Uddannelse uden skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.859 visninger
10 svar
4 synes godt om
23. juli 2013

Anonym trådstarter

Hej.

Håber I har nogle forslag og noget viden jeg kan bruge. Jeg har snart endt barsel og vil gerne ha en uddannelse og så et job. Sagen er den jeg er angst for skoler og har socialangst.

Så ved I om der er noget uddannelse uden skole? Altså hvor man ikke skal være på en skole med mange mennesker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2013

esioul

Anonym skriver:

Hej.

Håber I har nogle forslag og noget viden jeg kan bruge. Jeg har snart endt barsel og vil gerne ha en uddannelse og så et job. Sagen er den jeg er angst for skoler og har socialangst.

Så ved I om der er noget uddannelse uden skole? Altså hvor man ikke skal være på en skole med mange mennesker.

tænker lidt produktionsskole. Men det er ikke uddannelse. Men det kunne da være en start for dig

Anmeld

23. juli 2013

CarinaSB

Anonym skriver:

Hej.

Fjern undervisning på vuc .. :)

Anmeld

23. juli 2013

Xolia

Anonym skriver:

Hej.

måske noget fjern-undervisning af en slags?

Jeg ved dog ikke lige hvad det skulle være - men ellers tal med dem på jobcenteret - hvis du kan komme derhen?

Anmeld

23. juli 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

tænker lidt produktionsskole. Men det er ikke uddannelse. Men det kunne da være en start for dig

Tak for svar, men vil ikke spilde tiden på det. Vil så hurtigt som muligt ha' papir på jeg kan noget så jeg kan få et job.

Anmeld

23. juli 2013

Anonym trådstarter

Har taget 1 år på HF VUC pædagogpakken. Missede dog min samfundsfag eksamen. Men klarede kun det år pga. jeg gik der med min bedste veninde som støttede mig, og skolen gav mig specielt lov til og have fravær når min veninde heller ikke kunne fremmøde.

Anmeld

23. juli 2013

Frejsmor

Er der kun på skoler du har denne her socialangst?

For jeg tænker lidt, om din socialangst ikke også vil have en effekt, når du engang skal starte et arbejde? Og om det ikke var bedre, at du fik noget hjælp til at arbejde med din socialangst, så det ikke skal være en hæmsko for dig i forhold til uddannelse og job?

Men ellers er der en del studier, som hovedsageligt fungerer som fjernstudie.. Dog tror jeg alligevel der vil være enkelte dage, hvor man skal møde op på selve skolen og der vil jo altid være eksaminer mm. som foregår på skolen..

En af mine veninder har læst sundhed og ernæring som fjernstudie og der skulle hun møde på skolen 1-2 dage hver anden/tredje uge mener jeg..

Anmeld

23. juli 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Tak for svar, men vil ikke spilde tiden på det. Vil så hurtigt som muligt ha' papir på jeg kan noget så jeg kan få et job.

Der er meget større og skiftende socialkontakt på arbejdsmarkedet, end der vil være på et fjernundervisningsforløb, så det er næppe realistisk for dig at komme i arbejde - hvad vil du gøre, når du skal til ansættelsessamtaler osv.??

Anmeld

23. juli 2013

Anonym trådstarter

Det er kun på skoler jeg har det sårn. Og føler selv jeg bedre vil kunne magte et job. Bare tanken om skole gør mig angst.

Anmeld

23. juli 2013

AnnaK89

Frejsmor skriver:

Er der kun på skoler du har denne her socialangst?

For jeg tænker lidt, om din socialangst ikke også vil have en effekt, når du engang skal starte et arbejde? Og om det ikke var bedre, at du fik noget hjælp til at arbejde med din socialangst, så det ikke skal være en hæmsko for dig i forhold til uddannelse og job?

Men ellers er der en del studier, som hovedsageligt fungerer som fjernstudie.. Dog tror jeg alligevel der vil være enkelte dage, hvor man skal møde op på selve skolen og der vil jo altid være eksaminer mm. som foregår på skolen..

En af mine veninder har læst sundhed og ernæring som fjernstudie og der skulle hun møde på skolen 1-2 dage hver anden/tredje uge mener jeg..

Blander mig lige

Det behøver det ikke være, jeg fik panikangst og socialangst og kunne ikke holde ud at være på min skole, eller andre steder med mange mennesker, så tog fjernundervisning, men fx. til tennis med fremmede mennesker eller andre små-forsamlinger rørte mig ikke

Mit er heldigvis kommet under kontrol

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.