Gravid - må man rejse når man er sygmeldt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2013

Anonym trådstarter

Rinepigen skriver:

Hvis ikke du har noget selvoptjent ferie kan du ikke tage på ferie, man kan ikke tage på ferie på kommunens regning

Altså er ikke sikker på hvordan og hvorledes de vil kunne tjekke dig, men de vil nok skulle finde ud af det før eller siden, da der jo vil stå i dine papirer at du har opholdt dig i udlandet under din fraværsperiode. jeg tænker at de nok for oplysningerne ved skat, når de laver opgørelser.

hvis man er på dagpenge af sin a-kasse , og man er ikke sygmeldt Hvis man tager på ferie , får man så heller ikke noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

okay hvis man ikke har noget selvoptjent ?

og hvordan finder de ud af om man er rejst ?

I "gamle dage" var der alverdens trusler om at Kommunen stod ude i lufthavnen... Det var dengang bare trusler...
Idag er det næste rigtigt, de vil gøre alt for at finde folk der snyder, da der er problemer med velfærd i DK og folk der snyder koster kommunerne MANGE penge...

Idag ville jeg ikke tage på ferie uden at sige det til kommunen og selv betale for den tid jeg var på ferie.

Anmeld

19. juli 2013

AnonymMor

Anonym skriver:

hvis man er på dagpenge af sin a-kasse , og man er ikke sygmeldt Hvis man tager på ferie , får man så heller ikke noget

uanset om man er på sygedagpenge eller a-kasse vil kommunen stadig ikke betale ens ferie... man skal selv optjene sin ferie via arbejde osv, og har man ikke det så har man ikke krav på at kunne holde noget ferie.

Anmeld

19. juli 2013

nielsen80

Anonym skriver:

Mener man kan få lidt, hvis du er i en a-kasse, men ikke fuld løn. Det er altid svært at starte arbejde efter endt uddannelse pga det, da man har meget lidt ferie at gøre godt med. Men man må gerne tage på ferie, det er bare for egen regning. Mon ikke det er det samme for dig?

Anmeld

19. juli 2013

nielsen80

Rinepigen skriver:

uanset om man er på sygedagpenge eller a-kasse vil kommunen stadig ikke betale ens ferie... man skal selv optjene sin ferie via arbejde osv, og har man ikke det så har man ikke krav på at kunne holde noget ferie.

Jo man har krav på at kunne holde de 5 ugers ferie, MEN man betaler selv.....så de fleste vælger ikke rigtig at holde noget.

Anmeld

19. juli 2013

AnonymMor

nielsen80 skriver:

Jo man har krav på at kunne holde de 5 ugers ferie, MEN man betaler selv.....så de fleste vælger ikke rigtig at holde noget.

ja ved jeg men hun spurgte om man heller ikke fik noget udbetalt hvis man tog på ferie når man er på dagpenge hos a-kassen.

og til det mente jeg at nej hun skal stadig have et feriekort ellers er ferien for egen regning

Anmeld

19. juli 2013

Anonym trådstarter

Rinepigen skriver:

ja ved jeg men hun spurgte om man heller ikke fik noget udbetalt hvis man tog på ferie når man er på dagpenge hos a-kassen.

og til det mente jeg at nej hun skal stadig have et feriekort ellers er ferien for egen regning

okay så det er lige meget om jeg er sygmeldt eller på bar på dagpenge, ingen vil betale mig noget i de 14 dage jeg vil være på ferie... men så når jeg kommer tilbage får jeg sygedagpenge som før .. tak nu har jeg forstået det

Anmeld

19. juli 2013

Anonym trådstarter

Rinepigen skriver:

jeg har lige snakket med udbetaling danmark og hun sagde at deres regler er ikke strenge .... jeg må godt rejse og får sygedagpenge imens , så længe min læge mener jeg er sygemeldt og må gerne rejse til udlandet ..

Anmeld

19. juli 2013

Sujan

Jeg ville stadig få din sagsbehandler til at godkende du tager på ferie..

Min svigermor har stået i samme situation og hvis hun ikke fik det godkendt så var der ingen forsikringer der dækker hvis der skulle ske noget mens man er i udlandet...
Dvs. Hvis du skal på hospitalet, bliver syg, kommer til skade o.s.v...

Så det synes jeg lige du bør undersøge... Selvom du har en rejseforsikring m.m står der ofte i at de ikke dækker hvis man er syg i forvejen.. Og det er du jo når du er sygemeldtD

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.