Forstår det ikke...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.510 visninger
11 svar
0 synes godt om
21. juli 2013

Anonym trådstarter

Jeg bor i udlandet og er næsten 6 uger gravid. Da jeg fik taget en blodprøve for omkring en uge siden, sagde hun at hun kunne se ud fra prøverne at jeg havde brug for at tage nogen piller 3 gange om dagen. De hedder UTROGESTAN. Af hvad jeg har forstået er det hormoner? Jeg kunne vælge imellem at tage pillerne eller få en indsprøjtning nogen gange. Spurgte ikke lige hvor mange gange, da jeg går i baglås når jeg hører "Indsprøjtning!". Haaaader dem!!

Men jeg føler mig så svimmel og træt af de her piller, det er helt vildt. Når jeg er lige ved at komme til mig selv, er det tid til næste pille. Forstår ikke hvorfor jeg skal tage disse piller ?

Er det sådan noget man også gør i dk nogen gange?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg bor i udlandet og er næsten 6 uger gravid. Da jeg fik taget en blodprøve for omkring en uge siden, sagde hun at hun kunne se ud fra prøverne at jeg havde brug for at tage nogen piller 3 gange om dagen. De hedder UTROGESTAN. Af hvad jeg har forstået er det hormoner? Jeg kunne vælge imellem at tage pillerne eller få en indsprøjtning nogen gange. Spurgte ikke lige hvor mange gange, da jeg går i baglås når jeg hører "Indsprøjtning!". Haaaader dem!!

Men jeg føler mig så svimmel og træt af de her piller, det er helt vildt. Når jeg er lige ved at komme til mig selv, er det tid til næste pille. Forstår ikke hvorfor jeg skal tage disse piller ?

Det er progesteron. Din krop danner åbenbart ikke nok selv.
Hvis niveauet ikke er højt nok, så aborterer du desværre, så de er meget vigtige.

Anmeld

21. juli 2013

Maria-s

Jeg er ikke læge og kan/ vil defor ikke råde til noget. Men hvis man søger på nettet dukker der en masse Info op. Bl.a. Denne: 

http://www.healthcaremagic.com/questions/Is-it-safe-to-take-utrogestan-100mg-during-pregnancy/365916

har du haft mistet før? Som en læge skriver i ovenstående link; føler du dig utryg, så kontakt anden faglig kompetent instans og få deres mening/ vurdering.

Aldrig sjovt med sådan noget medicin noget, som vi alm mennekser ikke ved noget om! 

Anmeld

21. juli 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Det er progesteron. Din krop danner åbenbart ikke nok selv.
Hvis niveauet ikke er højt nok, så aborterer du desværre, så de er meget vigtige.

åårh havde ingen ide om at de var så vigtig.

Anmeld

21. juli 2013

Ayasmor

Kunne se, at du allerede havde fået svar

Anmeld

21. juli 2013

NovemberBaby2013

Jeg har aldrig hørt om det, og kender ikke pillerne

Anmeld

21. juli 2013

Anonym trådstarter

Maria-s skriver:

Jeg er ikke læge og kan/ vil defor ikke råde til noget. Men hvis man søger på nettet dukker der en masse Info op. Bl.a. Denne: 

http://www.healthcaremagic.com/questions/Is-it-safe-to-take-utrogestan-100mg-during-pregnancy/365916

har du haft mistet før? Som en læge skriver i ovenstående link; føler du dig utryg, så kontakt anden faglig kompetent instans og få deres mening/ vurdering.

Aldrig sjovt med sådan noget medicin noget, som vi alm mennekser ikke ved noget om! 

tak for linket - det vil jeg kigge på med det samme.

Det er nemlig ikke sjovt at tage nogen piller uden rigtig at vide hvad det er. Og endda tre gange om dagen!

Anmeld

21. juli 2013

Anonym trådstarter

DecemberBaby2013 skriver:

Har aldrig i mit liv hørt om at man skal tage piller når man er gravid, ved mindre man fejler noget helt voldsomt? .. Tværtimod, folk som måske har depression, epilepsi, you name it, som tager piller i dagligdagen få at kunne fungere, prøver lægerne jo at få trappet mest muligt ned, hvis ikke at få folk stoppet helt... Så i mine ører lyder det HELT absurd at du i din graviditet, skal tage piller, hvis ikke de er livsvigtige for dig

Den søde dame som svarede først i min tråd, kender åbenbart svaret på Dansk. Så de er åbenbart vigtige

Anmeld

21. juli 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

de er MEGET vigtige....

min veninde fik lignende da hun ventede sin datter...

og som en anden skriver er der change for abort hvis ikke man tager dem....

hun blev også dårlig af dem, men kroppen fik på en måde vendet sig til dem så det blev bedre og bedre

Anmeld

21. juli 2013

NovemberBaby2013

Anonym skriver:

Den søde dame som svarede først i min tråd, kender åbenbart svaret på Dansk. Så de er åbenbart vigtige

Okay, du må jo prøve at læse lidt om det :-).
-Jeg kender desværre ikke til alt det med hormoner osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.