Vinker skriver:
I torsdags var vi på besøg i Niklas Emils vuggestue for første gang. Ingen af os havde været der før - Har faktisk aldrig rigtig set en vuggestue før!
Det hele så nu en del slidt ud, men det gør det vel hurtigt sådanne steder. Pædagogerne virkede meget søde og det gjorde de andre børn nu også. Niklas Emil kiggede rundt og var meget optaget af at følge med i det hele.
Min opfattelse er at det er en ganske almindelig vuggestue - ikke ret stor da der kun er 2 stuer med 3 pædagoger på hver. De får varmt mad 4 af ugens hvoraf 1 af dagene er fiskedag. Den 5. dag får de rugbrød. Sådan er det måske de fleste steder?
Er spændt på om de kan få ham til at sove derhenne for han er virkelig vildt bøvlet for tiden. Han går helt amok når vi putter ham ud og sover oftest først efter man har gået en lang tur med ham. Nogen dage sover han faktisk ikke ret meget.... Ved ikke hvorfor han er blevet så bøvlet. Førhen sov han så snart man lagde ham i barnevognen! Tror måske lidt det er pga. barnevogns selen....
Er i det hele taget rigtig spændt på hvordan han tar det når han skal starte i vuggestuen. Det er Morten der skal køre ham ind og han skal starte den 27. juli - Det er jo allerede om 2 uger!
Tænk så stor min lille dreng er ved at være!!!!
Desværre er pengene ikke dem institutioner har flest af, så tingene bliver jo brugt godt
Synes det aller vigtigste er at det er søde pædagoger som er glade for deres arbejde.
Synes også det lyder godt at det er en lille institution. Har arbejdet i en vuggestue med 5 stuer... puha der var meget larm.
ANg. mad er det meget frskelligt hvordan de gør. Jeg har oplevet det bliver gjort på samme måde som i jeres vuggestue. Et andet sted svingede det meget hvor ofte de fik varm med og et tredje sted skulle børnene selv have madpakker med.
Jeg synes det er en god ide at de får mad fra vuggestuen det gør også at bøenene får smagt på nye ting, hvorimod med en madpakke vil forældrene ofte putte det i de ved børnene kan lide.
Jeg er ganske sikker på at han også sover bedre når han kommer derover, for det er jo mange indtryk for sådan en lille mand så han bliver sikkert godt træt.
Rigtig meget held og lykke med det nye kapitel i Niklas Emils liv .)
Anmeld