Anonym skriver:
Hej piger
jeg er gravid med nr 2 og vores søn på snart 3år sover staidg i vores seng.
Han har konstant brug for tryghed .. holder farmand og jeg i hånden mens han ligger i midten af sengen mellem os.....
og igår for første gang ville jeg sove på en madras på gulvet i hans eget værelse og så ku han prøve på at sove i sit eget seng for første gang ... Men det kom som et chok for os,,,, han blev sååå ked af det og skreg i en time...
Han gik i chok og var skrækslagen ...
Giv ham noget tid - du skal jo regne med, at det er noget af en omvæltning han skal igang med... i 3 år har han sovet trygt ved sine forældre, i en dejlig stor varm seng, og pludselig skal han sove i sin egen seng, hvor mor og far ikke skal sove....
Hvis det var mig, havde jeg stået ved min beslutning og blevet ved med, at incistere på, at han skal sove i eget værelse.... Jo mere du ændre din beslutning, jo mere opfatter din søn utryghed ved situationen.. Han kan muligvis mærke din utryghed, fordi du måske giver udtryk for, at det er ubehageligt at han bliver ked af det (hvilket det selvfølgelig er) Men prøv at vær rolig, trøstende og blive ved med at fortælle ham, at han skal sove i sin egen seng nu.... Hvis du ændre din beslutning og han kommer tilbage og sove hos jer, hver gang han græder, så ved han jo også, at det virker 
Held og lykke med det

Anmeld