Vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

936 visninger
14 svar
0 synes godt om
12. juli 2009

Vinker

I torsdags var vi på besøg i Niklas Emils vuggestue for første gang. Ingen af os havde været der før - Har faktisk aldrig rigtig set en vuggestue før!

Det hele så nu en del slidt ud, men det gør det vel hurtigt sådanne steder. Pædagogerne virkede meget søde og det gjorde de andre børn nu også. Niklas Emil kiggede rundt og var meget optaget af at følge med i det hele.

Min opfattelse er at det er en ganske almindelig vuggestue - ikke ret stor da der kun er 2 stuer med 3 pædagoger på hver. De får varmt mad 4 af ugens hvoraf 1 af dagene er fiskedag. Den 5. dag får de rugbrød. Sådan er det måske de fleste steder?

Er spændt på om de kan få ham til at sove derhenne for han er virkelig vildt bøvlet for tiden. Han går helt amok når vi putter ham ud og sover oftest først efter man har gået en lang tur med ham. Nogen dage sover han faktisk ikke ret meget.... Ved ikke hvorfor han er blevet så bøvlet. Førhen sov han så snart man lagde ham i barnevognen! Tror måske lidt det er pga. barnevogns selen....

Er i det hele taget rigtig spændt på hvordan han tar det når han skal starte i vuggestuen. Det er Morten der skal køre ham ind og han skal starte den 27. juli - Det er jo allerede om 2 uger!

Tænk så stor min lille dreng er ved at være!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2009

Bondepigen

Jeg er sikker på han tager det rigtig pænt. Han vil sikkert synes det er rigtig skægt at møde de andre børn. Jeg kan i hvert fald mærke på Emma, at hun bliver helt vild, når hun er sammen med andre børn.

Mon ikke de kan få ham til at sove? Han bliver jo træt på en hel anden måde en derhjemme, når der sker noget hele tiden...

Jeg tror og håber, at det nok skal gå godt. Det lyder da osse til, at det godt kunne være et hyggeligt lille sted.

P.S. Jeg synes osse det er vildt, at de er blevet så store. Det er slet slet ikke til at fatte.

Anmeld

12. juli 2009

Vinker

Jeg er sikker på han tager det rigtig pænt. Han vil sikkert synes det er rigtig skægt at møde de andre børn. Jeg kan i hvert fald mærke på Emma, at hun bliver helt vild, når hun er sammen med andre børn.

Jeg synes også det virker til at Niklas Emil søger nye udfordringer og han er meget nysgerrig når der er andre små omkring ham så håber da han tar pænt imod stedet!

Mon ikke de kan få ham til at sove? Han bliver jo træt på en hel anden måde en derhjemme, når der sker noget hele tiden...

Det er det jeg håber på! Krydser virkelig finger!

Jeg tror og håber, at det nok skal gå godt. Det lyder da osse til, at det godt kunne være et hyggeligt lille sted.

P.S. Jeg synes osse det er vildt, at de er blevet så store. Det er slet slet ikke til at fatte.

Åh ja hvor blir tiden dog af?

Anmeld

12. juli 2009

Jules

De skal nok få kørt ham træt Rikke Og hvis ikke skal det nok os gå
Viktor skal starte den 17 aug i dagpleje... Det tror jeg han blir vild med... Han er så ivrig og glad når der er andre børn ...Især piger (Hmmmm )

Viktor har et godt sove hjerte for tiden Har sovet igennem i nat ....Hurra ... Efter 4 dage uden babs....

I Viktors dagpleje forgår det på samme måde med maden så tror faktisk det er ret standart...

Hvordan går det ellers med at være tilbage på job? På trods af al den sygdom i har/er i? God bedring til dig Rikke

Anmeld

12. juli 2009

TbCp

Vinker skriver:

I torsdags var vi på besøg i Niklas Emils vuggestue for første gang. Ingen af os havde været der før - Har faktisk aldrig rigtig set en vuggestue før!

Det hele så nu en del slidt ud, men det gør det vel hurtigt sådanne steder. Pædagogerne virkede meget søde og det gjorde de andre børn nu også. Niklas Emil kiggede rundt og var meget optaget af at følge med i det hele.

Min opfattelse er at det er en ganske almindelig vuggestue - ikke ret stor da der kun er 2 stuer med 3 pædagoger på hver. De får varmt mad 4 af ugens hvoraf 1 af dagene er fiskedag. Den 5. dag får de rugbrød. Sådan er det måske de fleste steder?

Er spændt på om de kan få ham til at sove derhenne for han er virkelig vildt bøvlet for tiden. Han går helt amok når vi putter ham ud og sover oftest først efter man har gået en lang tur med ham. Nogen dage sover han faktisk ikke ret meget.... Ved ikke hvorfor han er blevet så bøvlet. Førhen sov han så snart man lagde ham i barnevognen! Tror måske lidt det er pga. barnevogns selen....

Er i det hele taget rigtig spændt på hvordan han tar det når han skal starte i vuggestuen. Det er Morten der skal køre ham ind og han skal starte den 27. juli - Det er jo allerede om 2 uger!

Tænk så stor min lille dreng er ved at være!!!!

Desværre er pengene ikke dem institutioner har flest af, så tingene bliver jo brugt godt  
Synes det aller vigtigste er at det er søde pædagoger som er glade for deres arbejde.
Synes også det lyder godt at det er en lille institution. Har arbejdet i en vuggestue med 5 stuer... puha der var meget larm.

ANg. mad er det meget frskelligt hvordan de gør. Jeg har oplevet det bliver gjort på samme måde som i jeres vuggestue. Et andet sted svingede det meget hvor ofte de fik varm med og et tredje sted skulle børnene selv have madpakker med. 
Jeg synes det er en god ide at de får mad fra vuggestuen det gør også at bøenene får smagt på nye ting, hvorimod med en madpakke vil forældrene ofte putte det i de ved børnene kan lide.

Jeg er ganske sikker på at han også sover bedre når han kommer derover, for det er jo mange indtryk for sådan en lille mand så han bliver sikkert godt træt.

Rigtig meget held og lykke med det nye kapitel i Niklas Emils liv .)

Anmeld

12. juli 2009

Vinker

TbCp skriver:

Desværre er pengene ikke dem institutioner har flest af, så tingene bliver jo brugt godt  
Synes det aller vigtigste er at det er søde pædagoger som er glade for deres arbejde.
Synes også det lyder godt at det er en lille institution. Har arbejdet i en vuggestue med 5 stuer... puha der var meget larm.

ANg. mad er det meget frskelligt hvordan de gør. Jeg har oplevet det bliver gjort på samme måde som i jeres vuggestue. Et andet sted svingede det meget hvor ofte de fik varm med og et tredje sted skulle børnene selv have madpakker med. 
Jeg synes det er en god ide at de får mad fra vuggestuen det gør også at bøenene får smagt på nye ting, hvorimod med en madpakke vil forældrene ofte putte det i de ved børnene kan lide.

Jeg er ganske sikker på at han også sover bedre når han kommer derover, for det er jo mange indtryk for sådan en lille mand så han bliver sikkert godt træt.

Rigtig meget held og lykke med det nye kapitel i Niklas Emils liv .)

Nej det er endnu et af de steder der mangler penge til vedligeholdelse og det gør det jo absolut ikke bedre når de unge går og smadrer legepladsen mm så de skal bruge penge på det!

Ja min tanke er også at det er lidt mere personligt når det er et lille sted. De er sammen på en stue om eftermiddagen så de har meget med hianden at gøre!

Synes det er lækkert at vi ikke skal have mad med i vuggestuen. Både fordi jeg er så dårlig til det med madpakker og så det med at de jo smager meget mere forskelligt når de får mad der som du selv skriver! Det er kun den første tirsdag i måneden at de selv ska ha mad med for der gør de køkkenet rent! Det er jo lige til at overkomme!

Jo tak - ja det er virkelig et helt nyt kapitel i hans liv. Tænk alle de nye ting han kommer til at opleve på kort tid. Åh du store verden!

Anmeld

12. juli 2009

Jules

Vinker skriver:

Ja jeg glemte så at citere

Anmeld

12. juli 2009

anna-jonas

Lyder vildt godt, at de får mad derovre. Det har Århus kommune sparet væk for år tilbage. Nu er de så pålagt det igen...............så vi nu skal betale 3600 kr. for en vuggestueplads.
Mon varmen spiller ind, på NE's sovevaner?? Eller måske et tigerspring?

Kh. MEtte

Anmeld

12. juli 2009

Rose

Vi var også på besøg i Søstjernen i torsdags i sidste uge, mig og Sani. Og ja.... har endnu ikke oplevet en vuggestue eller Børnehave der ikke så slidt ud, men bare vent.... efter få gange ser du det ikke mere, hvis det er et godt sted, så er det ikke de ting man kigger på. 
Sani var også helt væk i alle de andre, rigtig hyggeligt og jeg ved at han vil elske at være der, han trænger så meget til at se andre mennesker end sin moar....
Maden er vist ret alm. Det er det samme Sani også bliver præsenteret for. 

Underligt at høre om at Niklas Emil pludselig har problemer med at sove?? Den dreng har ikke gjort andet end at være et dydsmønster i alt hvad der har at gøre med søvn og så pludselig vil han ikke???? Tror du ikke han savner dig?

Har heldigvis ikke de problemer med Sani om dagen, men han er stadig en bandit om natten, så jeg skal ikke komme med gode råd ):

Knusere Hanne

Anmeld

14. juli 2009

Vinker

Jules skriver:

De skal nok få kørt ham træt Rikke Og hvis ikke skal det nok os gå
Viktor skal starte den 17 aug i dagpleje... Det tror jeg han blir vild med... Han er så ivrig og glad når der er andre børn ...Især piger (Hmmmm )

Viktor har et godt sove hjerte for tiden Har sovet igennem i nat ....Hurra ... Efter 4 dage uden babs....

I Viktors dagpleje forgår det på samme måde med maden så tror faktisk det er ret standart...

Hvordan går det ellers med at være tilbage på job? På trods af al den sygdom i har/er i? God bedring til dig Rikke

Hej Julie

Ja håber i hvert fald de får styr på det med søvnen for ellers er han jo nærmest puttet i seng inden jeg når hjem fra arbejde

Går det fortsat godt med Viktor og søvnen? Er det ikke underligt at være stoppet med at amme? Jeg fatter ikke at det snart er 3 mdr siden jeg stoppede. Kan nu godt savne den hygge en gang imellem - dog ikke om natten!

Blir spændende når Viktor starter hos dp'en, men er nu sikker på han vil elske det

Åååh det er HÅRDT at være tilbage på arbejde igen fordi det her om sommeren er rigtig mange timer så ser stort set ikke mine drenge   I dag ska jeg først møde kl 16 til 22.15. men har også en ½ times køretur hver vej! Glæder mig til midt i august hvor der blir lidt mindre timer! Nu er vi da heldigvis raske igen, men puuuh en omgang vi alle måtte igennem. Ikke sjovt!

Håber I ellers har det godt!

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.