Delvis Mola?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.885 visninger
18 svar
0 synes godt om
25. juli 2013

Emilieemilie

Er idag i uge 14 og har været inde til moderkagebiopsi. Lægen har lille mistanke om delvis mola, da moderkagen til min nf scanning i forgårs var plettet/hullet. 
Men baby vokser som den skal og der er ingen tegn på at der er noget galt.

andre der har stået i samme situation? Eller de af jer der har haft delvis mola, hvornår er jeres foster dødt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2013

Sitrani

Emilieemilie skriver:

Er idag i uge 14 og har været inde til moderkagebiopsi. Lægen har lille mistanke om delvis mola, da moderkagen til min nf scanning i forgårs var plettet/hullet. 

andre der har stået i samme situation? Eller de af jer der har haft delvis mola, hvornår er jeres foster dødt?

hvad er delvis mola?

Anmeld

25. juli 2013

DianaRJS

STN skriver:

hvad er delvis mola?

det er hvis et æg er blevet befugtet af 2 sædceller på samme tid, hvilket gør at fosteret får for mange kromosoner altså 69 istedet for 23.

dvs fosteret ikke vil blive levedygtigt....

Anmeld

25. juli 2013

DianaRJS

Emilieemilie skriver:

hvor er det øv for jer ....

håber det bedste og at det self ikke er det

min veninde havde det og der døde fostret før uge 12...

hvilket de jo siger de normalt også gør....

Anmeld

25. juli 2013

Sitrani

DianaRJS skriver:

det er hvis et æg er blevet befugtet af 2 sædceller på samme tid, hvilket gør at fosteret får for mange kromosoner altså 69 istedet for 23.

ok tak

Så troede jeg bare man fik tvillinger.... og ægget delte sig.. men det er nok det er der er forskellen måske.. altså at ægget ikke deler sig!

Anmeld

25. juli 2013

DianaRJS

ok tak

Så troede jeg bare man fik tvillinger.... og ægget delte sig.. men det er nok det er der er forskellen måske.. altså at ægget ikke deler sig!

nej næsten

når det er tvillinger det det stadig kun en sædcelle der befugter ægget. MEN så deler ægget sig ved enæggede self.

ved tve er det jo 2 æg der bliver befrugtet

Anmeld

25. juli 2013

fresia

Profilbillede for fresia
Jeg havde en delvis mola for lidt under et halvt år siden, og der fandt vi ud af at fosteret var dødt til nf, selvom vi havde set hjerteblink i uge 9.
Vi fik af vide at ved en mola er det meget sjældent at fosteret overlever til nf, og selvom det var i live ville det være meget misdannet pga de mange kromosomer.
Udfra det du skriver tror jeg ikke det er en mola, da fosteret ikke er levedygtigt ved en mola, og det burde derfor ikke blive ved med at udvikle sig.

Jeg håber virkelig ikke for dig at det er det du har, for så følger en lang periode med kontroller, og karentæne fra at blive gravid.

Jeg gik til ugentlige kontroller i 4 måneder, og går nu til kontrol en gang om måneden i det næste halve år, før vi bliver sluppet fri.

Hvis du har nogle spørgsmål til det, er du velkommen til at skrive til mig

Anmeld

25. juli 2013

bøllen

Emilieemilie skriver:

Har haft en Mola graviditet blev opdaget ved nf skanningen . Fosteret var gået til uge 8-9 . Gik til kontrol i 1/2 år + . 

Anmeld

25. juli 2013

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
DianaRJS skriver:

Vi var igennem en Tripliodi graviditet i 2008. Hun havde 69 kromosomerbog var væksthæmmet. Hun var stadig i live da vi måtte afbryde graviditeten i 16. uge.

Har læst om andre der er nået længere hen i graviditeten, prøv evt. at søge på tripliodi istedet. Dog fandt jeg mest på udlandske hjemmesider.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

25. juli 2013

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Chrizta skriver:

Vi var igennem en Tripliodi graviditet i 2008. Hun havde 69 kromosomerbog var væksthæmmet. Hun var stadig i live da vi måtte afbryde graviditeten i 16. uge.

Har læst om andre der er nået længere hen i graviditeten, prøv evt. at søge på tripliodi istedet. Dog fandt jeg mest på udlandske hjemmesider.

Så lykkes det mig lige at bytte om på bogstaverne mv.
Det hedder triploid eller triploidy.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.