE, altså en støtte til at klare en udannelse og ikke ens grundlag for "overlevelse". (:

Anmeld

28. juli 2013

EnSødMor

M (: skriver:

Jeg forstår godt det du siger, og synes det er helt i orden, at man som forsøger får et ekstra tillæg, hvis økonomien skranter. MEN hvis husstandsindkomsten er på 270.000+, så bør man kunne få det til at løbe rundt - børn eller ej. (:

Naturligvis er kontanthjælpssatsen højere end SU'en, da kontanthjælp er er en offentlig ydelse til personer, der ikke er i stand til at forsørge sig selv eller deres familie, hvor SU'en er en udannelsesSTØTTE, altså en støtte til at klare en udannelse og ikke ens grundlag for "overlevelse". (:

Ja jeg forstår også godt dig  

Det er rigtigt en su er en støtte, hvorimod en kontanthjælp er en hjælp til at kunne forsørge sig selv + familie... Men som alle ved så sidder der jo nogle på kh som sagtens kunne få fingeren ud og få en uddannelse men de gør det ikke fordi de falder i indtægt, hvilket jeg syntes er en forkælet holdning! ;-) 

Derfor burde kontanthjælpen være det samme som en su, forsørger eller ej for dem som sagtens kunne klare en uddannelse...  

Anmeld

28. juli 2013

SjeBets

Frk-S skriver:

Ja det var hårde tider dengang, (siger ikke at du er gammel)  

Vildt nok du havde 3 Jobs, ved siden af studie. Jeg tænker også at finde et arbejde, da jeg kun har 3 fag, så kan jeg sagtens ha et arbejde ved siden af, men det er vidst begrænset hvor meget man må tjene ved siden af su som jeg har forstået det, men ellers må jeg droppe su og så leve af de penge jeg tjener ved et arbejde  

Jeg skal nok finde ud af noget  

he he jeg føler mig gammel, SU´en blev ændret i 05 til at enlige forsørgere fik mere.  men jow jeg havde rengøring på et diskotek, som jeg kunne tage fredag formiddag, der havde jeg mellemtimer, og så lørdag eller søndag formiddag, havde bare tøsen med og en bærbar med film på, med mindre hun rendte rundt og legede med bestyren af steden dengang.

Så var der en lille lokal brugs hvor jeg sad hver anden weekend, og der var hun ved min mor de timer, og så rengøring ved en handicappet mand. Det kan lade sig gøre. men PUHA .. ikke noget jeg vil anbefale, så jeg vil sige at enlige i dag skal være glade for de ændringer. 

Anmeld

28. juli 2013

isabellasmor

Frk-S skriver:

Det er rigtigt en su er en støtte, hvorimod en kontanthjælp er en hjælp til at kunne forsørge sig selv + familie... Men som alle ved så sidder der jo nogle på kh som sagtens kunne få fingeren ud og få en uddannelse men de gør det ikke fordi de falder i indtægt, hvilket jeg syntes er en forkælet holdning! ;-) 

Derfor burde kontanthjælpen være det samme som en su, forsørger eller ej for dem som sagtens kunne klare en uddannelse...  

det er vidst kun dig i denne debat, der lufter en masse grimme fordomme 

Anmeld

28. juli 2013

EnSødMor

SjeBets skriver:

he he jeg føler mig gammel, SU´en blev ændret i 05 til at enlige forsørgere fik mere.  men jow jeg havde rengøring på et diskotek, som jeg kunne tage fredag formiddag, der havde jeg mellemtimer, og så lørdag eller søndag formiddag, havde bare tøsen med og en bærbar med film på, med mindre hun rendte rundt og legede med bestyren af steden dengang.

Så var der en lille lokal brugs hvor jeg sad hver anden weekend, og der var hun ved min mor de timer, og så rengøring ved en handicappet mand. Det kan lade sig gøre. men PUHA .. ikke noget jeg vil anbefale, så jeg vil sige at enlige i dag skal være glade for de ændringer. 

Nå, så er det jo ikke så længe siden det blev lavet om  

men ja, de har bare at være taknemmelige for den hjælp idag, hold da op med arbejde du har haft, så er det godt ma har familie der gerne vil hjælpe til.  

Anmeld

28. juli 2013

M (:

Frk-S skriver:

Der er vi helt enige. KH er klart en sidste udvej, og man bør få et arbejde/tage en uddannelse, hvis man kan. MEN på trods af dette synes jeg stadig ikke SU og KH skal være på samme beløb, da de to tilbud har helt forskellige formål. 

Anmeld

28. juli 2013

raca

Frk-S skriver:

Ja du har ret. Jeg forstår det simpelthen ikke... At man får flere penge for bare at sidde derhjemme, hvad med at gøre en uddannelse attraktiv, og lave om på satserne, jeg syntes det er svineri for os der har børn at vi er på samme sats som dem der ikke har... ;( 

sikke en verden. Sørgeligt!

du siger selv at jeres samlede indkomst er godt 250000 om året så i klare den jo nok.. du må bare affinde dig med at være forsøget af din kærste.

du får en gratis uddannelse, enda penge undervejs. så lad vær at piv..

en uddannelse er en indvistering for dig personligt.

jeg læser og jeg er taknemmelig for at min mand kan forsøge mig og at jeg får su. samt en gratis uddannelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.