Jeg råber af min 2,8 årige :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

597 visninger
4 svar
1 synes godt om
23. juli 2013

Anonym trådstarter

Jeg er gravid igen og denne gang er mine hormoner er helt gal!

Jeg har aldrig skreget eller råbt af min søn men denne graviditet får mig til at gør det, da jeg ikk ka klar når han ikk lytter .

Han er i trodsalderen og vil hele tiden bestemme selv og er mega mega stædig! Jeg prøver på at stå fast når jeg siger nej til noget men så koger han op og skriger og græder og tigger om det i en time!
Jeg starter med at sige det stille og roligt og når han bliver ved så ka jeg ikk holde det ud og der kommer mit råberi.

Jeg hader mig selv når jeg råber af ham bliver vildt ked af det efter . Men hvordan ka jeg styre det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2013

Benjamins'mor

Venter nr. 2 og min søn på 2 år og 6 mdr lytter bare heller ikke til mig, han er også i trodsalderen og han kan virkeligt finde ud af at provokere mig lige for tiden. Jeg har bækkenløsning og kan altså bare ikke løbe efter ham, så derfor stikker han af og griner bare af mig. Hvis jeg siger nej til ham eller siger at nu skal han høre efter hvad jeg siger, så begynder han at grine og hvis så jeg siger at jeg mener det, så råber og skriger han af mig.

Har desværre ikke nogen gode råde, men jeg tror lidt det er deres reaktion på at noget er ved at forandre sig og så når trodsalderen kommer oveni, så kan det nok være ret svært for dem. Jeg begynder dog ikke at råbe af min søn, jeg snakker stille og roligt, men bestemt til ham. Kan dog godt indimellem rase indeni, men det hjælper ikke at råbe af dem.

Anmeld

23. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Jeg er gravid igen og denne gang er mine hormoner er helt gal!

Jeg har aldrig skreget eller råbt af min søn men denne graviditet får mig til at gør det, da jeg ikk ka klar når han ikk lytter .

Han er i trodsalderen og vil hele tiden bestemme selv og er mega mega stædig! Jeg prøver på at stå fast når jeg siger nej til noget men så koger han op og skriger og græder og tigger om det i en time!
Jeg starter med at sige det stille og roligt og når han bliver ved så ka jeg ikk holde det ud og der kommer mit råberi.

Jeg hader mig selv når jeg råber af ham bliver vildt ked af det efter . Men hvordan ka jeg styre det ?

Det kender vi godt her. Sjældent jeg råber da jeg "vælger mine kampe". Og herhjemme er det meget "noget for noget". F.eks lige nu vil min datter se mumi mens jeg laver mad, og hun er meget tiggende og bliver sur hvis hun ikke må. Så siger jeg at hun må se 1 afsnit hvis hun ligr rydder op inde på lege gulvet. Så skynder hun sig at rydde op og kommer ud og ser mumi.

Anmeld

23. juli 2013

Anonym trådstarter

Men er jeg ikk en dårlig mor når jeg råber af ham og kan virkelig ikk styre det

Anmeld

24. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Men er jeg ikk en dårlig mor når jeg råber af ham og kan virkelig ikk styre det

Så længe du faktisk føler dig som dårlig mor, og føler den er gal -er du IKKE en dårlig mor. En dårlig mor råber af sine børn og derefter KUN tænker på sigselv.
Du synes der er noget galt og kan derfor ændre det. Jeg råbte også før jeg prøvede "noget for noget".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.