BigHope13 skriver:
Ja det hvad jeg er blevet,
Tænker inden i at alt er okay men hele natten har jeg lagt og været bekymret for lille manden inde i maven.
var afsted til 2 lægeundersøgelse igår 25+3 og sidder for det første og venter i det varmeste venteværelse i 25min hvor jeg bare sidder og sveder og kan mærke jeg får hjertebanken.
det bliver så min tur til at komme ind, og hun vil så starte med at tage blodtryk, hvor jeg så siger at jeg kan mærke hjertebanken lige nu pga varmen så om vi ikke kunne tage den til sidst.
men det synes hun ikke var grund nok så hun sætter apparatet til og den måler mens hun tjekker urinprøve. urin var blank dårligt det var jo godt nok, og blodtrykket blev målt til 158/89 og en puls på 93
lægen siger nå, og måler lige en ekstra gang. denne gang bliver der målt til 142/86 og en puls på 109
jeg har ikke en skidt forstand på hvad det skal ligge på, men lægen siger det ikke er alarmerende så fint fint tænker jeg.
Så skal jeg vejes +4,5 kg var der kommet på så det var okay.
Hen og ligge på briksen og så vil hun måle sf mål. Hun starter med lige at placere fingerspidserne omkring min navle og trykker ned en gang og siger så ja han vokser jo fint
hun mærker ikke grundigt efter livmoderen og da jeg er overvægtig ved jeg også godt det kan være lidt svært men hun forsøgte slet ikke, hun måler så sf mål og siger ca 26 cm, hun har så skrevet 24 vandrejounal
og så lagde jeg jo og glædet mig til at høre bassen men lægen havde kun den træ pind der, og hun lagde den kun på i 2 stk og sagde det lyder jo fint.
Denne undersøgelse tog 6minutter og fra jeg kom hjem igår er mine bekymringer og nervøsitet bare eksploderet
føler slet ikke jeg og lillemanden er blevet tjekket grundigt nok, og går på nettet og ser at det gravide blodtryk maks må være på 130/90 og så synes jeg da selv mit er alarmerende. Ved godt jeg havde hjertebanken pga varmen men så må man da tjekke det igen senere;/
og så har jeg ikke rigtig mærket så meget til lillemanden siden i går morges, kun lige et enkelt puf med mange timers mellemrum. normalt går han helt amok derinde hver aften, har han gjort de sidste tre uger, hver eneste aften, så igår sæd jeg og ventede på at mærke ham men intet skete der
Heldigvis har min søde jordemoder åben konsultation hver onsdag fra 12.30-13.00 så jeg tager altså søge et smut forbi idag for lige at få ro sindet igen
ja ville bare lige ud med mine bekymringer og vil gerne høre historier fra jer andre om i har oplevet ligende.
Kan godt forstå dine bekymringer, jeg oplevede lidt det samme. Min læge var intet værd til mine graviditetsubdersøgelser. Der blev ikke tjekket urin og når han spurgte til hvordan jeg havde det var svarende bare sådan "nå, ja, nå" ikk noget med at foreslå noget der evt kunne mindske mine problemer. Sf mål, foregik ved nærmest at kaste et målebånd tilfældigt op på min mave og så nedskrive et tilfældigt tal i vj
han studsede ikk engang over at jm's mål var 2-3cm større end hans, en uge tidligere
Dér blev jeg nervøs, for baby skulle jo meget gerne KUN blive større!
Jeg blev aldrig vejet. Ikk engang hos jm faktisk. Og når han skulle høre hjertelyd satte han sit rør på én gang, og sagde det lyder fint! Jm har aldrig fundet hjertelyd i første hug, så jeg tvivler på at han vidste hvad han skulle lytte efter
Det samme når han skulle mærke om bebs havde hovedet nedad, han trykkede BLIDT i hver side af maven (ved ribbenene) og skrev så bare at hovedet vendte ned, ligesom jm havde skrevet i feltet før! Han har intet kunne mærke overhovedet, og virkede ikk til at vide hvad han skulle gøre.
Totalt spild af tid, hvis lægerne alligevel ikk ved hvad de laver. Havde haft det bedre med at han bare havde meldt ud, at han ikk var kompetent til at mærke ordenligt efter.
Synes også det er sært at din læge ikk gad at vente med bt til sidst i konsultationen. Det tager jo ikk længere tid af den grund