Hjælp ):

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2013

Chili

AnneMaria skriver:

ja han sidder i en hans stol som vipper frem og tilbage, og ser tv.. og wupti sover han! Gør det 50/50 ... nogen gange falder han i søvn med tv, eller bare ved at ligge sammen med ham i vores seng...

Det må være dejligt
Her er det en kamp!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2013

AnneMaria

Chili skriver:

Det må være dejligt
Her er det en kamp!

håber du finder en løsning... ved ikke lige hvilket råd jeg kan gi dig.. for alle børn er vel forskellige... har du prøvet alle måder...?

Anmeld

23. juli 2013

Tulle28

Seperationsfasen sætter jo ind for fuld styrke normalt ved 8-9-10 mdr., så måske er det det? Min datter 10,5 mdr. og jeg ligger sammen med hende til hun falder i søvn. Hun bliver ammet, får sutten og enten falder hun i søvn med det samme eller også ligger hun og roder rundt et stykke tid indtil hun bliver træt, og så putter hun sig ind til mig og falder i søvn.

Børn er jo forskellige, og I skal gøre det I synes er rigtigt. Min store datter ville helst bare være i fred når hun skulle sove, men havde også perioder, hvor hun gerne ville have os tæt på. Min yngste vil helst kravle ind i mig igen, så tæt skal vi være Nogle dage er det lidt træls at jeg skal ligge inde hos hende, men jeg prøver bare at nyde at kunne ligge og slappe af i de 10-30 minutter, det normalt tager for hende at falde i søvn.

Godnat og sov godt er så led en metode, den synes jeg ikke du skal bruge. Netsundhedsplejerske.dk har en masse gode tip og har også skrevet en bog om søvn, måske kan du finde inspiration der

Anmeld

23. juli 2013

Line8700

Chili skriver:

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre
Min søn vil simpelthen ikke falde i søvn selv! Han bliver 9 måneder på onsdag. Det eneste der hjælper er at vugge ham... Har prøvet "godnat og sov godt" i 2 min. Også kunne jeg ikke det mere!
Så har jeg prøvet at sidde og nusse ham til han falder i søvn, han skriger!
Jeg ved ikke om jeg bare skal sidde med ham og sove, til han er klar til at sove selv..
Hvordan gør/gjorde i?

Vi havde samme problem, men vi/jeg tog "kampen" op, og han skreg i en time i steg. Det var den værste time i hele mit liv, og følte mig som sådan en dårlig mor, men nu kan vi (for det meste) bare ligge ham med han putteklud og sige: godnat skal, kan du sove godt". 

(lod ham selvfølgelig ikke bare ligge i en time og skrige. Blev ved med at gå ud og sige det samme, og give ham puttekluden)

Anmeld

23. juli 2013

sus82

Som en anden skriver - så gør det der virker for jer. Vi havde en periode hvor vores datter faldt i søvn hos os på sofaen. Det gav os alle nogle rolige og trygge aftner. Jeg har prøvet det med at putte og lade græde lidt, men det blev hverken min datter eller vi som forældre glade for, vi var frustrede alle sammen og det er der jo ikke til gavn for nogen. Og det ændre sig jo hurtigt igen.

Anmeld

23. juli 2013

Chili

AnneMaria skriver:

håber du finder en løsning... ved ikke lige hvilket råd jeg kan gi dig.. for alle børn er vel forskellige... har du prøvet alle måder...?

Føler jeg har prøvet dem alle

Nu bliver det bare at han bliver vugget, også må vi se om en måned, om han er klar der..

Anmeld

23. juli 2013

Chili

Tulle28 skriver:

Seperationsfasen sætter jo ind for fuld styrke normalt ved 8-9-10 mdr., så måske er det det? Min datter 10,5 mdr. og jeg ligger sammen med hende til hun falder i søvn. Hun bliver ammet, får sutten og enten falder hun i søvn med det samme eller også ligger hun og roder rundt et stykke tid indtil hun bliver træt, og så putter hun sig ind til mig og falder i søvn.

Børn er jo forskellige, og I skal gøre det I synes er rigtigt. Min store datter ville helst bare være i fred når hun skulle sove, men havde også perioder, hvor hun gerne ville have os tæt på. Min yngste vil helst kravle ind i mig igen, så tæt skal vi være Nogle dage er det lidt træls at jeg skal ligge inde hos hende, men jeg prøver bare at nyde at kunne ligge og slappe af i de 10-30 minutter, det normalt tager for hende at falde i søvn.

Godnat og sov godt er så led en metode, den synes jeg ikke du skal bruge. Netsundhedsplejerske.dk har en masse gode tip og har også skrevet en bog om søvn, måske kan du finde inspiration der

Tak for svar

Har læst rigtig meget på netsundhedsplejersken, og prøver også at bruge hendes råd.
Jeg tror han har seperationsangst, ja. Han bryder sig i hvert fald ikke om man går! Og falder i søvn i mine arme lige så snart jeg tager ham op

Så han må vugges i søvn til han er klar til at sove selv!

Kan slet ikke have godnat og sov godt min svigerinde har brugt den på hendes søn, og han skreg i 25min. Den første dag, det ville jeg slet ikke kunne klare!

Jeg tror på at trygge børn sover bedst

Anmeld

23. juli 2013

Chili

Line8700 skriver:

Vi havde samme problem, men vi/jeg tog "kampen" op, og han skreg i en time i steg. Det var den værste time i hele mit liv, og følte mig som sådan en dårlig mor, men nu kan vi (for det meste) bare ligge ham med han putteklud og sige: godnat skal, kan du sove godt". 

(lod ham selvfølgelig ikke bare ligge i en time og skrige. Blev ved med at gå ud og sige det samme, og give ham puttekluden)

Jeg har prøvet og det virker slet ikke for mig!
Jeg kan ikke have min dreng græder

Ved godt at jeg måske burde tage kampen op, men kan slet ikke når han er så lille, måske nemmere når han er ældre og forstår mere af det.. Puha

Men dejligt det virkede for jer! Glæder mig også til han bare kan sove

Anmeld

23. juli 2013

Chili

sus82 skriver:

Som en anden skriver - så gør det der virker for jer. Vi havde en periode hvor vores datter faldt i søvn hos os på sofaen. Det gav os alle nogle rolige og trygge aftner. Jeg har prøvet det med at putte og lade græde lidt, men det blev hverken min datter eller vi som forældre glade for, vi var frustrede alle sammen og det er der jo ikke til gavn for nogen. Og det ændre sig jo hurtigt igen.

Jeg sidder også tit med ham inde i sofaen og han ligger bare og hygger og falder så i søvn i mine arme jeg synes den stille tid lige inden han sover minder mig om dengang han var spæd og gad ligge stille og hygge
Men på den anden side ville jeg også gerne have han kunne falde i søvn selv.. (Hvem ønsker ikke det)
Men, efter alle rådende her, er jeg kommet til at han lære at sove alene når han er klar til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.