hmm han vil bare ik prøve :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

667 visninger
7 svar
6 synes godt om
21. juli 2013

MorTil4<3

ja min knægt på 3 år nu har bare ikke SPOR lyst til at prøve hverken potten eller toliettet

hva pokker skal vi snart gøre?
han startede i børnehave for 4 måneder siden, håbede det ville kickstarte lidt, men nope! spørger vi ham om toilettet så siger han bare NEJ og begynder at hyle hvis vi siger joo skal du ik prøve? se søster kan godt (hans papsøster på 3 også) men nope, han nægter hårdnakket

syntes det er synd at han snart efterhånden er op i den alder og han vil bare intet ..
hvis vi har prøvet at tage bleen af her i de varme dage så han har kunne gå uden og ligesom sige til , der går han helt fra den og råber ble ble jeg vil ha ble på!!
arggg hjælp

nogen råd???

vi vil self aldrig tvinge, men kun gi sådan stik til det , men tja nogen der har en god ide mod en hårdnakket stiv knægt med egen mening ? hihi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2013

DianaRJS

MilleMus1988 skriver:

ja min knægt på 3 år nu har bare ikke SPOR lyst til at prøve hverken potten eller toliettet

han startede i børnehave for 4 måneder siden, håbede det ville kickstarte lidt, men nope! spørger vi ham om toilettet så siger han bare NEJ og begynder at hyle hvis vi siger joo skal du ik prøve? se søster kan godt (hans papsøster på 3 også) men nope, han nægter hårdnakket

syntes det er synd at han snart efterhånden er op i den alder og han vil bare intet ..
hvis vi har prøvet at tage bleen af her i de varme dage så han har kunne gå uden og ligesom sige til , der går han helt fra den og råber ble ble jeg vil ha ble på!!
arggg hjælp

nogen råd???

vi vil self aldrig tvinge, men kun gi sådan stik til det , men tja nogen der har en god ide mod en hårdnakket stiv knægt med egen mening ? hihi

vi havde samme problem, og gav faktisk op eller hvad man siger...

vi besluttede os ihvertfald for at han ikke skulle tvinges, og at vi så måtte tage det i hans tempo... 2 mdr efter forsøget havde han smidt bleen selv og var gået på toilet og lige siden har han gået uden ble

Anmeld

21. juli 2013

B&J

mit råd. lad din dreng være....

han skal nok selv komme og fortælle når han har lyst og er klar 100%..

vores dreng er selv 3½år og han er ikke klar og vi ved det kommer når han er til vores 3års undersøgelse sagde vores sygeplejske at han skal nok gøre det når han er klar og ikke før.. nogle kan hjælpe børne med wc eller potte men niks ikke her..  så vi tager det meget roligt ind i mellem lader vi vores dreng rende rundt uden ble og siger sig når du skal tisse og det gør han så og vil selv på wc og det er uden vi har sagt ordet...

Anmeld

21. juli 2013

NinaNymannMadsen

det kommer når det kommer.

min datter den store blev 4 den 26 juni i år og blev ble fri 3 uger før det kun.

vi prøvede og prøvede også i lang tid men hun var bare ikke klar før.

nu har hun kun ble på om natten og hun går uden uheld siden hun fik bleen af har hun kun haft 5 uheld alt i alt.

og det er skide flot syntes vi selv.

Anmeld

21. juli 2013

TNBC

MilleMus1988 skriver:

arggg hjælp

nogen råd???

lad ham være. ellers bliver det nok værre. for han kan føle det som tvang, selvom at I ikke tvinger ham.

Børn skal jo ikke være blefri i en bestemt alder her i danmark.. så lad ham gøre det i hans eget tempo.

Anmeld

21. juli 2013

Leonora

Jeg er meget enig i at du skal stoppe med at presse ham.
Langt de fleste børn siger selv til når de er klar.
Og især drenge kan godt være lidt længere om det.

Går ud fra at din dreng lige er startet i børnehave. Det kan i sig selv være en stor omvæltning og dermed gøre at han ikke er klar til at smide bleen.

Jeg synes du skal tage den helt med ro og vente til at din dreng giver tegn til at være klar.

Min store pige var 3 år. Få uger før hun blev renlig gik hun i panik hvis jeg ville sætte hende på potte eller wc.
Fra den ene dag til den anden blev hun renlig uden ret mange uheld.

Så det skal nok komme.
Om han så bliver 4 år. Det er ligegyldigt og husk at ingen børn starter i skole med ble på

Knus Louise

Anmeld

22. juli 2013

serinasmor

Jeg går lidt mod strømmen her - jeg ved det godt. Her kunne vi se hun var klar, hun kom og sagde når hun havde tisset eller større i bleen, men ville overhovedet ikke på toilet/lille bræt / potte. Vi "fyldte" en skotøjsæske med dims (perler i små pakker, perleplader, klistermærker, viskelæder, blyant, blok, pixibog, hønseringe osv) og lavede et storpige-skema .. vi forklarede hende at hver gang man var en stor pige og tissede eller større på toilettet måtte hun få et kryds ... Når der var 5 krydser måtte hun få en overraskelse, der var tegnet en gave på skemaet i felt nr 5 ... De første 5 krydser var længe om at komme på (14 dage eller mere) men hun fik øvet sig ... Den første side (men måske 25 krydser tog 1,5 måned at fylde men så fandt hun melodien.. den næste tog 2 uger og derefter 1 uge ... Da hun smed bleen helt (har den stadig om natten )holdt vi lige så stille med skemaet igen ...

Så her har der været lidt gulerod

Anmeld

22. juli 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
MilleMus1988 skriver:

arggg hjælp

nogen råd???

Vi prøvede at tage bleen fra min søn da han var 3½, men det virkede slet ikke....

Dagen efter hans 4 års fødselsdag smed han selv bleen og han havde kun nogle få uheld....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.