Gode råd til sund hverdagsmad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

630 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. juli 2013

Bryndis

Hej

Jeg vil rigtig gerne tabe mig lidt og begynde og træne så jeg kan blive strammet lidt op efter to graviditeter. Jeg er ikke overvægtig men vil bare gerne have det hele til at sidde pænt igen

Men mit problem er bare at finde ud af hvilken mad jeg skal spise i løbet af en dag som er sundt. Jeg er ikke den store slik og sovse spiser eller cola drikker men føler stadig at jeg godt kan spise lidt sundere så jeg også kan få lidt mere energi.

Hvordan ser jeres madplan ud i løbet af dagen og ugen. Jeg er ikke typen som gider at købe alle mulige mærkelige ingredienser for at lave et enkelt måltid, så det skal være noget lækkert mad som er nem og lave og ikke kræver alle mulige mærkelige ting

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2013

Julie F

Min helt almindelige hverdagsmad består af;

Morgenmad - Havregryn m. mælk, et stort glas vand og en vitaminpille.

Formiddagsmad - Et stykke frugt m. en lille håndfuld mandler(ca. 5) el. lidt grøntsager skåret ud i stænger m. cheasy fraise at dyppe i.

Frokost - 1-2 grovboller m. salat, tomat, rød peber el. lign. og kyllingepålæg, el. en lækker salat m. kylling (gider slet ikke rugbrød lige nu, så vil hellere bruge de 7 min på at skære lidt lækkert salat)

Eftermiddagsmad - Et stykke knækbrød m. eks. hamburyg og lidt grønt samt et stykke frugt.

Aftensmad - Helt almindelig mad; frikadeller, råkost og kartofler i ovnen.

Sådan spiste jeg ca. i går. Siger Ikke det er perfekt, men får godt med protein, og gode kulhydrater og samtidig også lidt fedt når jeg eks. steger frikadellerne..

Der findes dog flere sider på nettet hvor du kan få hjælp til at få styr på forholdet mellem protein, kulhydrat osv. Jeg har haft gode erfaringer med madlog.dk. Vejer nu 58 kg, så jeg vejer det jeg skal nu..

Anmeld

26. juli 2013

EnSødMor

Bryndis skriver:

Hej

Jeg vil rigtig gerne tabe mig lidt og begynde og træne så jeg kan blive strammet lidt op efter to graviditeter. Jeg er ikke overvægtig men vil bare gerne have det hele til at sidde pænt igen

Men mit problem er bare at finde ud af hvilken mad jeg skal spise i løbet af en dag som er sundt. Jeg er ikke den store slik og sovse spiser eller cola drikker men føler stadig at jeg godt kan spise lidt sundere så jeg også kan få lidt mere energi.

Hvordan ser jeres madplan ud i løbet af dagen og ugen. Jeg er ikke typen som gider at købe alle mulige mærkelige ingredienser for at lave et enkelt måltid, så det skal være noget lækkert mad som er nem og lave og ikke kræver alle mulige mærkelige ting

På forhånd tak

Hej det lyder fornuftigt, først ville jeg se om ikke jeg kunne presse en gåtur ind i dagen også... På en lille time, måske endda med børnene  

Jeg skal selv tabe mig ca 10 kg, så min plan ser sådan ud.

morgenmad; 2 skiver ristet rugbrød, med mælk til. 

Formiddag; 5 gulerødder

eftermiddag; salat M. Kylling, eller frikadeller nogle grøntsagsstænger osv. 

sen eftermiddag; Et stykke frugt.

aften; Fuldkornsskruer, kød og mest grønt..  

er jeg sulten senere så tager jeg lidt nødder, en hjemmelavet is af youghurt (Lav fedtprocent)  

håber at du kunne bruge det.. og held og lykke.

Anmeld

31. juli 2013

tweety2060

Frk-S skriver:

Hej det lyder fornuftigt, først ville jeg se om ikke jeg kunne presse en gåtur ind i dagen også... På en lille time, måske endda med børnene  

Jeg skal selv tabe mig ca 10 kg, så min plan ser sådan ud.

morgenmad; 2 skiver ristet rugbrød, med mælk til. 

Formiddag; 5 gulerødder

eftermiddag; salat M. Kylling, eller frikadeller nogle grøntsagsstænger osv. 

sen eftermiddag; Et stykke frugt.

aften; Fuldkornsskruer, kød og mest grønt..  

er jeg sulten senere så tager jeg lidt nødder, en hjemmelavet is af youghurt (Lav fedtprocent)  

håber at du kunne bruge det.. og held og lykke.

Hj.lavet is det må Jeg have opskriften.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.