irriteret /bekymret efter lægeundersøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2013

gonefishing

BigHope13 skriver:

Ja det hvad jeg er blevet,
Tænker inden i at alt er okay men hele natten har jeg lagt og været bekymret for lille manden inde i maven.

var afsted til 2 lægeundersøgelse igår 25+3 og sidder for det første og venter i det varmeste venteværelse i 25min hvor jeg bare sidder og sveder og kan mærke jeg får hjertebanken.
det bliver så min tur til at komme ind, og hun vil så starte med at tage blodtryk, hvor jeg så siger at jeg kan mærke hjertebanken lige nu pga varmen så om vi ikke kunne tage den til sidst.
men det synes hun ikke var grund nok så hun sætter apparatet til og den måler mens hun tjekker urinprøve. urin var blank dårligt det var jo godt nok, og blodtrykket blev målt til 158/89 og en puls på 93
lægen siger nå, og måler lige en ekstra gang. denne gang bliver der målt til 142/86 og en puls på 109 jeg har ikke en skidt forstand på hvad det skal ligge på, men lægen siger det ikke er alarmerende så fint fint tænker jeg.

Så skal jeg vejes +4,5 kg var der kommet på så det var okay.

Hen og ligge på briksen og så vil hun måle sf mål. Hun starter med lige at placere fingerspidserne omkring min navle og trykker ned en gang og siger så ja han vokser jo fint
hun mærker ikke grundigt efter livmoderen og da jeg er overvægtig ved jeg også godt det kan være lidt svært men hun forsøgte slet ikke, hun måler så sf mål og siger ca 26 cm, hun har så skrevet 24 vandrejounal
og så lagde jeg jo og glædet mig til at høre bassen men lægen havde kun den træ pind der, og hun lagde den kun på i 2 stk og sagde det lyder jo fint.

Denne undersøgelse tog 6minutter og fra jeg kom hjem igår er mine bekymringer og nervøsitet bare eksploderet
føler slet ikke jeg og lillemanden er blevet tjekket grundigt nok, og går på nettet og ser at det gravide blodtryk maks må være på 130/90 og så synes jeg da selv mit er alarmerende. Ved godt jeg havde hjertebanken pga varmen men så må man da tjekke det igen senere;/
og så har jeg ikke rigtig mærket så meget til lillemanden siden i går morges, kun lige et enkelt puf med mange timers mellemrum. normalt går han helt amok derinde hver aften, har han gjort de sidste tre uger, hver eneste aften, så igår sæd jeg og ventede på at mærke ham men intet skete der

Heldigvis har min søde jordemoder åben konsultation hver onsdag fra 12.30-13.00 så jeg tager altså søge et smut forbi idag for lige at få ro sindet igen

ja ville bare lige ud med mine bekymringer og vil gerne høre historier fra jer andre om i har oplevet ligende.

Har selv prøvet det samme. jeg har normalt et blodtryk på 80/54, sad på Roskilde Hospital i en bagende varme og fik målt til 133/86... "det var flot normalt" sagde lægen, indtil han så at jeg normalt har lavt blodtryk... Det HAR altså noget at sige, så ville ikke være bekymret for blodtrykket.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2013

Albertsen92

Mit var nogenlunde ligesådan, bare en hurtig undersøgelse, men går da ud fra at vores små pus har det godt. Min lille pige har også dage, hvor hun er mere aktiv end andre.

Blodtrykket er ikke vildt højt, og det er jo noget lavere når du er derhjemme

Anmeld

24. juli 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
BigHope13 skriver:

Tænker inden i at alt er okay men hele natten har jeg lagt og været bekymret for lille manden inde i maven.

var afsted til 2 lægeundersøgelse igår 25+3 og sidder for det første og venter i det varmeste venteværelse i 25min hvor jeg bare sidder og sveder og kan mærke jeg får hjertebanken.
det bliver så min tur til at komme ind, og hun vil så starte med at tage blodtryk, hvor jeg så siger at jeg kan mærke hjertebanken lige nu pga varmen så om vi ikke kunne tage den til sidst.
men det synes hun ikke var grund nok så hun sætter apparatet til og den måler mens hun tjekker urinprøve. urin var blank dårligt det var jo godt nok, og blodtrykket blev målt til 158/89 og en puls på 93
lægen siger nå, og måler lige en ekstra gang. denne gang bliver der målt til 142/86 og en puls på 109 jeg har ikke en skidt forstand på hvad det skal ligge på, men lægen siger det ikke er alarmerende så fint fint tænker jeg.

Hen og ligge på briksen og så vil hun måle sf mål. Hun starter med lige at placere fingerspidserne omkring min navle og trykker ned en gang og siger så ja han vokser jo fint
hun mærker ikke grundigt efter livmoderen og da jeg er overvægtig ved jeg også godt det kan være lidt svært men hun forsøgte slet ikke, hun måler så sf mål og siger ca 26 cm, hun har så skrevet 24 vandrejounal
og så lagde jeg jo og glædet mig til at høre bassen men lægen havde kun den træ pind der, og hun lagde den kun på i 2 stk og sagde det lyder jo fint.

Denne undersøgelse tog 6minutter og fra jeg kom hjem igår er mine bekymringer og nervøsitet bare eksploderet
føler slet ikke jeg og lillemanden er blevet tjekket grundigt nok, og går på nettet og ser at det gravide blodtryk maks må være på 130/90 og så synes jeg da selv mit er alarmerende. Ved godt jeg havde hjertebanken pga varmen men så må man da tjekke det igen senere;/
og så har jeg ikke rigtig mærket så meget til lillemanden siden i går morges, kun lige et enkelt puf med mange timers mellemrum. normalt går han helt amok derinde hver aften, har han gjort de sidste tre uger, hver eneste aften, så igår sæd jeg og ventede på at mærke ham men intet skete der

Heldigvis har min søde jordemoder åben konsultation hver onsdag fra 12.30-13.00 så jeg tager altså søge et smut forbi idag for lige at få ro sindet igen

ja ville bare lige ud med mine bekymringer og vil gerne høre historier fra jer andre om i har oplevet ligende.

Kan godt forstå dine bekymringer, jeg oplevede lidt det samme. Min læge var intet værd til mine graviditetsubdersøgelser. Der blev ikke tjekket urin og når han spurgte til hvordan jeg havde det var svarende bare sådan "nå, ja, nå" ikk noget med at foreslå noget der evt kunne mindske mine problemer. Sf mål, foregik ved nærmest at kaste et målebånd tilfældigt op på min mave og så nedskrive et tilfældigt tal i vj  han studsede ikk engang over at jm's mål var 2-3cm større end hans,  en uge tidligere   Dér blev jeg nervøs, for baby skulle jo meget gerne KUN blive større! 

Jeg blev aldrig vejet. Ikk engang hos jm faktisk. Og når han skulle høre hjertelyd satte han sit rør på én gang, og sagde det lyder fint! Jm har aldrig fundet hjertelyd i første hug, så jeg tvivler på at han vidste hvad han skulle lytte efter  Det samme når han skulle mærke om bebs havde hovedet nedad, han trykkede BLIDT i hver side af maven (ved ribbenene) og skrev så bare at hovedet vendte ned, ligesom jm havde skrevet i feltet før! Han har intet kunne mærke overhovedet, og virkede ikk til at vide hvad han skulle gøre. 

Totalt spild af tid, hvis lægerne alligevel ikk ved hvad de laver. Havde haft det bedre med at han bare havde meldt ud, at han ikk var kompetent til at mærke ordenligt efter.  

Synes også det er sært at din læge ikk gad at vente med bt til sidst i konsultationen. Det tager jo ikk længere tid af den grund

Anmeld

24. juli 2013

ano14316

BigHope13 skriver:

Det lyder fuldstændigt som mine lægebesøg, hvor jeg bagefter tænkte at det var latterligt at bruge tid på, når der var så overfladisk.. men på den anden Aide tror jeg nu nok de skal opdage hvis noget er galt..
Med så høj en puls tror jeg ikke dit blodtryk er alarmerende...

Håber det gik godt hos jm...
Held og lykke med det hele...

Anmeld

24. juli 2013

Hullabullabulla

Nogen gange kan man virkelig bare føle sig i vejen hos lægen

Til mine lægebesøg har jeg hørt hjertelyd men ikke fået målt sf mål da min læge mente at det var den samme person der skulle gøre det hele vejen igennem :/

Mht blodtrykket ville jeg ikke være nervøs, kun hvis det fortsætter med at ligge lidt højt. Da jeg blev indlagt med SSF var mit 149/95 og da det var på sit højeste var det 169/101 på trods af bt-nedsættende medicin. Men mærk efter om du får hjertebanken eller hovedpine og så må du evt smutte forbi lægen igen snart og få målt bt

Anmeld

24. juli 2013

AnonymMor

Mor11 skriver:

jeg tror ikke du skal regne med vægtskøn af lægen, det tror jeg slet ikk de er kompetente til, med mindre de tidligere har været jordemødre  

nej kan godt være du har ret, men har bare set andre herinde skrive at egen læge har givet vægtskøn og i forhold til mange andre så sys jeg måske det er lidt sent at få første vægtskøn på baby i uge 37  kan se at nogle allerede har et vægtskøn inden de rammer 30. uge ? men det er måske forskellige fra sted til sted

Anmeld

24. juli 2013

BigHope13

Rinepigen skriver:

Kender det godt og det er rigtig træls at have en læge der har SÅ travlt

Både til mit 2. og 3. lægebesøg har det hele gået så stærkt og jeg følte lidt de bare målte lidt hist og pist og så var det det.. i min verden var de 2 lægebesøg total spild af tid

de første 5 min går med at få målt blodtryk/blodsukker og tjekket urin.. så spørg hun om jeg har fået væske i kroppen hvortil jeg svare at jeg synes jeg er begyndt at få lidt i fødder og hænder.. så sætter hun et + i VJ og siger bare ok. tjekke det gjorde hun ikke...

udover det så vejer hun aldrig, det skal jeg have gjort hjemmefra. hvilket er ok, men tænkte at de evt godt kunne tjekke op på det til 3. og sidste undersøgelse for at sikre sig at jeg ikke snød med vægten

har dog hørt meget kort hjertelyd begge gange (ca 5 sek) men bedre end ingenting og så har hun mærket hvor langt min livmoder gik op.. ingen vægtskøn overhovedet

jeg er nu 34+5 og aner ikke hvor stor vores prinsesse ca er, da lægen aldrig har skønnet og JM mente det var for tidligt at skønne en vægt sidste gang da jeg var 29+5  så ser da lidt frem til d 8 aug hvor jeg forhåbenligt for det første vægtskøn af prinsessen 36+5...

Mnh til at du ikke har mærket lillemanden så meget er nok som en anden siger pga af varmen kan også godt mærke at prinsessen er lidt mindre aktiv når det er så kogende varmt ude

( en der også er utilfreds med sine læge besøg &nbsp  

Tusind tak for dit svar og din historie, så sidder vi ihvertfald tilbage med samme følelse at det virkelig bare er spild af tid med de læge besøg

jeg tog et smut til åben jordemoder konsultation og blev hurtigt beroliget, mit blodtryk var faldet og helt normalt og fik lyttet til lillemanden som havde det fint. han ligger i en hængekøje i bækkenet og jordemoderen sagde også at varmen gjorde at både babyer og voksne bare bliver mere dovne.
så Pyha er helt rolig igen og er nu bare træls over de læge besøg

Håber du får et godt skøn på lillepigen ved jm næste gang

Anmeld

24. juli 2013

BigHope13

Flodkilling skriver:

Har selv prøvet det samme. jeg har normalt et blodtryk på 80/54, sad på Roskilde Hospital i en bagende varme og fik målt til 133/86... "det var flot normalt" sagde lægen, indtil han så at jeg normalt har lavt blodtryk... Det HAR altså noget at sige, så ville ikke være bekymret for blodtrykket.

Var inde og få tjekket det ved jm her til middag og først målte hun 140/90 som stadig lagde i normale sagde hun, og så kom jeg hen og ligge på briksen lidt og fik hørt lillemandens hjertelyd og ville hun lige tage blodtryk igen mens jeg lagde og slappede af, og det havde en rigtig god effekt forså lagde den på 127/85
så unødig bekymring.

Er dit normale blodtryk så ikke ret lavt?

Anmeld

24. juli 2013

BigHope13

Albertsen92 skriver:

JMit var nogenlunde ligesådan, bare en hurtig undersøgelse, men går da ud fra at vores små pus har det godt. Min lille pige har også dage, hvor hun er mere aktiv end andre.

Blodtrykket er ikke vildt højt, og det er jo noget lavere når du er derhjemme

Ja må nok hellere lade de dumme tanker blive hjemme en anden gang og tænke at det bliver ikke grundigere ved lægen.
har lige været til lille tjek ved jm og alt var helt normalt, blodtryk var nu 127/85 og hun fandt hjertelyd på lillemanden rigtig hurtigt så ingen grund til bekymring

Anmeld

24. juli 2013

BigHope13

Mor11 skriver:

Kan godt forstå dine bekymringer, jeg oplevede lidt det samme. Min læge var intet værd til mine graviditetsubdersøgelser. Der blev ikke tjekket urin og når han spurgte til hvordan jeg havde det var svarende bare sådan "nå, ja, nå" ikk noget med at foreslå noget der evt kunne mindske mine problemer. Sf mål, foregik ved nærmest at kaste et målebånd tilfældigt op på min mave og så nedskrive et tilfældigt tal i vj  han studsede ikk engang over at jm's mål var 2-3cm større end hans,  en uge tidligere   Dér blev jeg nervøs, for baby skulle jo meget gerne KUN blive større! 

Jeg blev aldrig vejet. Ikk engang hos jm faktisk. Og når han skulle høre hjertelyd satte han sit rør på én gang, og sagde det lyder fint! Jm har aldrig fundet hjertelyd i første hug, så jeg tvivler på at han vidste hvad han skulle lytte efter  Det samme når han skulle mærke om bebs havde hovedet nedad, han trykkede BLIDT i hver side af maven (ved ribbenene) og skrev så bare at hovedet vendte ned, ligesom jm havde skrevet i feltet før! Han har intet kunne mærke overhovedet, og virkede ikk til at vide hvad han skulle gøre. 

Totalt spild af tid, hvis lægerne alligevel ikk ved hvad de laver. Havde haft det bedre med at han bare havde meldt ud, at han ikk var kompetent til at mærke ordenligt efter.  

Synes også det er sært at din læge ikk gad at vente med bt til sidst i konsultationen. Det tager jo ikk længere tid af den grund

Hvor er det egentlig trist at høre at mange er så skuffet over de læge besøg. Synes virkelig også bare det er spild af tid og man går lidt derfra med følelsen om at man kender mere til det end lægen gjorde underligt altså, vil da tusind gange hellere havde 2-3 ekstra jm konsultationer så.

Var lige til lille tjek ved min jm her til middag og blodtryk blev målt i start til 140/90 og efter jeg havde hørt hjertelyd og lagt lidt på briksen og slappe af blev den målt til 127/85 så det har altså noget at sige om man måler mig i start eller slut af konsultation.
Men alt var heldigvis ok og det jo det vigtigste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.