sagen er den at min JM har glemt at bestille til til fødselsforberedelse til os.. vi venter tvillinger, og derfor er jeg en smule skræmt over ikke at have nogen viden.. så tænkte jeg på, at der jo sikkert er en masse søde mødre herinde der har prøvet det, og måske kan fortælle mig om hvad der forgår til sådan en forberedelse?
bare i grove træk 
Vi gik i Randers, og der går man sammen med de samme ca. 10 par gennem hele forløbet, og den første gang præsenterer man lige sig selv og sin partner. Man fortæller, hvor langt man er henne og på vores hold ventede alle (mænd som kvinder) deres første barn.
1. gang handlede om vores forventninger til at skulle være forældre (skulle beskrive vores tanker og følelser ud fra nogle billeder) og så talte vi om, hvornår man skal kontakte FG (generelt) og i forbindelse med fødslen.
2. gang handlede om fødslens faser, vi så en film ( http://www.universitetshospitalskejby.dk/skejbybaby/foedefilm/), gennemgik forskellige former for smertelinding, øvede vejrtrækning mens vi simulerede veer (og nej, vi sad ikke og gispede i rundkreds
) og talte om mandens rolle.
3. gang talte vi om amning (en quiz med mændene mod kvinderne) og om det nyfødte barn (reflekser m.m.). Derudover var vi oppe og se fødegangen.
4. gang talte vi om KS og fødsler i vand, derudover havde vi nogle hængepartier fra de sidste par gange, som vi lige skulle have samlet op på. Vi talte også om forældreroller og livet med det nye barn.
Anmeld