Ligge på maven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

33.164 visninger
15 svar
14 synes godt om
19. juli 2013

CroQuis

Kan det være skadeligt for baby at ligge på maven når man er gravid?

Er der en grænse, at man siger fx fra uge 20 er det ikke godt at ligge på maven mere, fordi det trykker på baby?

Er i uge 14, og vågner ofte op om natten, hvor jeg har lagt på maven og sovet  Er bange for den lille hvalp bliver mast 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2013

Chili

CroQuis skriver:

Er der en grænse, at man siger fx fra uge 20 er det ikke godt at ligge på maven mere, fordi det trykker på baby?

Er i uge 14, og vågner ofte op om natten, hvor jeg har lagt på maven og sovet  Er bange for den lille hvalp bliver mast 

Så længe du selv synes det er behageligt må du

Livmoderen er en stor muskel og passer godt på baby

Jeg lå på maven til uge 18 ca

Anmeld

19. juli 2013

Karla

CroQuis skriver:

Min jordemoder sagde, at jeg kunne ligge på maven så længe jeg ville. Baby ligger godt beskyttet, så den bliver ikke mast
Jeg er selv 21+0 i dag, og har lagt på maven hele graviditeten, da jeg simpelthen ikke kan sove på andre måder. Nu er maven så ved at blive så stor, at jeg ikke synes det er behageligt at ligge på maven. Det er nærmest som at ligge på en bold så nu ligger jeg mest på siden, med en stor blød pude mellem benene og op over maven. Det er den eneste møde jeg kan sove på nu

Anmeld

19. juli 2013

Juliekp

Din baby er jo godt beskyttet i maven, så tror det er ganske ufarligt.

Jeg lå på maven/siden igennem hele min graviditet, for kunne ikke trække vejret ordenligt når jeg lå på ryggen. Min jordemoder kommenterede aldrig på det (og hun var ellers en der skulle kommentere og rette alt)

Anmeld

19. juli 2013

M (:

CroQuis skriver:

Så længe du kan holde det ud, må du ligge på maven. Jeg sov skråt på maven indtil jeg fødte (36+3), og Hjalte er ikke spor fladmast..

Anmeld

19. juli 2013

Benjamins'mor

Det har jeg ikke hørt noget om, jeg sover stadig på maven det meste af tiden og er i 29. uge

Anmeld

19. juli 2013

Lukas&Liam<3

Jeg sov på maven indtil jeg ikke kunne mere

Anmeld

19. juli 2013

CroQuis

Super!!

Tak for alle jeres hurtige svar 

Havde bare en forestilling om at den ville blive lidt fladmast når man nu trykkede ekstra på maven.. Hehe

Anmeld

19. juli 2013

Mother-love

Du må ligge på maven så længe du selv synes det er behageligt. Jeg kunne ikke ligge på maven ret længe uden jeg synes det blev ubehageligt. Jeg lå så meget sådan næsten på maven og så det ene ben oppe så deltog vægten og ikke maven.
Til sidst i graviditeten kan du risikere baby " brokker " sig lidt. Hvis jeg lå på siden og lidt på maven så moslede Isabella sig rundt og skubbede til jeg vendte mig om hehehe. Hun var meget plads krævende da hun var i maven. Trods det hun havde massere af plads og godt med fostervand helt til sidst. Min jm sagde at hun sagtens kunne have været der længere endnu fordi jeg stadig havde meget plads til hende. Jeg oplevede heller ikke at sparkende og skubben blev mindre hårde tvært imod. Jeg var et stort blåmærke inde i maven tilsidst

Anmeld

19. juli 2013

MariaKyedDK

CroQuis skriver:

Super!!

Tak for alle jeres hurtige svar 

Havde bare en forestilling om at den ville blive lidt fladmast når man nu trykkede ekstra på maven.. Hehe

fedt du oprette dette indlæg jeg er nemlig bekymret for det samme, for jeg ligger meget på siden / skråt på maven og er i uge 35+2 idag, så nu er jeg også blevet godt og grundig beroliget  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.