I tvivl om navn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.743 visninger
8 svar
2 synes godt om
22. juli 2013

hekran

I morgen er der præcis tre uger til termin med vores 4. kærlighedsbarn. En søn, som vi for det meste har tænkt på som Johannes. 

På det sidste er jeg dog kommet i tvivl. I dag hørte jeg om den 5. dreng i min udvidede omgangskreds, der har fået navnet. Er Johannes ved at blive det nye 'Noah'? Navnebarometeret giver ikke de store indikationer...

Et andet navn under overvejelse (nok mest for mig) er Samuel. Dog synes jeg, at navnene passer til hver deres type barn. Lyder måske åndsvagt, men i mit hoved er Johannes lyshåret, mens Samuel er mere mørk i det. Nu er det sådan, at hans storebrødre er én af hver. Godt nok begge lyshårede i dag, men den ene havde sort hår ved fødsel og har i dag lange sorte øjenvipper. DET ville være en Samuel

Nøj, hvor er jeg åndssvag, men har ikke andet at give mig til i mine tanker. Synes nemlig ALTID bliver i tvivl op til fødslen. 

Hvad synes I om navnet/navnene og har I muligvis en 'dark horse' som alternativt forslag?

Hvordan vælger vi det rigtige?

Hans søskende hedder forresten Andreas, Kristoffer og Helena

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg han bedre lide Johannes. Udelukkende fordi jeg synes det passer bedst til dine andre børns navne. 

Anmeld

22. juli 2013

Pigent

hekran skriver:

I morgen er der præcis tre uger til termin med vores 4. kærlighedsbarn. En søn, som vi for det meste har tænkt på som Johannes. 

På det sidste er jeg dog kommet i tvivl. I dag hørte jeg om den 5. dreng i min udvidede omgangskreds, der har fået navnet. Er Johannes ved at blive det nye 'Noah'? Navnebarometeret giver ikke de store indikationer...

Et andet navn under overvejelse (nok mest for mig) er Samuel. Dog synes jeg, at navnene passer til hver deres type barn. Lyder måske åndsvagt, men i mit hoved er Johannes lyshåret, mens Samuel er mere mørk i det. Nu er det sådan, at hans storebrødre er én af hver. Godt nok begge lyshårede i dag, men den ene havde sort hår ved fødsel og har i dag lange sorte øjenvipper. DET ville være en Samuel

Nøj, hvor er jeg åndssvag, men har ikke andet at give mig til i mine tanker. Synes nemlig ALTID bliver i tvivl op til fødslen. 

Hvad synes I om navnet/navnene og har I muligvis en 'dark horse' som alternativt forslag?

Jeg synes Samuel er godt til de stores navne

Du får lige nogle forslag 

Andreas, Kristoffer, Helena og 

Theodor 

Laurids 

Lauge 

Julius 

Valdemar 

Viggo 

Nicholas 

Anmeld

22. juli 2013

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
hekran skriver:

Sikke nogle dejlige navne de har :-)

Jeg ville nok vælge Samuel af de 2 navne.

Ellers...Andreas, Kristoffer, Helena og

Isak
Osvald
Sakarias
Simon
Tobias
Leander
Valdemar
Alexander
Phillip
Vilhelm
Ditlev
Bastian
Ludvig
Caleb
Konrad

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

22. juli 2013

LinLin

Klart Samuel!

(Eller skulle måske sige et andet navn, da vi selv har snakket om Samuel hvis vi skulle være så heldige at få en dreng mere )

Anmeld

22. juli 2013

Nea85

hekran skriver:

Min første tanke var Jonas

Anmeld

22. juli 2013

Ciss

Johannes er et fantastisk navn!

Jeg har set på navnebarometret, og det har ligget stabilt de sidste par år - men det er jo aldrig en garanti.

Hvis det er det rigtige navn for jer, så skal I absolut vælge det.

Forslag til Dark Horse:

Dominic - et navn jeg faldt over for nylig og som bare har bidt sig fast i hjernen på mig.

Simeon - en anden form af Simon. Jeg har indtryk af, at den var mere brugt "i gamle dage", men det kan godt være, jeg tager fejl. Jeg synes, det har så smuk klang.

Anmeld

22. juli 2013

hekran

Chrizta skriver:

Sikke nogle dejlige navne de har :-)

Jeg ville nok vælge Samuel af de 2 navne.

Ellers...Andreas, Kristoffer, Helena og

Isak
Osvald
Sakarias
Simon
Tobias
Leander
Valdemar
Alexander
Phillip
Vilhelm
Ditlev
Bastian
Ludvig
Caleb
Konrad

Tak tak. De er valgt med omhu  

Anmeld

22. juli 2013

hekran

Ciss skriver:

Johannes er et fantastisk navn!

Jeg har set på navnebarometret, og det har ligget stabilt de sidste par år - men det er jo aldrig en garanti.

Hvis det er det rigtige navn for jer, så skal I absolut vælge det.

Forslag til Dark Horse:

Dominic - et navn jeg faldt over for nylig og som bare har bidt sig fast i hjernen på mig.

Simeon - en anden form af Simon. Jeg har indtryk af, at den var mere brugt "i gamle dage", men det kan godt være, jeg tager fejl. Jeg synes, det har så smuk klang.

Du har jo helt ret! Det er bare den der dumme tvivl der begynder at nage. Men navnet er så smukt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.